Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Waarom verf jij jouw haren?

Veel vrouwen (en ja ook mannen) om mij heen verven hun haar. Oud, jong, van puber tot 90 jarigen. 
Nu ben ik heel nieuwsgierig wie van jullie de haren kleurt en waarom. 
Als het vanwege de grijze haren is verf je het dan in je eigen kleur?
Ik heb het geluk dat ik blond ben en dat de overgang naar grijs makkelijker is dan iemand die donker haar heeft. Ik verf dus niet. 

Ik ben lichtblond en ik verf het midden-/donkerblond omdat ik dat beter bij mij vind passen. Geeft wat meer pit ofzo. 

Helaas is mijn favoriete merk bijna helemaal uit de handel (Guhl haarverf), dus ben ik op zoek naar een ander merk. Geen idee waar ik moet beginnen, maar misschien is dat nog de ontkenningsfase 😁.

CharlieB schreef op 26-05-2026 om 16:55:

[..]

Het kan toch gewoon een luchtig topic zijn over het verven van het haar? Wat mis ik?

Er zijn toch talloze topics met leuke/gekke vraagjes zonder doel? Welke kant van het bed slaap je, wat voor thee drink je, wat voor bh draag je? Ik snap niet zo goed waarom TO dan eerst hier verantwoording voor moet afleggen.

Omdat TO zelf haar haar niet kleurt? Als iemand die zelf geen thee drinkt vraagt welke thee mensen drinken zou ik dezelfde vraag stellen. Daar zit wat mij betreft ook geen waardeoordeel in, maar dat is vanuit belangstelling. 

Poezie schreef op 26-05-2026 om 16:59:

[..]

Omdat TO zelf haar haar niet kleurt? Als iemand die zelf geen thee drinkt vraagt welke thee mensen drinken zou ik dezelfde vraag stellen. Daar zit wat mij betreft ook geen waardeoordeel in, maar dat is vanuit belangstelling.

Ik zie echt geen verschil tussen iemand die wel kleurt en niet kleurt bij een vraag als deze. Bij een hele specifieke 'welke verf gebruik jij en hoe zet je het in' kan ik me je gedachtegang voorstellen, maar iedereen kent het principe haar en haar verven dus ja waarom zou iemand de vraag niet stellen (is mijn gedachte). Ik zie dit echt als zo'n theezak topic vraag (dat heet vast anders).

Poezie schreef op 26-05-2026 om 14:37:

[..]

Tja, ik vind het een rare vraag en mag dat niet benoemd worden ofzo. Jij mag topics openen waarover jij wil. Ik mag daar vervolgens vragen over stellen.

Wat een gezeur.

Het is gewoon een leuk, luchtig topic. 

Misschien even  van de zon genieten ipv zo doorgaan over iemand die doet wat bij een forum hoort: een topic openen. 

Zelf verf ik het alleen maar soms om even wat anders te hebben. 

BeesAreCool schreef op 26-05-2026 om 17:43:

[..]

Wat een gezeur.

Het is gewoon een leuk, luchtig topic.

Misschien even van de zon genieten ipv zo doorgaan over iemand die doet wat bij een forum hoort: een topic openen.

Zelf verf ik het alleen maar soms om even wat anders te hebben.

Gezeur? Dit is kennelijk niet mijn wereld, daarom stelde ik de vraag. Maar veel plezier met zijn allen, ik ben weer weg hoor.

Poezie schreef op 26-05-2026 om 17:46:

[..]

Gezeur? Dit is kennelijk niet mijn wereld, daarom stelde ik de vraag. Maar veel plezier met zijn allen, ik ben weer weg hoor.

Tuurlijk. 

Bedankt

Op mijn dertigste had ik nog donkerbruin haar en op mijn veertigste was het spierwit. Mijn jongste dochter zei een keer toen ze uit school kwam dat de kinderen in haar klas zeiden 'je moeder lijkt wel een oma'tje! Ik vind het niet erg hoor zei ze er achteraan maar de boodschap kwam wel over Ik heb het toen nog jaren geverfd maar omdat het toch een hoop gedoe was ben ik er zo'n 20 jaar geleden mee gestopt. Ik vind het overigens wel saai dat witte haar

Als tiener en twintiger kleurde ik mijn haar voor de lol. Sprayblond erin , aubergine, bruin etc gedaan.
Ik heb al grijze haren sinds ik eind twintig , begin 30 ben. Ben nu bijna 52 en vind grijs bij mij nu nog niet staan. Dus elke 5/6 weken komt de kapster. Soms gooi ik er een extra kleurspoeling over als het net niet uitkomt met de kapster.

Fleurette

Fleurette

26-05-2026 om 18:53 Topicstarter

Dolfje schreef op 26-05-2026 om 18:26:

Als tiener en twintiger kleurde ik mijn haar voor de lol. Sprayblond erin , aubergine, bruin etc gedaan.
Ik heb al grijze haren sinds ik eind twintig , begin 30 ben. Ben nu bijna 52 en vind grijs bij mij nu nog niet staan. Dus elke 5/6 weken komt de kapster. Soms gooi ik er een extra kleurspoeling over als het net niet uitkomt met de kapster.

Sprayblond voor in de winter. Spray erop, daarna de hete föhn en binnen een maand kapotte haren en ik was niet de enige🤭🤭

Dat werd dus een kort koppie.

Ik verf ook ivm grijs. Maar ook omdat ik heel fijn haar heb en als het geverfd is, iets steviger is.

Ik heb heel glad, stijl haar in een oersaai peper en zout kleurtje. Om het op te leuken heb ik asblonde highlights. Ik vind dat niet alleen een leukere kleur, daarnaast maakt het mijn haar ook veel stugger. En zo is het veel beter te stylen en kan ik een beetje volume föhnen - dat lukt niet als het te gezond is. Beetje dood haar staat me veel beter.

heb het ook een tijdje geverfd toen ik grijs werd. Maar het beviel me op gegeven moment niet meer, ik zakte naar een steeds lichtere tint. Voelde niet meer als mezelf. En steeds sneller bijwerken, pfff.
Ben nu alweer een hele tijd grijs, mixed van Nature, de kapsters vinden het beslist geen saai haar. Dat is boffen. (Goed voor de portemonnee. En goed voor het milieu. ) 

Fleurette schreef op 26-05-2026 om 18:53:

[..]

Sprayblond voor in de winter. Spray erop, daarna de hete föhn en binnen een maand kapotte haren en ik was niet de enige🤭🤭

Dat werd dus een kort koppie

Kennen wij elkaar 

ik heb denk ik alle kleuren gehad. 
Op mijn 15e begonnen met kleuren.
Nu wordt ik bijna 40, en de verf pakt slecht en verkleurd enorm naar rossig (dat zal als ik naar familie kijk toch echt in mijn genen kunnen zitten) 
Ook wordt ik echt al een aantal jaar grijzer/witter. Mijn kapster heeft bedacht dat het beter is om te stoppen met compleet kleuren en d.m.v. high en lowlights langzaam terug te gaan naar mijn eigen kleur omdat het dan niet meer zo rood is. 
Ook de uitgroei die ik nu iedere 5 weken moet bijwerken wordt dan veel minder opvallend.
Ik heb besloten dit een half jaar de kans te geven. Terug naar verven kan altijd.
Eerste keer dat ik ipv alles in de verf hiervoor gekozen heb ik nu een maand geleden; geen landingsbaan zichtbaar, tot nu toe blij! 

Moxxie schreef op 26-05-2026 om 19:30:

Ik heb heel glad, stijl haar in een oersaai peper en zout kleurtje. Om het op te leuken heb ik asblonde highlights. Ik vind dat niet alleen een leukere kleur, daarnaast maakt het mijn haar ook veel stugger. En zo is het veel beter te stylen en kan ik een beetje volume föhnen - dat lukt niet als het te gezond is. Beetje dood haar staat me veel beter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.