Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Broadway
03-10-2025 om 09:31
Ysenda schreef op 02-10-2025 om 14:43:
[..]
er kan wel een actueel brandje in zitten, maar dat is de eerste dag na mijn vakantie niet mijn taak. Dat is nog de taak van mijn back-up of mijn duo. Dan hebben we op dag 1 een overleg wat er heeft gespeeld en wat ik ga doen en wat mijn collega verder afrond.
dat bedoel ik idd. alles in die mailbox is, als het goed is, gezien en onder behandeling van mijn collega's dus dat hoor ik dan wel tijdens de terugvanvakantiebriefing
Anna76
03-10-2025 om 09:33
Ik werk op een secretariaat en heb binnenkort vakantie. Ik kan je nu al vertellen dat ik de eerste paar uur op de eerste werkdag na mn vakantie bezig ben met orde scheppen in mijn mailbox. Ik zal hooguit in de gezamenlijke mailbox kijken of daar dingen voor mij zijn blijven liggen, wij hebben ook specifieke taken die minder makkelijk of noodzakelijk zijn om over te dragen, maar die hoeven dan ook niet gelijk.
Neweve
03-10-2025 om 10:23
Broadway schreef op 03-10-2025 om 09:31:
[..]
dat bedoel ik idd. alles in die mailbox is, als het goed is, gezien en onder behandeling van mijn collega's dus dat hoor ik dan wel tijdens de terugvanvakantiebriefing
Hangt ook een beetje van de afspraken af. Als mails uit die mailbox binnen een dag moeten worden afgehandeld en ik verwerk de mails altijd op maandag dan houdt ik er rekening mee dat ik het bij lezen pas op dinsdag kan doen.
DeOnbekende
03-10-2025 om 11:35
lientje69 schreef op 03-10-2025 om 09:26:
[..]
Ik werk in de zorg. Bij ons kan je meteen vol aan de bak. Wil je bijlezen wat er in je vakantie is gebeurd , zal je dat in je eigen tijd moeten doen
In de zorg is de noodzaak van bijlezen dan ook heel anders dan bij een baan waar mails de inhoud van projecten en belangrijke zaken omtrent klanten betreffen.
Poezie
03-10-2025 om 11:46
Ik weet niet of dat bij Noas het geval was, maar als er in de gezamenlijke mailbox meerdere spoedjes stonden en collega kiest ervoor om het accepteren van uitnodigen voor bijpraatmomenten voorrang te geven dan kan ik mij de ergernis heel goed voorstellen.
Op een secretariaat geldt sowieso dat alles wat in je persoonlijke mailbox terechtkomt geen urgentie zou moeten hebben.
lientje69
03-10-2025 om 11:52
DeOnbekende schreef op 03-10-2025 om 11:35:
[..]
In de zorg is de noodzaak van bijlezen dan ook heel anders dan bij een baan waar mails de inhoud van projecten en belangrijke zaken omtrent klanten betreffen.
Niet mee eens. Het is best belangrijk te weten of een bewoner achteruit is gegaan, sondevoeding/ zuurstof heeft gekregen/ palliatief ligt/ er een vocht of voedingslijst bijgehouden moet worden/ de wondzorg gewijzigd is / medicatie veranderd / er extra disciplines ingeschakeld zijn of moeten worden of andere attentiepunten.
Maar goed. Je zult wel gelijk hebben. Mails zijn belangrijker bij projecten blijkbaar van klanten. Maar ik werk ook met mensen. En die zijn ook belangrijk.
Ik vertrek maar weer uit dit topic denk.😅
Poezie
03-10-2025 om 11:54
lientje69 schreef op 03-10-2025 om 11:52:
[..]
Niet mee eens. Het is best belangrijk te weten of een bewoner achteruit is gegaan, sondevoeding/ zuurstof heeft gekregen/ palliatief ligt/ er een vocht of voedingslijst bijgehouden moet worden/ de wondzorg gewijzigd is / medicatie veranderd / er extra disciplines ingeschakeld zijn of moeten worden of andere attentiepunten.
Maar goed. Je zult wel gelijk hebben. Mails zijn belangrijker bij projecten blijkbaar van klanten. Maar ik werk ook met mensen. En die zijn ook belangrijk.
Nee joh, niet weggaan uit dit topic! Ik werk niet in de zorg en vind het hartstikke interessant wat jij te melden hebt!
Miepjecody
03-10-2025 om 12:36
DeOnbekende schreef op 03-10-2025 om 11:35:
[..]
Denk jij serieus dat bijlezen in de zorg minder belangrijk is?
lientje69
03-10-2025 om 12:38
Miepjecody schreef op 03-10-2025 om 12:36:
[..]
Dat haalde ik er dus ook helaas uit. Vandaar mijn reactie....
Broadway
03-10-2025 om 12:40
[..]
nee niet weggaan, want zoals ik het lees doe jij precies hetzelfde als het kantoorvolk zoals ik. je checkt de data die je beschikbaar hebt op de "status der dingen" zodat je weet waar je prioriteiten liggen.
bij jou is dat de status van een patiënt, bij mij is dat mijn teams/mail en bij ons allebei mogen we er, hoop ik, vanuit gaan dat gezamenlijke taken die extreem urgent zijn óf onder controle zijn door collega's die wel aan het werk waren óf ons op onze eerste werkdag na het verlof mondeling ter ore komen.
precies hetzelfde alleen het medium is anders.
Schoondochter
03-10-2025 om 12:41
[..]
Joh die poster snapt effe niet dat er in de zorg levens van afhangen. Bij de meeste projecten kunnen er duizenden mails ongelezen gaan voor er iemand fysiek iets van merkt hoor.
lientje69
03-10-2025 om 12:47
Broadway schreef op 03-10-2025 om 12:40:
[..]
nee niet weggaan, want zoals ik het lees doe jij precies hetzelfde als het kantoorvolk zoals ik. je checkt de data die je beschikbaar hebt op de "status der dingen" zodat je weet waar je prioriteiten liggen.
bij jou is dat de status van een patiënt, bij mij is dat mijn teams/mail en bij ons allebei mogen we er, hoop ik, vanuit gaan dat gezamenlijke taken die extreem urgent zijn óf onder controle zijn door collega's die wel aan het werk waren óf ons op onze eerste werkdag na het verlof mondeling ter ore komen.
precies hetzelfde alleen het medium is anders.
Ik hoef waarschijnlijk idd geen problemen op te lossen. Als het goed is hebben aanwezige collega's dat al gedaan. Maar het is zeker wel belangrijk om bij te lezen en dat kost meer tijd dan er is en moet dus na een vakantie in eigen tijd. Want ik werk met mensen en daar mogen geen fouten in gemaakt worden. Alleen kwam de reactie van deonbekende op mij over als : bijlezen is bij jou niet zo belangrijk want er zijn toch geen dringende zaken die afgehandeld moeten worden. En dat triggerde nogal. Net zoals dat bij Miepjecody deed denk ik.
Kwam ook een beetje over als: zo spannend is jouw werk allemaal niet, dat bij ons is veel dringender. Nou op kantoor heb je misschien een boze klant . Maar bij ons kan het een overlijden tot gevolg hebben
Iedereen heeft elkaar nodig op deze wereld. Het ene werk is niet " meer of belangrijker " dan het andere. Of je nu schoonmaker, directeur of iets op kantoor bent of in een fabriek werkt. We zijn allemaal even belangrijk om de maatschappij draaiend te houden.
DeOnbekende
03-10-2025 om 13:04
Miepjecody schreef op 03-10-2025 om 12:36:
[..]
Bijlezen wel ja, de laatste statussen lezen uiteraard niet.
DeOnbekende
03-10-2025 om 13:08
lientje69 schreef op 03-10-2025 om 12:38:
[..]
Dat haalde ik er dus ook helaas uit. Vandaar mijn reactie....
Maar dan kun je ook vragen wat ik bedoel, in plaats van meteen op je high horse te klimmen.
In de zorg is de laatste status belangrijk om aan het werk te kunnen. Dat (bijvoorbeeld) de medicatie even werd verlaagd, toen weer verhoogd, en toen weer verlaagd is niet zo urgent, wat de dosering nu moet zijn is dat wel.
DeOnbekende
03-10-2025 om 13:10
lientje69 schreef op 03-10-2025 om 12:47:
[..]
Ik hoef waarschijnlijk idd geen problemen op te lossen. Als het goed is hebben aanwezige collega's dat al gedaan. Maar het is zeker wel belangrijk om bij te lezen en dat kost meer tijd dan er is en moet dus na een vakantie in eigen tijd. Want ik werk met mensen en daar mogen geen fouten in gemaakt worden. Alleen kwam de reactie van deonbekende op mij over als : bijlezen is bij jou niet zo belangrijk want er zijn toch geen dringende zaken die afgehandeld moeten worden. En dat triggerde nogal. Net zoals dat bij Miepjecody deed denk ik.
Kwam ook een beetje over als: zo spannend is jouw werk allemaal niet, dat bij ons is veel dringender. Nou op kantoor heb je misschien een boze klant . Maar bij ons kan het een overlijden tot gevolg hebben
Iedereen heeft elkaar nodig op deze wereld. Het ene werk is niet " meer of belangrijker " dan het andere. Of je nu schoonmaker, directeur of iets op kantoor bent of in een fabriek werkt. We zijn allemaal even belangrijk om de maatschappij draaiend te houden.
Dat is echt totaal niet wat ik schreef en ook niet wat ik bedoelde.