Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Paarse Vrijdag - 9 december 2022


troelahoep schreef op 10-12-2022 om 12:00:

[..]

Eh nouja..... als je kind naarstig op zoek is naar een paars t-shirt omdat anders mensen er iets van gaan zeggen en daar geen zin in heeft. Terwijl hij zelf niet zonodig iets paars aan hoeft? Dat vind ik wel sociale dwang.

Ja Troelahoep maar als het opeens een ding is dat ze een foute kerst trui aan_ moeten_ dan gaat niemand afgeven op kerst/ wordt het losgekoppeld. 

Sowieso fantastisch oefenmateriaal qua sociale druk. Ideaal bijna. 
Of dacht je dat je kind niet veel sociale druk kreeg? 
Het overgrote deel is zo subtiel dat je het niet eens merkt, laat staan er een goed gesprek over hebben. Oefenen kunnen pubers ook veel beter met kledingkeuze dan met pilletjes oid. 

Pinokkio schreef op 10-12-2022 om 13:24:

[..]

Ja Troelahoep maar als het opeens een ding is dat ze een foute kerst trui aan_ moeten_ dan gaat niemand afgeven op kerst/ wordt het losgekoppeld.

Dat is waar als ik de media moet geloven...ik geloof niet dat ik speciaal afgeef op lhbtq-mensen. Ik ken ook niet echt mensen die raar doen over niet-hetero's behalve mijn vader dan (die is wel een beetje homofoob).

 Als er sociale druk zou zijn (ik bedoelde eigenlijk druk, niet dwang) om een kersttrui aan te trekken zou ik ook gaan steigeren hoor. Sterker nog, ik denk dat er veel meer mensen zijn die dat openlijk belachelijk zouden durven vinden dan het moeten dragen van een paarse trui op paarse vrijdag? Paarse vrijdag is voor mij niet anders dan de lui die in coronatijd gingen klappen voor het medisch personeel, mannen die hun snor laten staan tegen prostaatkanker, mensen die een berg in Frankrijk op fietsen tegen nog meer kanker en weet ik veel wat al voor steunbetuigingen en statements. Ik ga ook niet mijn politieke voorkeur speciaal heel erg uitdragen ofzo, of met een boerenzakdoek of omgekeerde vlag rondlopen (afgezien van dat ik helemaal niet sympathiseer met de boeren). Dat gewoon iets moois als een regenboog ook geclaimd wordt als iets politieks, vind ik ook zo stom. Ik heb allerlei spulletjes met regenbogen erop, maar als ik daar nu mee rondloop dan straalt dat uit dat ik expliciet pro-pride ben blijkbaar. Ik ben helemaal niet voor of tegen. 

troelahoep schreef op 10-12-2022 om 12:00:

[..]

Eh nouja..... als je kind naarstig op zoek is naar een paars t-shirt omdat anders mensen er iets van gaan zeggen en daar geen zin in heeft. Terwijl hij zelf niet zonodig iets paars aan hoeft? Dat vind ik wel sociale dwang.

Kennelijk wil kind graag horen bij de mensen die iets paars dragen. Er zijn ook genoeg groepjes die erop afgeven. Daar zou juist de sociale dwang uitgeoefend worden om er respectloos over te praten.

De puberteit is een grote sociale dwang fase. Erbij horen is nou eenmaal het allerbelangrijkste. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.