Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitatie-topic


Broodjebrie schreef op 24-06-2026 om 11:45:

[..]

Tja, de 1 vind het juist fijn om op pg te staan, de ander niet.

Kan hoor. Zo zou ik weer nooit met gehandicapten kunnen werken. Anderen vinden dat weer geweldig. Ik hoop dat er snel iets moois en passends voor je op je weg komt!

Leatje schreef op 24-06-2026 om 09:50:

Ik ga vanuit een handen-aan-het-bed zorgfunctie naar een administratieve baan. Ben al wel een poosje bezig met administratieve taken binnen mijn eigen werkveld. Ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is om jezelf te blijven. Maar soms dan lukt het me niet helemaal om de dingen te formuleren en dan krijg ik een blackout. Maargoed als dat gebeurt kan ik er toch niets aan doen.

Ik ben jaren geleden ook van handen aan het bed naar een kantoorbaan gegaan. Was nog wel gelinkt aan de zorg, maar niet in een zorgorganisatie.

Vanuit je functie neem je superveel ervaring mee die je echt wel breder kan trekken, denk aan oplossend vermogen, in de zorg past lang niet alles in de standaard, makkelijk kunnen switchen bij onverwachte dingen, lerend vermogen want in de zorg blijf je veel ontwikkelen en wordt dat iik van je verwacht, dus dat zit in je systeem, omgaan met 'lastigere' mensen, creatieve oplossingen zoeken, praktisch rapporteren etc.

Dankjewel Amber! Daar kan ik wat mee!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.