Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Collega's die zelf niets te doen hebben en voortdurend op zoek zijn naar werkzaamheden voor jou en je naaste collega. 

collega die alleen kan klagen  ja ...... het is vandaag druk en chaotisch. Maar met jou negatieve gezeik word het er niet beter op. 

Mijn leidinggevende zegt een hekel te hebben aan micromanagers, maar soms twijfel ik daaraan.
Vorige week kreeg ik een mail van hem met de boodschap ‘ik wil graag dat jij contact opneemt met Pietje Puk om dit af te stemmen’ en ‘het lijkt me verstandig dat je met Pietje meegaat naar dit event.’ Dat is rechtstreeks mijn allergie in, mensen die me opdrachten geven en/of doen alsof ik niet kan denken.

Besluiten die weken geleden genomen hadden kunnen worden, worden nu onder hoge druk genomen (waardoor minder doordacht en in mijn ogen de verkeerde keus). 

Kennismaking nieuwe teamleider nummer zoveel ben de tel inmiddels kwijt. Maar deze heb ik nog zwaar mijn twijfels.
Heeft duidelijk aangegeven waar haar prioriteiten liggen en mijn functie komt er niet voor.
Gelukkig heb ik nog lieve collega's die deze teamleider duidelijk hebben gemaakt dat ik op het punt van verzuipen sta. 
Maar de reactie van de teamleider is dat is niet mijn prioriteiten.

rooiekater schreef op 22-11-2025 om 06:45:

Kennismaking nieuwe teamleider nummer zoveel ben de tel inmiddels kwijt. Maar deze heb ik nog zwaar mijn twijfels.
Heeft duidelijk aangegeven waar haar prioriteiten liggen en mijn functie komt er niet voor.
Gelukkig heb ik nog lieve collega's die deze teamleider duidelijk hebben gemaakt dat ik op het punt van verzuipen sta.
Maar de reactie van de teamleider is dat is niet mijn prioriteiten.

Zo dan, zij is jouw nieuwe teamleider maar jij bent geen prioriteit?!

Ik zou me vanaf vandaag ziek melden en onmiddellijk op zoek gaan naar een andere baan!

Poezie schreef op 22-11-2025 om 07:48:

[..]

Zo dan, zij is jouw nieuwe teamleider maar jij bent geen prioriteit?!

Ik zou me vanaf vandaag ziek melden en onmiddellijk op zoek gaan naar een andere baan!

Ik zit wel zwaar in twijfel ja wel of niet ziek melden.

Solliciteren ga ik zeker doen. Weg wezen daar....

ik ben sinds kort gestart in een nieuwe functie. Maand overlap met mijn voorganger. En het is me toch een puinhoop! Missende contactpersonen, facebook logo's die wel staan opgeslagen in het systeem, maar belangrijke documenten missen, een 'archief' waar jaarrekeningen van 3 jaren op 3 heel verschillende plekken staan opgeslagen etc. En als ik vraag of ze nog iets kan aanpassen of als ik iets verander wordt er al weken nukkig gereageerd. Zucht... (dit is de laatste week, vanaf volgende week kan ik mijn gang gaan!)

JtM

JtM

24-11-2025 om 10:48

Het systeem is zo ontzettend traag vandaag.... kom zelf ook totaal niet in een goede werkflow op deze manier. 

Dat er studenten zijn die zo weinig tijd in hun opdracht steken dat ze zelfs AI niet vragen iets te schrijven wat de moeite waard is om te lezen als ze een deel van een rapport moeten inleveren.

Een collega die werk en privé niet gescheiden kan houden.
Dat ze soms een paar keer per dag door haar partner wordt gebeld, is tot daar aan toe. Maar ik hoef echt de problemen mbt 't UWV/contract/burnout niet te horen!
Hier waren ze zojuist over aan het bellen en nu is ze thuis gaan werken door stress van d'r man een haarzelf.

Ik snap de stress van die man echt wel, maar zoek dan aub een rustig plekje om te bellen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.