Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

lientje69 schreef op 03-10-2025 om 12:47:

[..]

Iedereen heeft elkaar nodig op deze wereld. Het ene werk is niet " meer of belangrijker " dan het andere. Of je nu schoonmaker, directeur of iets op kantoor bent of in een fabriek werkt. We zijn allemaal even belangrijk om de maatschappij draaiend te houden.

in de context van mijn werk is het natuurlijk van levensbelang dat het aanmeldformulier op de website van dat ene grote tv programma goed werkt op het moment dat er op primetime een oproep gedaan wordt op nationale tv om te stemmen, maar ik denk dat iedereen gek wel snapt dat zoiets áltijd van ondergeschikt belang is op gevallen van leven/dood bij zorgpersoneel. dat beschouw ik als een gegeven. 

Neweve schreef op 03-10-2025 om 10:23:

[..]

Hangt ook een beetje van de afspraken af. Als mails uit die mailbox binnen een dag moeten worden afgehandeld en ik verwerk de mails altijd op maandag dan houdt ik er rekening mee dat ik het bij lezen pas op dinsdag kan doen.

Die eerste dag na een vakantie is dat bij ons nog de verantwoordelijkheid van de duo.

lientje69 schreef op 03-10-2025 om 11:52:

[..]

Niet mee eens. Het is best belangrijk te weten of een bewoner achteruit is gegaan, sondevoeding/ zuurstof heeft gekregen/ palliatief ligt/ er een vocht of voedingslijst bijgehouden moet worden/ de wondzorg gewijzigd is / medicatie veranderd / er extra disciplines ingeschakeld zijn of moeten worden of andere attentiepunten.

Maar goed. Je zult wel gelijk hebben. Mails zijn belangrijker bij projecten blijkbaar van klanten. Maar ik werk ook met mensen. En die zijn ook belangrijk.

Ik vertrek maar weer uit dit topic denk.😅

Ze zei: anders, niet dat het niet belangrijk is.

Alleen is de organisatie in de zorg niet er op ingericht dat er dan een halve dienst iemand extra ingeroosterd is zodat de terugkomer bij kan lezen.

DeOnbekende schreef op 03-10-2025 om 13:04:

[..]

Bijlezen wel ja, de laatste statussen lezen uiteraard niet.

Wij hebben geen statussen. 

Je weet er dus eigenlijk weinig over.

Ik heb ook altijd wel een paar uur nodig om weer in te komen. Dossiers van clienten inzien, mails wat ik zsm moet oppakken enzo. Die uren zijn juist om prioriteiten weer even helder te hebben. 

Miepjecody schreef op 03-10-2025 om 14:16:

[..]

Wij hebben geen statussen.

Je weet er dus eigenlijk weinig over.

De status van je cliënt, oftewel de laatste update/hoe het er nu voor staat met iemand en wat er moet gebeuren. Ik mag toch hopen dat je dat ergens kan terugvinden en niet zomaar wat aankloot.  

Doe niet zo beledigd joh. 

Ik plan mijn vakantie altijd een dag langer in mijn agenda dan de werkelijkheid. Die eerste ‘illegale’ dag gebruik ik dan om mijn mailbox op te schonen. Pas de dag daarna ga ik ook echt weer zaken oppakken of afhandelen. Er blijft altijd veel liggen. Het meest urgente wordt wel opgepakt tijdens mijn afwezigheid maar de rest stapelt op. Daar kom ik dan wel weer een keer aan toe.

DeOnbekende schreef op 03-10-2025 om 19:26:

[..]

De status van je cliënt, oftewel de laatste update/hoe het er nu voor staat met iemand en wat er moet gebeuren. Ik mag toch hopen dat je dat ergens kan terugvinden en niet zomaar wat aankloot.

Doe niet zo beledigd joh.

Nee bij ons werkt dat anders. Je hebt niet meteen een kort actueel overzicht nee.

Het is gehandicaptenzorg, mensen wonen hier gewoon.

Miepjecody schreef op 03-10-2025 om 20:53:

[..]

Nee bij ons werkt dat anders. Je hebt niet meteen een kort actueel overzicht nee.

Het is gehandicaptenzorg, mensen wonen hier gewoon.

Dan heb je toch ook gewoon een status? Dat is de beschrijving van de huidige toestand van de cliënt. Die hadden ze voor mijn zus ook of is dat afgeschaft sinds 2011. Ton stond het on een 23 rings multomap, ik neem aan nu digitaal.

Voor de ouderenzorg hebben ze het ook, digitaal beschikbaar ook voor de contactpersonen van de familie. Ik kan heel makkelijk zien hoe vaak mijn moeder de zorg gebeld heeft,  of de huisarts langs is geweest etc.

Ysenda schreef op 03-10-2025 om 23:59:

[..]

Dan heb je toch ook gewoon een status? Dat is de beschrijving van de huidige toestand van de cliënt. Die hadden ze voor mijn zus ook of is dat afgeschaft sinds 2011. Ton stond het on een 23 rings multomap, ik neem aan nu digitaal.

Voor de ouderenzorg hebben ze het ook, digitaal beschikbaar ook voor de contactpersonen van de familie. Ik kan heel makkelijk zien hoe vaak mijn moeder de zorg gebeld heeft, of de huisarts langs is geweest etc.

Nee, dan zou je elke dag de huidige toestand op moeten schrijven?

Poezie schreef op 03-10-2025 om 11:46:

Ik weet niet of dat bij Noas het geval was, maar als er in de gezamenlijke mailbox meerdere spoedjes stonden en collega kiest ervoor om het accepteren van uitnodigen voor bijpraatmomenten voorrang te geven dan kan ik mij de ergernis heel goed voorstellen.
Op een secretariaat geldt sowieso dat alles wat in je persoonlijke mailbox terechtkomt geen urgentie zou moeten hebben.

Dat ligt er maar net aan hoe een en ander ingericht is. Bij ons geldt dit zeer zeker niet. Urgente dingen kunnen ook zeker in mijn persoonlijke mailbox staan, we zijn een secretariaat met ieder eigen taken en mensen die we ondersteunen, we zijn geen duo-collega's.

Anna76 schreef op 04-10-2025 om 00:06:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoe een en ander ingericht is. Bij ons geldt dit zeer zeker niet. Urgente dingen kunnen ook zeker in mijn persoonlijke mailbox staan, we zijn een secretariaat met ieder eigen taken en mensen die we ondersteunen, we zijn geen duo-collega's.

Dus als jij ziek bent wordt een urgente klus of taak niet gedaan?

Miepjecody schreef op 04-10-2025 om 00:01:

[..]

Ja, dat was bij mijn zus en is bij mijn moeder het geval. 

Lijkt me wel van belang om te weten of iemand 2 of 15 of 25 epileptische aanvallen heeft gehad op een dag en of je geen of meerdere keren medicatie hebt gebruikt om de aanval te stoppen. Of ze zich zelf veel of weinig had gebeten die dag, of ze wel of niet had kunnen paardrijden etc. Dat werd elke dienst genoteerd van alle bewoners.

En nu ook bij mijn moeder, belt ze de zorg om haar hoorapparaat in te doen wordt dat niet genoteerd, belt ze vanwege een paniekaanval wel. Neemt ze daar een pammetje voor ook. 

Miepjecody schreef op 04-10-2025 om 00:01:

[..]

In principe alleen de veranderingen/bijzonderheden. 

Toestand van gisteren+ veranderingen = huidige status. Dat belandt bij ons op het "voorblad" van het digitale dossier. Vanaf eind dit jaar kan iedere verpleegkundige de huidige status ook zien op hun telefoon (nu printen ze nog loopbriefjes). 

En soms registreren de veranderingen zich "automatisch" (bijvoorbeeld bij medicatie voorschrijven of consult vastleggen). 

Ysenda schreef op 04-10-2025 om 00:41:

[..]

Ja, dat was bij mijn zus en is bij mijn moeder het geval.

Lijkt me wel van belang om te weten of iemand 2 of 15 of 25 epileptische aanvallen heeft gehad op een dag en of je geen of meerdere keren medicatie hebt gebruikt om de aanval te stoppen. Of ze zich zelf veel of weinig had gebeten die dag, of ze wel of niet had kunnen paardrijden etc. Dat werd elke dienst genoteerd van alle bewoners.

En nu ook bij mijn moeder, belt ze de zorg om haar hoorapparaat in te doen wordt dat niet genoteerd, belt ze vanwege een paniekaanval wel. Neemt ze daar een pammetje voor ook.

Ja hèhè,  maar na 2 of 3 weken vakantie kun je dat niet in je dienst bijlezen en daar ging het hier toch over? Dat we dat in de zorg in je vrije tijd moest doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.