Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Met ontlasting smeren (ASS & verstandelijke beperking) gouden tips voor het schoonmaken ervan 🧽


Levina123 schreef op 01-08-2023 om 11:06:

[..]

Dankjewel voor je uitleg, zelf heb ik hier niet mee te maken maar het is verrijkend hierover te lezen. Ook om te voorkomen dat ik te snel zou denken: dat komt omdat iemand ongelukkig is. Mooi om te lezen dat dat bij jullie dochter niet zo is en dat ze op haar manier haar liefde aan jullie en aan haar zus kan laten zien. En gelijk heeft ze; ik sluit me helemaal aan bij Duizel die schreef dat je als een liefdevolle moeder klinkt.

Weer een superlief bericht dankjewel! Fijn dat je niet snel oordeelt en breder kijkt en vraagt! Ik krijg vaak oordelende blikken omdat mijn dochter er ‘normaal’ uitziet maar met een speen en dekentje en in een aangepaste wagen, ook daar heb ik overheen moeten komen, ze kijken omdat ze niet durfen te vragen, omdat ze niet weten wat mijn dochter pysgisch allemaal heeft, zij zien een gezond kind met een speen etc. Ik hoop dat er meer mensen breder kijken en durfen te vragen. Ik had laatste bijvoorbeeld toen ik mijn oudste naar school ging brengen dat mijn kofferbakklep opeens niet meer open wou gaan dat houdt in dat ik dus geen wagen kon gebruiken en mijn dochter in de armen naar school over plein moest dragen, nou mensen keken mij aan alsof ik een verwend kind die prima zelf kan lopen voor de luxe droeg. Ik merk echt dat terwijl ik als moeder het geaccepteerd heb dat ze buitenwereld mijn kind niet accepteerd , het ‘moet’ allemaal normaal. Ze kan dus prima lopen/springen/rennen/klommen thuis maar buiten de deur gooit ze haarzelf op de grond door alle prikkels van buitenaf, daarom heeft ze een aangepaste wagen. Jij lijkt me 1 van die mensen die dan kijkt ,verder kan denkn dan oordelen , glimlacht en doorloopt, de beste dus 😁

Als eerste de vraag of je gekleurde of witte muren hebt, witte muren zijn namelijk in mijn ervaring makkelijker bij zulke dingen. Want je ziet weliswaar alles op wit, maar veel van de stevigere schoonmaakmiddelen bleken ook of je haalt er een laagje verf van af. Is je muur wit maakt dat niet uit, is je muur een mooie tint oker oid dan blijf je daar die schrob vlek zien. 

Ik zou dus gaan voor witte muren, boenen met de schuurkant van een schuursponsje en indien nodig schimmelreiniger. Dat is grof spul en bleekt, maar stinkt ook. Dat kan dus niet vlak voor het slapen gaan. Maar als er in de avond gesmeerd is en je pakt de vlek de volgende ochtend aan en lucht goed is de geur weg als je kind naar bed gaat. 
Schimmelspul heb je van veel verschillende merken en ze werken in principe allemaal wel dus je hoeft niet perse die van HG te gebruiken, maar wellicht maakt het qua blijven hangen van de geur wel uit. Als je een groot stuk muur moet doen even een mondkapje en bouw/klus bril op doen want dat spul kan op je ogen en/of longen slaan en irriteren.

Mevrouw, ik ben niet bekend met een oplossing van uw probleem. Maar ik wil u - vanuit het diepste van mijn hart - sterkte wensen! De manier waarop u over uw dochtertje spreekt en alle - zonder klagend over te komen - daaruit voortkomende problemen, het is bewonderenswaardig. Ik hoop dat u snel een goeie oplossing vindt zodat dit toch weer een zorg minder is.
Groeten vanuit België

Zo veel herkenning over de waarde oordelen die anderen over jouw kind kan hebben.
Mijn ouders verzuchten heel vaak dat ze bijna liever hadden dat mijn zus 'gewoon' in een rolstoel zat. 
Of de oordelen die je om je oren krijgt. Bv dat je 'zo'n kind' niet mee moet nemen naar een museum en dat ze dat nog hardop uitspreken ook alsof de rest van het gezin doof is.  Ze konden het niet waarderen dat wij toen aan ze vroegen of we haar dan aan het hondenhaakje buiten hadden moeten binden of wat ze anders voor suggestie hadden. 

Helaas moet je daar een dikke huid voor kweken want mensen gaan alleen uit van hun eigen 'perfecte' wereldje en delen de rest in hokjes in. 

Het hebben van een kind met een beperking is gewoon heel zwaar en steeds een wiel uitvinden dat past bij jullie kind en jullie gezin.

Wauw, wat klink je liefdevol!!

Ysenda schreef op 01-08-2023 om 12:28:

Zo veel herkenning over de waarde oordelen die anderen over jouw kind kan hebben.
Mijn ouders verzuchten heel vaak dat ze bijna liever hadden dat mijn zus 'gewoon' in een rolstoel zat.
Of de oordelen die je om je oren krijgt. Bv dat je 'zo'n kind' niet mee moet nemen naar een museum en dat ze dat nog hardop uitspreken ook alsof de rest van het gezin doof is. Ze konden het niet waarderen dat wij toen aan ze vroegen of we haar dan aan het hondenhaakje buiten hadden moeten binden of wat ze anders voor suggestie hadden.

Helaas moet je daar een dikke huid voor kweken want mensen gaan alleen uit van hun eigen 'perfecte' wereldje en delen de rest in hokjes in.

Het hebben van een kind met een beperking is gewoon heel zwaar en steeds een wiel uitvinden dat past bij jullie kind en jullie gezin.

Dat snap ik helemaal van je ouders! Gewoon zo’n stempel op de voorhoofd met een diagnose zodat ze zien dat het kindje wat heeft en ze gewoon met zichzelf moeten bemoeien!  Je moet inderdaad een dikke huid hebben, iedere keer weer, het stopt ook niet. Steeds voor je zorgenkind opkomen tegenover dat soort mensen is vermoeiend.  Ik kreeg een keer de opmerking Grote baby over mijn dochter omdat ze een speen had, nou inderdaad ze is lichamelijk groot en geestelijk als een baby heb je er problemen mee? Wij niet. Einde discussie. Of als ze een autische meltdown in de winkel(in de wagen) kreeg, kreeg ik van langslopende mensen So! Nu ben ik wel wakker! Ik heb zelfs een keer te horen gekregen van iemand Het is geen k-a-n-k-e-r ofzo dat gaat wel over 😱 of Nou ze is igg mooi. Ehm oke! Die mensen beseffen je situatie niet en roepen zomaar wat zonder na te denken. Om daar tegen te vechten is energiesluipnd dus het beste is je mannetje staan en doorgaan. Want het gaat niet stoppen er zullen altijd mensen zijn die wat gaan roepen naar kinderen die anders zijn jammer genoeg! Maar ik weet en merk ook hier dat er natuurlijk ook hele begripvolle lieve mensen zijn! Bedankt voor jullie berichtjes ik heb er veel aan!

krulliebollie schreef op 01-08-2023 om 12:32:

Wauw, wat klink je liefdevol!!

Super lief van je! ❤️

letterkoekje schreef op 01-08-2023 om 12:22:

Mevrouw, ik ben niet bekend met een oplossing van uw probleem. Maar ik wil u - vanuit het diepste van mijn hart - sterkte wensen! De manier waarop u over uw dochtertje spreekt en alle - zonder klagend over te komen - daaruit voortkomende problemen, het is bewonderenswaardig. Ik hoop dat u snel een goeie oplossing vindt zodat dit toch weer een zorg minder is.
Groeten vanuit België

Hartelijk bedankt voor uw lieve woorden mevrouw! Ik waardeer het enorm en het doet me goed! ❤️

AppleTree schreef op 01-08-2023 om 11:54:

Als eerste de vraag of je gekleurde of witte muren hebt, witte muren zijn namelijk in mijn ervaring makkelijker bij zulke dingen. Want je ziet weliswaar alles op wit, maar veel van de stevigere schoonmaakmiddelen bleken ook of je haalt er een laagje verf van af. Is je muur wit maakt dat niet uit, is je muur een mooie tint oker oid dan blijf je daar die schrob vlek zien.

Ik zou dus gaan voor witte muren, boenen met de schuurkant van een schuursponsje en indien nodig schimmelreiniger. Dat is grof spul en bleekt, maar stinkt ook. Dat kan dus niet vlak voor het slapen gaan. Maar als er in de avond gesmeerd is en je pakt de vlek de volgende ochtend aan en lucht goed is de geur weg als je kind naar bed gaat.
Schimmelspul heb je van veel verschillende merken en ze werken in principe allemaal wel dus je hoeft niet perse die van HG te gebruiken, maar wellicht maakt het qua blijven hangen van de geur wel uit. Als je een groot stuk muur moet doen even een mondkapje en bouw/klus bril op doen want dat spul kan op je ogen en/of longen slaan en irriteren.

Bedankt voor je reactie! Ik heb blauwe muren gehad , veel kleuren behang maar dat trekt ze eraf dus nu heb ik de muren helemaal kaal gemaakt en hebben we het geverfd met zachtroze hufterproof verf, wat zijn werk niet doet. Het verhaal over witte verf is echt slim! Heb er niet zo over gedacht, laatste kleur waar ik aan zou denken is wit maar eigenljk is dat juist handiger! Ik heb veel om over na te denken allemaal hartelijk bedankt voor jullie berichtje! Mijn dochter is lekker met meel aan het spelen dus ik ga een lekker kop thee voor me zelf maken bedankt voor de hulp het doet me goed

Als alle genoemde sugesties niet helpen zou je nog naar een bokmerk achterwand kunnen kijken. Deze gekleurde aluminium wanden worden gebruikt in keukens en badkamer en zijn goed en makkelijk schoon te maken met een normale allesreiniger. Er blijven geen geurtjes in hangen.
Het is wel een dure oplossing maar als de rest niet werkt zou je er na kunnen kijken. 

Je komt over als een liefdevolle moeder  en ik wens je sterkte met het vinden van een oplossing.

ik bedenk me opeens dat we op de woning een soort van behang hadden wat er echt niet af te krijgen was en dat het ook een soort van vinyl plastic coating had dat goed schoon te maken was. 

Het ging er ook echt niet af, want behang en glasvezelbehang hadden het al niet overleefd.  Schoonmaken ging wel goed (ook na smeren)

Misschien kan de betere behangwinkel je helpen?
 

Die anti scheur pakjes zijn van stug en minder prettig materiaal. Miss dat dit juist zorgt voor overprikkeling?  Ik zou op zoek gaan naar een heel zacht/ademend onesie en deze achterstevoren aantrekken met slotje of scheurt ze deze kapot? 
Ik zou ook de wanden beplakken met laminaat achtig spul. 

Het lijkt me heel zwaar. Draagt je dochter dan nooit kleding? En hoe doe je dat dan in het openbaar en op school? En in de winter?
Smeert ze elders ook met ontlasting?
Hoe gaan ze er daar dan mee om?

Ik heb eigenlijk geen tips want je hebt oneindig veel meer geduld en begrip dan ooit zou kunnen opbrengen. Knuffel voor jou.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.