Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Waarom verf jij jouw haren?

Veel vrouwen (en ja ook mannen) om mij heen verven hun haar. Oud, jong, van puber tot 90 jarigen. 
Nu ben ik heel nieuwsgierig wie van jullie de haren kleurt en waarom. 
Als het vanwege de grijze haren is verf je het dan in je eigen kleur?
Ik heb het geluk dat ik blond ben en dat de overgang naar grijs makkelijker is dan iemand die donker haar heeft. Ik verf dus niet. 

Mijn haar is nog niet grijs, maar wel iets minder fel van kleur. En als ik heel goed kijk, vooral bij mijn slapen zie ik iets beginnen wat wat op vervaging van mijn rossige kleur lijkt. Maar ik heb krullen en die vallen over dat stukje bij mijn slapen heen dus in de praktijk zie je niks. Ik verwacht eigenlijk niet heel grijs te worden, maar wit. Anyway ik kleur niet. Ben eindelijk trots op mijn rode haar, heb ik lang over gedaan. Werd vroeger voor ‘Annie’ uitgemaakt. Dan begon er iemand spontaan ‘tomorrow’ te zingen. Ik zelf ook, trouwens. Ik ben halverwege 50. 

images?q=tbn:ANd9GcSXKiGnH1qSzfF8piWDvYSjiqdmApo3Qwkge-WKrg-WjRiGqQlGPlz_qr0&s=10

Oja en nog iets: rood haar laat zich niet zo makkelijk verven. Rood pigment is heel sterk.💪🏻 

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 21:34 Topicstarter

Oja en nog iets: rood haar laat zich niet zo makkelijk verven. Rood pigment is heel sterk.💪🏻

Prachtige kleur. Zelf had ik als baby rode haren wat daarna witblond werd. Mijn kinderen zijn rossiggebleven. 

Als kind was ik echt blond, lichtblond werd honingblond en dat vond ik het mooiste bij mij. Maar ik werd steeds donkerder. Ergens in de 20 ben ik highlights gaan laten zetten. Daar ben ik mee gestopt toen zwanger raken niet lukte en ik ergens had gelezen dat haar verven slecht kon zijn bij de bevruchting of zwangerschap (geen idee of dat zo is, maar na 5j ongewenst kinderloos doe je alles). Inmiddels echt wel donkerblond, of zoals mijn oudste zegt: bruin. Er zitten al wel de nodige grijze haren tussen. Nu we twee kinderen rijk zijn, wil ik weer highlights laten zetten. Op die manier word ik weer blonder, zie je niet meteen zo'n landingsbaan en vallen die grijze haren ook minder op. Alleen even kijken wanneer ik er tijd voor heb... 

Oja ik ben midden 30 en ik geloof dat ik ergens in de 20 al m'n eerste grijze haar had gespot... Op zich vind ik dat grijs worden niet zo erg, ik noem het natuurlijke highlights Maar ze contrasteren nu wel wat te heftig met mijn haar dat ik stug donkerblond blijf noemen (nee, zoon, het is NIET bruin!)

Op de een of andere manier ben ik gezegend met een haarkleur die voor geen meter bij mijn huid past. Als ik het in mijn eigen kleur heb, wordt er voortdurend gevraagd of ik slecht geslapen heb of ziek ben. Ik kleur het dus al jaren, de laatste tijd vooral high- en lowlights, vroeger van rood tot paars. Ik kan niet wachten tot ik grijs word...

Ik had vroeger middenbruin haar en heb dat jarenlang blond gehad omdat mijn ex dat leuker vond. Na de scheiding direct mijn eigen kleur weer terug laten verven en sindsdien hooguit incidenteel eens een al dan niet permanent kleurtje erin. Rond de 50 begon het grijs wat meer aanwezig te worden en leek het bruin ook wel lichter te worden. Echt een beetje vaal en nietsig. Toen heb ik wel een jaar of anderhalf mijn haar weer geverfd, eigenlijk vind ik dat teveel werk en niet nodig.
Het enige jammere vind ik dat er bijna geen 40+ vrouwen zijn met hun natuurlijke haarkleur. Dan wordt er geroepen dat je met grijs haar ouder lijkt, maar dat is alleen maar omdat alleen de echt oude vrouwen hun grijs tonen. De meeste mensen van mijn leeftijd (53) zijn al minstens voor de helft grijs. Bij mij is het nog steeds bruin, helemaal van nature, met zilvergrijze highlights.

Ik verfde het omdat ik het leuk vond. Naarmate ik grijzer werd en steeds met uitgroei zat, ben ik gestopt met verven (dat kan al snel uitgeknipt als je het gemillimeterd hebt).

Inmiddels is het tot halverwege mijn rug gegroeid en gooi ik er een grove permanent in, zodat het grijs wat gemêleerd wordt met mijn eigen donkerbruin.

Mijn moeder en mijn tante hebben nog steeds zwart haar (Indisch). Ik heb de stomme belanda genen geërfd.

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 21:59 Topicstarter

‘(nee, zoon, het is NIET bruin!).
Kinderen🫣

‘Bij mij is het nog steeds bruin, helemaal van nature, met zilvergrijze highlights’

Dat lijkt mij prachtig👏

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 22:06 Topicstarter

Jouw opmerking over dat er weinig vrouwen zijn met hun natuurlijke haarkleur klopt  MMcGonocall. Het belangrijkste is dat je je prettig voelt waar je ook voor kiest. 
Lange haren tot op de rug, prachtig Poezenmeisje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.