Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitatie-topic


Vinden jullie een mouwloze top/blouse met deze temperaturen kunnen ?

Ik vind zoiets bijv wel netjes :
https://studiolienne.nl/product/travel-mouwloze-blouse-light-denim-look-amy-299/?attribute_pa_maat=xxl-44&utm_source=Google+Shopping&utm_campaign=Google+Feed&utm_medium=organic&utm_term=adtribes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=20949988795&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=20946583097&gbraid=0AAAAABIjmpu4F5CkdhCx2azitgYZwCuOp&gclid=CjwKCAjw3ejRBhAdEiwADkqPnx2iMFDr9d6G7LrosvgRATguhSZLegBJEmZNTV1F_kM5q2T7DmNieRoCiU8QAvD_BwE

Maar toch draag ik geen mouwloos naar werk (kantoorbaan) omdat ik het op een of andere manier niet passend vind. 
Er is natuurlijk verschil tussen een mouwloos vakantiehemdje of zo’n net blousje maar toch. 

ik ben zo zenuwachtig voor het gesprek. Het is een heel andere richting dan ik altijd gewerkt heb. En ik ben lang ziek geweest. Het lijkt me zo een leuke baan, maar weet me nooit zo goed te verkopen....pfff

Heel herkenbaarLeatje. Mijn huidige baan was ook heel anders dan mijn vorige baan en day is toch gelukt.
Ik ben altijd voor eerlijkheid, hoewelje cv al spreekt natuurlijk. Als het om iets heel nieuws gaat is het denk goed om te benadrukken day je graag wil leren en ook snel nieuwe dingen oppakt.

En je mag best een beetje vertrouwen halen uit het feit dat je wel bent uitgenodigd! Dus dat je uit een andere richting komt is voor hun blijkbaar geen reden om niet met je in gesprek te gaan!

dankjewel Amber, dat is ook zo, ik ben ook wel blij met de kans dat ze in gesprek willen.  Inderdaad neem ik dat mee. Ik wil leren en die omslag maken naar een andere sector....hopelijk wordt het een niet al te statig gesprek....

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

24-06-2026 om 09:40 Topicstarter

Leatje schreef op 24-06-2026 om 09:11:

ik ben zo zenuwachtig voor het gesprek. Het is een heel andere richting dan ik altijd gewerkt heb. En ik ben lang ziek geweest. Het lijkt me zo een leuke baan, maar weet me nooit zo goed te verkopen....pfff

Alvast heel veel succes! Morgen heb je het gesprek, toch?

Wat voor functie had je hiervoor? (als je dat wil delen)

Het feit dat je bent uitgenodigd zegt al heel veel natuurlijk Want ik denk dat het wel een geliefde functie is. Dus het is geen kwestie van jezelf verkopen maar vooral echt jezelf blijven en enthousiasme uitstralen (vind ik dan he!).

Bij mij kwam het ook goed en dat was ook een andere richting. Dat gesprek liep echt heel soepel/natuurlijk, met allerlei gesprekjes tussendoor over totaal niet werkgerelateerde dingen. Ik vond dat echt zo fijn want zo kon ik meteen zien hoe zij ook echt waren. 

Hopelijk heb jij ook zo'n fijn gesprek en lijkt het jou ook een leuke werkplek  

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

24-06-2026 om 09:43 Topicstarter

TumTum schreef op 24-06-2026 om 07:37:

Vinden jullie een mouwloze top/blouse met deze temperaturen kunnen ?

Ik vind zoiets bijv wel netjes :
https://studiolienne.nl/product/travel-mouwloze-blouse-light-denim-look-amy-299/?attribute_pa_maat=xxl-44&utm_source=Google+Shopping&utm_campaign=Google+Feed&utm_medium=organic&utm_term=adtribes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=20949988795&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=20946583097&gbraid=0AAAAABIjmpu4F5CkdhCx2azitgYZwCuOp&gclid=CjwKCAjw3ejRBhAdEiwADkqPnx2iMFDr9d6G7LrosvgRATguhSZLegBJEmZNTV1F_kM5q2T7DmNieRoCiU8QAvD_BwE

Maar toch draag ik geen mouwloos naar werk (kantoorbaan) omdat ik het op een of andere manier niet passend vind.
Er is natuurlijk verschil tussen een mouwloos vakantiehemdje of zo’n net blousje maar toch.

Ik vind dit wel kunnen. Als anderen zo op het werk zouden verschijnen zou ik daar in ieder geval niets raars van denken

Maar toch zou ik dit zelf ook niet doen  

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

24-06-2026 om 09:45 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 22-06-2026 om 21:16:

[..]

Dat denk ik wel, want ik mocht zelf kiezen op welke afdeling ik mee wilde lopen. Het is een grote zorginstelling dus ik houd hoop! En heb nog met 2 andere organisaties een lijntje openstaan.

Wat fijn dat dit kan! Wanneer zou dat meelopen eventueel kunnen? 

Wel echt goed hoor, dat je kritisch en eerlijk kijkt naar wat je passend vindt en wat je wel/niet wil

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

24-06-2026 om 09:47 Topicstarter

stokstaart schreef op 23-06-2026 om 17:02:

ik dacht vandaag; hopelijk verzetten ze het naar volgende week 😅
M’n outfit heb ik bij elkaar maar eens kijken hoe ik daar enigszins toonbaar aan ga komen

Ik ben niet alleen, een kennis van me heeft vrijdag ook een sollicitatiegesprek ergens.

Heel veel succes vrijdag! Ze hebben wel een goede dag uitgekozen zeg 🥵 

Maar komt vast goed met even opfrissen voor die tijd Zeker als je ruim op tijd vertrekt!

Ik ga vanuit een handen-aan-het-bed zorgfunctie naar een administratieve baan. Ben al wel een poosje bezig met administratieve taken binnen mijn eigen werkveld.  Ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is om jezelf te blijven. Maar soms dan lukt het me niet helemaal om de dingen te formuleren en dan krijg ik een blackout. Maargoed  als dat gebeurt kan ik er toch niets aan doen. 

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

24-06-2026 om 09:50 Topicstarter

TumTum schreef op 22-06-2026 om 19:29:

Ik heb ook een gesprek deze week. Ik doe een jurkje tot op de knie aan met korte mouwen.
En ik denk dichte schoenen/sneakers want ik vind een open sandaal toch wat minder passend (ook al zijn ze netjes en heb ik nette gelakte teennagels).
Ik kan met de auto (al zit er geen goede airco in) dus hoop in redelijke staat te arriveren. Succes allemaal met de gesprekken !

Jij ook veel succes! Hopelijk lukt het jou ook om niet al te bezweet aan te komen en/of je voor die tijd op te frissen  


HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

24-06-2026 om 10:00 Topicstarter

Leatje schreef op 24-06-2026 om 09:50:

Ik ga vanuit een handen-aan-het-bed zorgfunctie naar een administratieve baan. Ben al wel een poosje bezig met administratieve taken binnen mijn eigen werkveld. Ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is om jezelf te blijven. Maar soms dan lukt het me niet helemaal om de dingen te formuleren en dan krijg ik een blackout. Maargoed als dat gebeurt kan ik er toch niets aan doen.

Oja, dat is inderdaad wel heel anders!  

Misschien helpt het om wat steekwoorden voor jezelf op te schrijven? Dat je bij een aantal 'standaard' vragen je antwoord daardoor al wat klaar hebt en vandaag even oefent hardop? 

Ik herken het wel hoor, ik begin soms een verhaal en dan kan ik ineens de draad kwijtraken en vergeet ik wat ik eigenlijk wilde zeggen Maar dat mag je ook best benoemen! Ik had het er toen met mijn werkcoach over en zij gaf ook aan dat je best mag benoemen dat je wat zenuwachtig bent of dat je even een black out hebt. Gewoon eerlijk zijn en het jezelf niet kwalijk nemen, helpt echt!

Leatje schreef op 24-06-2026 om 09:50:

Ik ga vanuit een handen-aan-het-bed zorgfunctie naar een administratieve baan. Ben al wel een poosje bezig met administratieve taken binnen mijn eigen werkveld. Ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is om jezelf te blijven. Maar soms dan lukt het me niet helemaal om de dingen te formuleren en dan krijg ik een blackout. Maargoed als dat gebeurt kan ik er toch niets aan doen.

Dat is een nooi aanknopingspunt dat je nu ook al administratieve taken doet. Misschien kun je daar over zeggen dat je gemerkt hebt dat dat beter bij je past dan de handen aan het bed zorg. 

Is de organisatie waar je solliciteert ook in de zorg of iets heel anders?

Ik ben ook een aantal jaar geleden geswitcht van de zorg naar het onderwijs. Had ook een fijn gesprek toen. En ook de baan gekregen gelukkig. Ik zit hier veel meer op mijn plek dan in mijn vorige baan.

HAHA!wait..what schreef op 24-06-2026 om 09:45:

[..]

Wat fijn dat dit kan! Wanneer zou dat meelopen eventueel kunnen?

Wel echt goed hoor, dat je kritisch en eerlijk kijkt naar wat je passend vindt en wat je wel/niet wil

Dat weet ik niet, sowieso niet deze week want ik ga vanaf morgen naar Zeeland, dus dan zou het pas ergens volgende week zijn. 

Ja soms denk ik weleens, ben ik niet te kritisch? Ik wil absoluut niet op een pg afdeling staan. Ik heb geen fijne jeugd gehad dus ik wil geen herhaling ervan. Ik weet ook steeds beter wat ik wel wil en wat ik niet wil. En als dit niet de juiste plek is, dan zoek ik verder.

Broodjebrie schreef op 24-06-2026 om 10:31:

[..]

Dat weet ik niet, sowieso niet deze week want ik ga vanaf morgen naar Zeeland, dus dan zou het pas ergens volgende week zijn.

Ja soms denk ik weleens, ben ik niet te kritisch? Ik wil absoluut niet op een pg afdeling staan. Ik heb geen fijne jeugd gehad dus ik wil geen herhaling ervan. Ik weet ook steeds beter wat ik wel wil en wat ik niet wil. En als dit niet de juiste plek is, dan zoek ik verder.

PG vind ik pittig maar ook zó leuk. Ze zijn gewoon oprecht en eerlijk en klappen er van alles uit. Net kinderen. 

lientje69 schreef op 24-06-2026 om 10:34:

[..]

PG vind ik pittig maar ook zó leuk. Ze zijn gewoon oprecht en eerlijk en klappen er van alles uit. Net kinderen.

Tja, de 1 vind het juist fijn om op pg te staan, de ander niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.