Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Paarse Vrijdag - 9 december 2022


Ik zou ook niet met schmink gaan werken. Dat is meteen zo in het oog springend en daar houden pubers doorgaans niet zo van. Een bandje of zo is helemaal prima. Ze kunnen dat op school krijgen, je hoeft niks te kopen, het is niet mega opvallend, er gaat niks kapot en het kan ook zo weer af.

Ik denk wel dat het voor jongeren die er zelf mee worstelen het fijn is als ze op school zien dat anderen hen accepteren en ervoor open staan.

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 10:08

absor schreef op 14-11-2022 om 10:04:

[..]

Ehh. Google leert me net dat is een evenement in tilburg en paarse vrijdag gaat idd over een actiedag speciaal voor scholen voor gender en sexuele diversiteit

Dus en homo acceptatie en gender diversiteits acceptatie. Tja vind het verwarrend voor de jeugd in hun puberteit


de boodschap van. Het maakt niet uit alles is goed is op de middelbare school van mijn kinderen meer; je hoort bij een coole club als je anders bent. Denk dat daarom zoveel zich nonbinair voelen ineens. Dan hoor je erbij

Oh. Ja weet dat Roze maandag altijd vlak voor de kermis of tijdens de kermis is daar. Maar heb me er nooit zo mee.bezig gehouden eigenlijk. Er zijn zoveel onafhankelijke dagen voor allerlei momenten, dat ga ik echt niet allemaal bijhouden 😁 

Bijtje82 schreef op 14-11-2022 om 09:55:

[..]

Nou nee liever niet. Ik wil niet dat mijn kinderen vol gesmeerd worden met troep op hun gezicht. Om vervolgens weer rood uitgeslagen gezichten te moeten verzorgen.

Geef ze een button ofzo. Daar heeft niemand last van.

Ook een leuk idee. Maar Iig iets vanuit school. Want niet iedereen zal iets paars hebben of kunnen/willen kopen.

Ik vind het zo''n gezeur er wordt op school al vaak aandacht aan dit gebeuren gegeven. Zoon laatst "mamma hoeveel geslachten zijn er?" Nou ik voelde de boel aankomen dus gaf maar 3 als antwoord hoewel ik me afvraag of dat nog goed is want een geboren jongen die zich identificeert als meisje is natuurlijk een ander geslacht als een geboren meisje dat zich identificeert als jongen en de jongen die zich identificeert. Voor een heel klein percentage aan kinderen gaat een hele grote hoeveelheid kostbare lestijd verloren. 

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 10:31

Decembermamma schreef op 14-11-2022 om 10:28:

Ik vind het zo''n gezeur er wordt op school al vaak aandacht aan dit gebeuren gegeven. Zoon laatst "mamma hoeveel geslachten zijn er?" Nou ik voelde de boel aankomen dus gaf maar 3 als antwoord hoewel ik me afvraag of dat nog goed is want een geboren jongen die zich identificeert als meisje is natuurlijk een ander geslacht als een geboren meisje dat zich identificeert als jongen en de jongen die zich identificeert. Voor een heel klein percentage aan kinderen gaat een hele grote hoeveelheid kostbare lestijd verloren.

Er zijn idd 3 geslachten. Man, vrouw en hermafrodiet. 

Alle andere vromen zijn geen geslacht maar gender.

Bijtje82 schreef op 14-11-2022 om 10:31:

[..]

Er zijn idd 3 geslachten. Man, vrouw en hermafrodiet.

Alle andere vromen zijn geen geslacht maar gender.

Volgens mij heb je man, vrouw en non-binair. Transmannen en -vrouwen, zijn mannen en vrouwen.

MMcGonagall schreef op 14-11-2022 om 10:34:

[..]

Volgens mij heb je man, vrouw en non-binair. Transmannen en -vrouwen, zijn mannen en vrouwen.

Nom binair is geen geslacht.  Intersekse of hermafrodiet wel

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 10:39

MMcGonagall schreef op 14-11-2022 om 10:34:

[..]

Volgens mij heb je man, vrouw en non-binair. Transmannen en -vrouwen, zijn mannen en vrouwen.

Non binair is toch geen geslacht? Is toch ook gewoon een identificatie wijze voor een persoon dus gender. Maar het is idd verwarrend.

https://onzetaal.nl/taalloket/sekse-geslacht-en-gender#:~:text=Sekse%20en%20geslacht%20verwijzen%20vooral,ermee%20in%20verband%20gebracht%20worden.

Bijtje82 schreef op 14-11-2022 om 10:39:

[..]

Non binair is toch geen geslacht? Is toch ook gewoon een identificatie wijze voor een persoon dus gender. Maar het is idd verwarrend.

https://onzetaal.nl/taalloket/sekse-geslacht-en-gender#:~:text=Sekse%20en%20geslacht%20verwijzen%20vooral,ermee%20in%20verband%20gebracht%20worden.

Wat is dan het geslacht van iemand die een volledige transitie heeft doorgemaakt?

MMcGonagall schreef op 14-11-2022 om 10:44:

[..]

Wat is dan het geslacht van iemand die een volledige transitie heeft doorgemaakt?

Weet niet wat zegt het dna?

MMcGonagall schreef op 14-11-2022 om 10:44:

[..]

Wat is dan het geslacht van iemand die een volledige transitie heeft doorgemaakt?

Wat diegene laat registreren. 

absor schreef op 14-11-2022 om 09:53:

[..]


Ik zeg niet dat de halve klas het ook ìs. Maar een heel groot deel ‘identificeert’ zich momenteel wel als non binair. Kijk er zijn niet meer dan gemiddeld homo of lesbisch. (Een seksuele voorkeur is trouwens wat anders vind ik) maar wel veel nonbinair die zich nu geen geslacht voelen. Echt heel veel. Ook groepsdruk denk ik

Vind trouwrns paarse vrijdag meer voor homo en lesbisch enzo, vind seksuele voorkeur echt wat anders dan welk geslacht je je voelt maar nu ineens is alles een grote hoop

Echt heel veel? Bron? 

Ik herken dit niet in de praktijk hoor en ken best wat scholen.

Vind trouwrns paarse vrijdag meer voor homo en lesbisch enzo, vind seksuele voorkeur echt wat anders dan welk geslacht je je voelt maar nu ineens is alles een grote hoop

Nee daar is roze maandag voor bedoeld.

Bijtje82 schreef op 14-11-2022 om 09:11:

[..]

Of kinderen die geen paarse kleding hebben, zoals die van mij. Ik ga dan echt niet ineens toch iets paars kopen.



Dat zou ik ook niet doen. Ik heb jongens en paarse shirts voor jongens/heren komen niet zo vaak voor. Net op de website van C&A kon ik alleen bij de damesshirts filteren op paars (1 hit). Om nou allerlei winkels af te lopen voor prints met paars vind ik te veel werk. Bovendien hebben ze op dit moment helemaal geen shirts nodig. (En geen broek en geen schoenen.) Dus mocht er vanuit school komen 'draag iets paars' dan is dat jammer. Ze zijn ook helemaal niet met dit soort dingen bezig, dus als ze iets paars zouden aandoen komt dat helemaal niet vanuit henzelf. Het waarschijnlijkst is dat ze 's morgens 10 minuten voor ze wegmoeten komen vragen of ze iets paars hebben. 

Er zijn drie sekses: man, vrouw en intersekse. Van dat laatste bestaan verschillende vormen. Genotype en fenotype komen daarbij niet noodzakelijkerwijs overeen. Mocht je daar meer over willen weten, zou ik even op de website van DSD Nederland kijken.

Genders gaan over hoe mensen zich voelen. Dat kan man of vrouw zijn, maar ook non-binair of genderfluïde en misschien nog wel meer vormen die ik niet ken.

Seksuele geaardheid gaat over waar je je toe aangetrokken voelt. Hetero, homo, bi, panseksueel, aseksueel en misschien vergeet ik nog wel wat.

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 11:12

MMcGonagall schreef op 14-11-2022 om 10:44:

[..]

Wat is dan het geslacht van iemand die een volledige transitie heeft doorgemaakt?

Ik denk eigenlijk nog altijd het originele geslacht, alleen identificeren zij zich met het andere geslacht dus wordt het gender. 

Het geslacht kun je nu eenmaal niet veranderen, want dat ligt in je DNA vastgelegd. 

Uiteindelijk draait het erom hoe een persoon zich identificeert. Omdat het voor die personen belangrijk is, kan dit aangepast worden in het paspoort.

Maar medisch gezien zul je altijd het geslacht behouden waarmee je geboren bent. Dat moet ook wel, want mannen en vrouwen lichamen wijken nu eenmaal van elkaar af op sommige gebieden. Niet alleen wat uiterlijke kenmerken betreft.

Maar dat doet er nu in wezen niet toe. Biologisch gezien zijn er dus maar 3 geslachten en meer genders. Al weet ik dan ook weer niet of gender onder biologisch valt of psyche. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.