Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Waarom verf jij jouw haren?

Veel vrouwen (en ja ook mannen) om mij heen verven hun haar. Oud, jong, van puber tot 90 jarigen. 
Nu ben ik heel nieuwsgierig wie van jullie de haren kleurt en waarom. 
Als het vanwege de grijze haren is verf je het dan in je eigen kleur?
Ik heb het geluk dat ik blond ben en dat de overgang naar grijs makkelijker is dan iemand die donker haar heeft. Ik verf dus niet. 

Als ik het niet kleur heb ik bruinig grijs haar en lijk ik precies op mijn moeder. Ik schrik ervan als ik mijzelf zo in de spiegel zie. Met het verven van mijn haar heb ik meer een eigen identiteit en voel ik mij meer ik. 

Waarom deze vraag? Kun je ,je niet voorstellen dat je zelf je haar zou kleuren als je donkerder haar had bijvoorbeeld?

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 13:28 Topicstarter

Poezie schreef op 26-05-2026 om 13:26:

Waarom deze vraag? Kun je ,je niet voorstellen dat je zelf je haar zou kleuren als je donkerder haar had bijvoorbeeld?

Jazeker maar op 42 jarige leeftijd verf jij je haren niet omdat je grijs wordt (uitzonderingen daargelaten) dus zijn er meerdere redenen. 

Fleurette schreef op 26-05-2026 om 13:28:

[..]

Jazeker maar op 42 jarige leeftijd verf jij je haren niet omdat je grijs wordt (uitzonderingen daargelaten) dus zijn er meerdere redenen.

Uitzonderingen?

Denk het niet 😜

Fleurette schreef op 26-05-2026 om 13:28:

[..]

Er zijn mensen van 25 die hun haar kleuren omdat ze grijs worden. Maar waarom boeit jou dat?

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 13:34 Topicstarter

Jesus wat een gezelligheid hier. 
Geen wonder dat het Viafora zo slecht loopt. 

ik heb het van zwart tot rood tot bruin gehad 
Omdat het kon .
En leuk was .

Fleurette schreef op 26-05-2026 om 13:34:

Jesus wat een gezelligheid hier.
Geen wonder dat het Viafora zo slecht loopt.

Ooooo nouhh

Gaat weer van het mooie weer genieten…….

Ik heb vanaf ongeveer 35 mijn haar geverfd omdat ik grijs werd. Mijn eigen kleur was donkerbruin en die kleur gebruikte ik ook om te verven. Zo natuurlijk mogelijk. Nu ben ik 68 en ik kleur al jaren niet meer. Mijn eigen grijs fris ik af en toe op met zilvershampoo en dat bevalt goed.

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 13:42 Topicstarter

Roos57 schreef op 26-05-2026 om 13:36:

[..]

Ooooo nouhh

Gaat weer van het mooie weer genieten…….

Sorry. Eerst had ik in mn bericht 22 jaar geschreven. Gauw veranderd omdat het commentaar zou kunnen zijn: er schrijven hier geen 22 jarigen. 

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 14:01 Topicstarter

Poezie schreef op 26-05-2026 om 13:33:

[..]

Er zijn mensen van 25 die hun haar kleuren omdat ze grijs worden. Maar waarom boeit jou dat?

Tjonge, mag ik niets vragen uit nieuwsgierigheid?

Wat een aanvallendheid. Gaat het wel goed met je?

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 14:02 Topicstarter

Roos57 schreef op 26-05-2026 om 13:35:

ik heb het van zwart tot rood tot bruin gehad
Omdat het kon .
En leuk was .

Ja, om die redenen verft schoondochter ook haar haar. Het leuke is dat ze haar kleding aanpast aan de kleur van haar haar. 

Fleurette schreef op 26-05-2026 om 14:01:

[..]

Tjonge, mag ik niets vragen uit nieuwsgierigheid?

Wat een aanvallendheid. Gaat het wel goed met je?

Ik stel jou een wedervraag. Daar mag je best op antwoorden hoor. Kennelijk vraag je dit uit nieuwsgierigheid (waarom je daar nieuwsgierig naar bent is me dan nog steeds een raadsel), dat had je ook meteen kunnen zeggen in plaats van zo heetgebakerd te reageren. 

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 14:31 Topicstarter

Poezie schreef op 26-05-2026 om 14:16:

[..]

Ik stel jou een wedervraag. Daar mag je best op antwoorden hoor. Kennelijk vraag je dit uit nieuwsgierigheid (waarom je daar nieuwsgierig naar bent is me dan nog steeds een raadsel), dat had je ook meteen kunnen zeggen in plaats van zo heetgebakerd te reageren.

Ik vond jou aanvallend reageren en mij woorden in de mond leggen. Ik pas er voor om mij te moeten verantwoorden. 

Lees jij eens een eerdere reactie van iemand die niet op haar moeder wil lijken. Dat is een reden waar ik niet aan gedacht heb en zo zijn er meerdere redenen. 

Reageer jij op alle topics waar iemand een niieuwsgierige vraag stelt zo?

Fleurette schreef op 26-05-2026 om 14:31:

[..]

Ik vond jou aanvallend reageren en mij woorden in de mond leggen. Ik pas er voor om mij te moeten verantwoorden.

Lees jij eens een eerdere reactie van iemand die niet op haar moeder wil lijken. Dat is een reden waar ik niet aan gedacht heb en zo zijn er meerdere redenen.

Reageer jij op alle topics waar iemand een niieuwsgierige vraag stelt zo?

Tja, ik vind het een rare vraag en mag dat niet benoemd worden ofzo. Jij mag topics openen waarover jij wil. Ik mag daar vervolgens vragen over stellen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.