Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


niet_rechts schreef op 17-04-2022 om 10:53:

Denken jullie dat gezonde mensen opgeroepen gaan worden om zich in september weer te laten vaccineren of denken jullie dat het wel klaar is voor iedereen die gezond genoeg is om geen griepprik te hoeven?

Als er geen nieuwe varianten opduiken en omikron blijft , dan denk ik alleen de griepprik groep .

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-04-2022 om 12:05

wild-flower schreef op 17-04-2022 om 11:11:

[..]

Als er geen nieuwe varianten opduiken en omikron blijft , dan denk ik alleen de griepprik groep .

Dat denk ik ook. Ook als er nieuwe varianten opduiken die niet al teveel afwijken verwacht ik dat mensen die niet tot de risicogroepen behoren op een natuurlijke manier hun weerstand op peil kunnen houden. Dus door telkens weer infectie door te maken, net als bij de griep. 

In die zin snap ik heel goed dat de noodwet,  die het coronatoegangsbewijs mogelijk maakt,  wordt afgeschaft.

 Ik denk dat het wel aangeboden gaat worden aan iedereen, maar dat meer mensen hem niet gaan halen.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

17-04-2022 om 16:22

Drietje schreef op 17-04-2022 om 12:05:

[..]

Dat denk ik ook. Ook als er nieuwe varianten opduiken die niet al teveel afwijken verwacht ik dat mensen die niet tot de risicogroepen behoren op een natuurlijke manier hun weerstand op peil kunnen houden. Dus door telkens weer infectie door te maken, net als bij de griep.

In die zin snap ik heel goed dat de noodwet, die het coronatoegangsbewijs mogelijk maakt, wordt afgeschaft.

Ik hoop het van harte.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-04-2022 om 16:43

wild-flower schreef op 17-04-2022 om 11:11:

[..]

Als er geen nieuwe varianten opduiken en omikron blijft , dan denk ik alleen de griepprik groep .

Ja, dat denk ik ook.

Ik merk dat ik met twijfel mijn kinderen nog heb laten gaan voor een booster c.q. vaccin (wilden ze zelf graag, "toch maar liever, voor de zekerheid"), maar dat het inmiddels voelt alsof het wel klaar is met de pandemie en het inmiddels tijd is om terug te gaan naar hoe het was.

Interessant artikel, Een wijs man aan het woord:

18-04-22 AD-artikel
Baas Britse gezondheidsdienst: Terug naar mondkapje en afstand houden
Mensen moeten opnieuw worden aangemoedigd om afstand te houden en gezichtsmaskers te dragen om de zorg te beschermen tegen een nieuwe coronagolf, meldt een topman van de Britse gezondheidsdienst NHS in The Times.

Topbestuurder Chris Hopson van NHS Providers dringt er bij ministers op
aan om ‘verstandige voorzorgsmaatregelen’ bespreekbaar te maken die het
publiek kan nemen om de druk op de zorg te verminderen bij een nieuwe
uitbraak van corona.


,,Er heerst bezorgdheid dat de regering niet meer over het coronavirus
lijkt te willen praten”, aldus Hopson. ,,Maar we denken dat we een echt
volwassen nationaal debat nodig hebben over wat leven met Covid
eigenlijk betekent.” De bestuurder vindt dat ‘doen alsof het
coronavirus niet meer bestaat en niemand meer voorzorgsmaatregelen hoeft
te nemen’ een van de redenen dat het virus nu nog altijd rondwaart.


....etc.etc.etc..........

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-04-2022 om 10:30

niet_rechts schreef op 17-04-2022 om 10:53:

Denken jullie dat gezonde mensen opgeroepen gaan worden om zich in september weer te laten vaccineren of denken jullie dat het wel klaar is voor iedereen die gezond genoeg is om geen griepprik te hoeven?

Ik denk dat ze iedereen oproepen en de coronapas weer gaan gebruiken in de herfst/winter als de getallen weer op gaan lopen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-04-2022 om 10:40

Kuipers: ‘Als corona weer oplaait in najaar, kan coronapas terugkeren’

https://www.ad.nl/politiek/kuipers-als-corona-weer-oplaait-in-najaar-kan-coronapas-terugkeren~a67bcee1/

"Weten we zeker of er steeds herhaalprikken nodig zijn? Nee. We houden er wel rekening mee. Dan is het ook een kwestie van communicatie, zodat mensen begrijpen waarom het goed is als ze een prik nemen. En we staan ervoor dat vaccinatie een vrije keuze is. Maar als in het najaar alles weer fors toeneemt, kan het wel zo zijn dat die keuze consequenties heeft. Om sectoren zolang mogelijk open te houden, kan het raadzaam zijn om opnieuw met het coronatoegangsbewijs te werken.'

Dit had ik eerder gelezen,  dus ik hou wel rekening met nog een vaccinatie voor iedereen. 

Een herhaalprik in het najaar prima . Maar dan wel met het omikronvaccin .

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-04-2022 om 10:52

wild-flower schreef op 19-04-2022 om 10:48:

Een herhaalprik in het najaar prima . Maar dan wel met het omikronvaccin .

Ik wil 'm niet meer, maar misschien valt het reuze mee en is het helemaal niet meer nodig 🤞

Ik heb nu net corona gehad en ga vandaag weer boodschappen doen. Als ik die Hopson lees zou het misschien verstandig zijn nog een mondkapje te dragen omdat ik nog wel klachten heb. 

Ik denk dat dat eigenlijk wel een omslag is die we in ons denken moeten maken, uit beleefdheid een mondkapje dragen als je verkoudheidsverschijnselen hebt. Eigenlijk is dat toch maar een kleine moeite voor de meeste mensen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-04-2022 om 11:05

Elaine68 schreef op 19-04-2022 om 10:59:

Ik heb nu net corona gehad en ga vandaag weer boodschappen doen. Als ik die Hopson lees zou het misschien verstandig zijn nog een mondkapje te dragen omdat ik nog wel klachten heb.

Ik denk dat dat eigenlijk wel een omslag is die we in ons denken moeten maken, uit beleefdheid een mondkapje dragen als je verkoudheidsverschijnselen hebt. Eigenlijk is dat toch maar een kleine moeite voor de meeste mensen.

Ik zag laatst iemand in de supermarkt met een mondkapje. Het was wel effectief, want iedereen liep in een boog om haar heen. 

Maar je mag toch geen boodschappen gaan doen als je nog klachten hebt?

Peen schreef op 19-04-2022 om 11:05:

[..]

Ik zag laatst iemand in de supermarkt met een mondkapje. Het was wel effectief, want iedereen liep in een boog om haar heen.

Maar je mag toch geen boodschappen gaan doen als je nog klachten hebt?

Na 10 dagen mag je uit isolatie. Ook als je nog klachten hebt. Dat stond in de info die ik gekregen heb van GGD/RIVM.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-04-2022 om 11:09

Elaine68 schreef op 19-04-2022 om 11:07:

[..]

Na 10 dagen mag je uit isolatie. Ook als je nog klachten hebt. Dat stond in de info die ik gekregen heb van GGD/RIVM.

Ah oké. Ik had geen idee eigenlijk, niemand heeft hier nog corona gehad. Wel lekker dat je weer de deur uit mag, quarantaine lijkt me niks.

Peen schreef op 19-04-2022 om 11:09:

[..]

Ah oké. Ik had geen idee eigenlijk, niemand heeft hier nog corona gehad. Wel lekker dat je weer de deur uit mag, quarantaine lijkt me niks.

Inderdaad heerlijk! Al was ik wel zo ziek, met name de eerste dagen,  dat ik de deur ook niet uit zou kunnen al zou ik het willen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.