Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

What happened to the onderjurk?

Vroegâh droegen dames vaak een onderjurk onder hun jurken, en een onderrok onder rokken. Dunne jurken zouden dan minder doorzichtig zijn, en dikkere jurken vielen mooier omdat het eronder dus glad was.
Die dingen waren dun, soepel en van een heel gladdig stofje. Nylon of zo? Maar ik droeg ze zelf nooit, het leek me ook het toppunt van ouwetuttigheid.

En ineens op een dag bedacht ik: ja, maar die en die jurk uit mijn garderobe, daar zou inderdáád wel iets onder mogen. En dan niet iets wat stroef is.
En nu zie ik die ouderwetse onderrokken of jurken nog maar heel weinig. Óf het zijn corrigerende dingen, maar die bedoel ik dus niet. Óf het zijn van die niemandalletjes die meer bedoeld zijn als sexy nachthemd, met spaghettibandjes die overdag bij mij onmiddellijk zouden afzakken.
Maar waar is de ouderwetse onderjurk gebleven, waarom zie je ze zo weinig? Zijn ze eigenlijk toch nutteloos? Zitten ze rottig? Of zijn ze gewoon uit de mode? Heeft het nog nut om er een te kopen of is het terecht dat je ze weinig ziet?


zeeman heeft ze nog hangen.
Anders Klingel, postorder

Mijn moeder droeg ze altijd. Ik denk inderdaad dat jurken mooier vielen hierdoor.
Gat in de markt misschien haha.

De Hema, H&M zie ik ze weleens, en op de markt.
Als je bij Bol zoekt krijg je 585 resultaten dus daar zit er vast 1 bij die fijn zit.
Die nylon dingen plakken natuurlijk enorm, als ik vind dat een jurk glad moet zitten gebruik ik een wat langer goed aansluitend katoenen hemdje

Uit de mode ook natuurlijk, net als de step-inn.

Ginevra

Ginevra

14-09-2021 om 16:29 Topicstarter

Nou ja, ik weet wel dat ze hier en daar nog te krijgen zijn (al is het dan meestal met spaghettibandjes en daar heb ik niks aan) maar ik wilde vooral graag weten hoe het komt dat je ze zo weinig ziet?
Als ze zo functioneel zouden zijn dan zouden ze nog steeds gebruikt worden toch? Maar het zou dus bv kunnen dat ze inderdaad plakken, dat lijkt me vrij irritant ja.

PriceyRook54

PriceyRook54

14-09-2021 om 16:30

Ik beken, ik heb er één. Ooit eens aangeschaft toen ik een jurkje had dat enorm statisch aan mijn benen plakte dus juist om die plak tegen te gaan. En ja, als je er eenmaal een hebt, dan hoef je er geen meerdere aan te schaffen natuurlijk, dus dat ding gaat al ja-ren mee inmiddels, voor die blauwe maandag dat ik hem nodig heb.

Ginevra

Ginevra

14-09-2021 om 16:30 Topicstarter

Hema heeft alleen maar figuurcorrigerende trouwens. Althans op de site.

Maar ik geloof dat er bij Bol inderdaad wel wat meer staan. Of all places

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-09-2021 om 16:34

Rondje google levert zat resultaat op en niet alleen bij obscure winkels of ketens.

ik denk dat ze vervangen zijn door de corrigerende modellen. Waarom zou je ook niet willen dat 'ie corrigeert?

Ginevra

Ginevra

14-09-2021 om 16:41 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 14-09-2021 om 16:37:

ik denk dat ze vervangen zijn door de corrigerende modellen. Waarom zou je ook niet willen dat 'ie corrigeert?

Omdat dat niet lekker zit.

Didi had daar altijd hele rekken vol van omdat hun jurken soms van dunne stof zijn/waren of omdat het soms gewoon beter staat. Maar Didi is niet meer, hoewel ze nu wel weer een online-only collectie hebben, geen idee of daar onderjurken in zitten. 

Ik heb -thank god- nog een stapeltje liggen in diverse kleuren. 

Ginevra

Ginevra

14-09-2021 om 16:54 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 14-09-2021 om 16:50:

Didi had daar altijd hele rekken vol van omdat hun jurken soms van dunne stof zijn/waren of omdat het soms gewoon beter staat. Maar Didi is niet meer, hoewel ze nu wel weer een online-only collectie hebben, geen idee of daar onderjurken in zitten.

Ik heb -thank god- nog een stapeltje liggen in diverse kleuren.

Oh kijk eens aan, ik zie dat zij ze ook hebben zonder spaghettibandjes maar met gewone schouderbanden. Ik wist niet eens dat Didi online nog te koop was

Maar jij draagt ze dus nog wel? Vallen je kleren inderdaad beter daardoor, of draag je ze om een andere reden?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-09-2021 om 17:03

Ik heb mijn onderrokken gekocht bij de Hema. Het zijn geen dingen die je jaarlijks koopt, dus geen idee of ze daar nog liggen, maar lijkt me wel eigenlijk. 

En zeker weten dat mijn rokken daardoor beter vallen 

Ik heb vorige week 3 nieuwe jurken besteld uit de collectie van Miljuschka bij Wehkamp. En bij 2 van die jurken zit een onderjurk (met spaghettibandjes). Heb ze er nu uitgehaald, zitten vast met een drukknoopje, maar als het kouder wordt doe ik ze wel weer in denk ik.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-09-2021 om 17:05

Lieveheersbeest schreef op 14-09-2021 om 16:37:

ik denk dat ze vervangen zijn door de corrigerende modellen. Waarom zou je ook niet willen dat 'ie corrigeert?


Corrigerend ondergoed geeft mensen vaak een worstachtig uiterlijk.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.