Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Goed nieuws: het aantal mensen met covid op de IC is gedaald onder de 100.

Daglichtlamp schreef op 07-04-2022 om 17:08:

Goed nieuws: het aantal mensen met covid op de IC is gedaald onder de 100.

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=5c4e35b8-57d5-4f8b-bde9-74cfea79d8df
Bij de volgende verlening van de noodwet Covid wil het kabinet onder andere de mogelijkheid schrappen om scholen te kunnen sluiten. Al weer goed nieuws wat mij betreft.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-04-2022 om 08:32

Zeker goed nieuws! Ik las in het stuk voor de kamer dat het voor het hele onderwijs geldt, dus ook vervolgonderwijs.

Ik vond op Twitter nog een plaatje van rivm-model vs realiteit mbt ziekenhuisopnames. Geen wonder dat het kabinet heeft besloten in de toekomst andere modellen naast die van het rivm te zetten. Verder ernaast kun je gewoon niet zitten 
https://twitter.com/mr_Smith_Econ/status/1512050247454842882?s=20&t=YLsiDuVqs-yewWAmjq3scQ

Drietje schreef op 09-04-2022 om 08:32:

Zeker goed nieuws! Ik las in het stuk voor de kamer dat het voor het hele onderwijs geldt, dus ook vervolgonderwijs.

Ik vond op Twitter nog een plaatje van rivm-model vs realiteit mbt ziekenhuisopnames. Geen wonder dat het kabinet heeft besloten in de toekomst andere modellen naast die van het rivm te zetten. Verder ernaast kun je gewoon niet zitten
https://twitter.com/mr_Smith_Econ/status/1512050247454842882?s=20&t=YLsiDuVqs-yewWAmjq3scQ

Betreft alleen Omikron. Daarvoor was het een stuk meer in lijn met de werkelijkheid. Ze hadden aan het begin van Omikron de aanname dat Omikron zich hetzelfde zou gedragen als Delta. Wat mij betreft een Disseltje: pas iets aannemen als het bewezen is. En er waren alleen maar aanwijzingen dat Omikron veel minder ziekmakend was, geen bewijs.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-04-2022 om 10:06

OmaVan2 schreef op 09-04-2022 om 08:44:

[..]

Betreft alleen Omikron. Daarvoor was het een stuk meer in lijn met de werkelijkheid. Ze hadden aan het begin van Omikron de aanname dat Omikron zich hetzelfde zou gedragen als Delta. Wat mij betreft een Disseltje: pas iets aannemen als het bewezen is. En er waren alleen maar aanwijzingen dat Omikron veel minder ziekmakend was, geen bewijs.

Nee dat klopt niet. De modellen waren veel vaker veel te pessimistisch.  Maar de omikrongolf spande wel de kroon inderdaad. En dat geldt niet alleen voor het begin van de golf in december, maar ook in januari, toen echt wel duidelijk was hoe het zat. Ook nu zouden volgens het laatste model 400 coronapatiënten op de ic moeten liggen. En het zijn er 100, waarvan 20 tot 30 bij toeval positief getest zijn. 

Ik hoop dat in de toekomst geen enkele sector meer gesloten gaat worden. Niet het onderwijs, sport of cultuur, horeca, evenementen... gewoon niks meer. De lockdowns hebben zoveel nevenschade veroorzaakt die pas aankomende jaar of jaren echt zichtbaar gaan worden. 

Mag ik dit plaatje hier neer 'plekken' ? (over het debat over eventuele betrokkenheid bij de mondkapjesdeal van Sywert)


7785ef94-e04a-4881-9eaf-3263c49f7fd9.jpg?maxheight=460&maxwidth=629&scale=both

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

12-04-2022 om 15:56

Fleurtje_5 schreef op 12-04-2022 om 15:36:

Mag ik dit plaatje hier neer 'plekken' ? (over het debat over eventuele betrokkenheid bij de mondkapjesdeal van Sywert)


7785ef94-e04a-4881-9eaf-3263c49f7fd9.jpg?maxheight=460&maxwidth=629&scale=both

En dat is godsgeklaagd. 


Helena71 schreef op 12-04-2022 om 15:56:

[..]

En dat is godsgeklaagd.



Echt hé

Dan zakt het vertrouwen in de politiek toch nog meer.

Ongelooflijk dat hij dat debat heeft overleefd, (in onze krant stond een foto van de appjes, die waren duidelijk) maar eigenlijk niet verwonderlijk dat hij er mee weg komt. Maar daarna staat een artikel in de krant met de woorden: Hugo de Jonge "wantrouwen krijgt teveel ruimte".

De Tweede Kamer is er juist om kritisch te zijn.Die moeten zoiets kunnen vragen.




https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/10472746/de-jonge-overleeft-mondkapjesdebat-na-motie-van-wantrouwen

.......

Een groot deel van de oppositie zei samen met de PvdA het vertrouwen in
de CDA-bewindsman op. Indiener Attje Kuiken stelde in de motie dat de
minister niet eerlijk was over zijn rol in de mondkapjesdeal.
 'Hij is niet eerlijk geweest over zijn precieze betrokkenheid, terwijl
hem al een jaar gevraagd wordt om die informatie op tafel te leggen.
Dan
helpt een discussie over wat die betrokkenheid precies inhoudt niet.'
.......


Volgens De Jonge is er nu werk aan de winkel en wil hij 'het vertrouwen
herstellen'. Van Leeuwen denkt dat dat weleens lastig kan worden,
omdat
het vertrouwen in De Jonge bij de oppositie helemaal weg is

.................


Fleurtje: Toen hij als minister van Volksgezondheid op een corona-afdeling doodzieke patienten bezocht en iets later op hoorafstand riep 'dat ze een bed bezet hielden dat voor een ander bedoeld was', toen was mijn vertrouwen in hem helemaal weg en dat vertrouwen komt nooit meer terug.


FP4vXZGXIAQSVa8?format=jpg&name=4096x4096

Cartoon Ruben O.

Laten we niet vergeten dat destijds iedereen vooral bezorgd was over het tekort aan mondkapjes, niet zozeer over hoeveel we daaraan wilden uitgeven en wie er winst mee ging maken.

Wat de stand van zaken van de epidemie betreft kunnen we concluderen dat wat we aan het begin van de winter zeiden dat aan het einde van de winter iedereen gevaccineerd of genezen zou zijn (of dood), wel zo ongeveer klopt. De IC's worden elke week een stukje leger, er raken langzamerhand ook minder gewone ziekenhuisbedden bezet door covidpatienten. We gaan steeds meer naar normaal.

Wat ik me nog wel afvraag is of de grote piek van omicron begin dit jaar ook weer voor veel long-covid gevallen heeft gezorgd. Inmiddels moeten we daar toch ook iets over kunnen zeggen?

wild-flower schreef op 13-04-2022 om 17:53:

Echt vreselijk daar in Shanghai

https://nos.nl/artikel/2425027-nood-onder-inwoners-shanghai-groeit-door-wekenlange-lockdown

Wtf! Honger/medicijntekort.. Dát is wel goed voor de gezondheid? Dieren die op straat worden gezet omdat de baasjes ze niet mogen/kunnen uitlaten en voeren en die op straat worden doodgeslagen uit angst dat ze corona bij zich dragen.. Waar zijn ze mee bezig he? En wat een verschil met hoe we hier er hier mee omgaan! Welke variant gaat daar rond eigenlijk?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.