Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Personeelstekorten kunnen opgelost worden

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-06-2022 om 13:17

Pejeka1 schreef op 05-06-2022 om 13:05:

[..]

In elk geval je erop instellen dat je partner er even niet is. Moeten mijn man en ik ook. We werken allebei fulltime, dus ja, soms sta ik om 6 uur in de ochtend een strijk weg te werken voor ik om 8 uur naar mijn werk ga, en ja, soms kom ik om 6 uur thuis in de avond en is het pas 9 uur dat ik even kan zitten. Zo is het nou eenmaal.

maar je gaat hierin voorbij aan het feit, dat sommigen mensen kinderen hebben, veel mensen hebben kinderen. En die kun je niet om 6 uur buiten de deur zetten of om 21 uur uit de kinderopvang halen. Jij kijkt alleen naar je eigen situatie en die is niet standaard. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-06-2022 om 13:19

En Pejeka, je blijft bij je stokpaardje, iedereen moet fulltime gaan werken en dat lukt nu eenmaal niet. Maar al zal het hele forum dat zeggen, jij vindt dat het wel moet en wijkt daar niet in af. wordt het een lastige discussie

Friezinnetje schreef op 05-06-2022 om 13:19:

En Pejeka, je blijft bij je stokpaardje, iedereen moet fulltime gaan werken en dat lukt nu eenmaal niet. Maar al zal het hele forum dat zeggen, jij vindt dat het wel moet en wijkt daar niet in af. wordt het een lastige discussie

Bij Pejeka moet iedereen fulltime werken en tegelijkertijd thuis zijn voor het kopje thee als de kinderen uit school komen. 

Mevrouw75 schreef op 05-06-2022 om 13:45:

[..]

Bij Pejeka moet iedereen fulltime werken en tegelijkertijd thuis zijn voor het kopje thee als de kinderen uit school komen.

En niet te vergeten vers koken, je eigen groente wecken en het huis  schoon en netjes. En als je kort tijd hebt, dan sta je maar eerder op of ga je later je bed in. Als het leven toch eens zo simpel was zeg, wat zou ik dan blij zijn. Was het maar zo'n feest. 

Hier chronisch  pijnpatiënt,  werkzaam in de zorg voor 24 en regelmatig invallen  dus extra uren wegens personeelstekort.  Dan is het thuis ( een nog ergere) bende dan normaal, kook ik met pakjes en zakjes en zelfs incidenteel een kant en klaar maaltijd. Heb ik echt geen energie om in de avond nog te strijken of schoon te maken, rol ik om half 10 gesloopt mijn bed in om om half zes weer op te staan, zodat ik om 7 uur mijn dienst weer enigzins fris en fruitig kan starten.
Ik ben blij dat ik op een vrije dag enigzins mijn huis schoon kan maken en de was en de boodschappen  bij kan werken, zodat ik als ik weer moet werken niet gelijk helemaal  op mijn tenen loop. En dan heb ik gelukkig  volwassen  kinderen inmiddels,  moet er niet aan denken hoe ik dit met jonge kinderen bol zou moeten werken.

O, en dan heb ik ook nog niet eens over de mantelzorg voor ouders/ schoonouders.
Een paar uur erbij, het klinkt zo simpel. Maar dat is het niet

het helpt al al mensen die 3 dagen werken opschalen naar 4 dagen. Heb je nog 3 dagen om andere dingen te doen en helpt in sommige sectoren al enorm. 

Libertine schreef op 05-06-2022 om 15:25:

het helpt al al mensen die 3 dagen werken opschalen naar 4 dagen. Heb je nog 3 dagen om andere dingen te doen en helpt in sommige sectoren al enorm.

Ik denk dat je weinig mensen kunt vinden die bereid zijn om een dag meer te gaan werken met als reden om het personeelstekort op te lossen.

watertoren schreef op 05-06-2022 om 15:35:

[..]

Ik denk dat je weinig mensen kunt vinden die bereid zijn om een dag meer te gaan werken met als reden om het personeelstekort op te lossen.

Kan. Als werkgever/leidinggevende zet ik zelf geen vacatures meer voor functies van 24 uur, enkel 32 tot 36. Voor de teamspirit blijkt het veel beter als iedereen hetzelfde aantal dagen werkt. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-06-2022 om 15:44

[..]

En wanneer ga jij aan het werk? 

[..]

Dat ben ik op dit punt wel met je eens, veel mensen werken om inkomen te vergaren en een belangrijk ding hierbij is dat het werk prima/tot leuk is. 
Ik denk dat als mensen al meer gaan werken en of al full time werken dat dit eigenlijk bijna altijd om persoonlijke redenen is, en niet zo zeer voor het maatschappelijk belang.

Met de belastingen die we hier allemaal afdragen met of zonder werk zorgen dienen we al best veel voor elkaar.

Libertine schreef op 05-06-2022 om 15:25:

Ik heb net uitgelegd waarom dat bij ons toch niet zo simpel is. 

[..]

Gebeurt bij ons regelmatig. Maar als je Frans geeft is het niet zo’n goed idee als je ook natuurkunde gaat geven. 

Friezinnetje schreef op 05-06-2022 om 15:44:

[..]

En wanneer ga jij aan het werk?

Nooit! Ik hoef van mijn hele leven nooit meer te werken want ik heb het financieel prima voor elkaar. Ik doe wel vrijwilligerswerk achter de bar in een voetbalkantine maar dat vind ik heel leuk om te doen.

watertoren schreef op 05-06-2022 om 16:22:

[..]

Nooit! Ik hoef van mijn hele leven nooit meer te werken want ik heb het financieel prima voor elkaar. Ik doe wel vrijwilligerswerk achter de bar in een voetbalkantine maar dat vind ik heel leuk om te doen.

Daar is ook tekort aan, vrijwilligers bij de voetbal. 

Mevrouw75 schreef op 05-06-2022 om 16:28:

[..]

Daar is ook tekort aan, vrijwilligers bij de voetbal.

Ja, dat weet ik maar al te goed. Sinds anderhalf jaar is de kantine op woensdagmiddag dicht omdat we te weinig mensen hebben. Ook voor andere functies komen we mensen tekort.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.