Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Nieuwe collega in het team, werkt al wel bij de organisatie, maar nieuw in ons team. Stelt voor om met een paar mensen uit het team (eerst 3, na suggestie van mij 4) na het werk iets te drinken. Prima joh, hoeft van mij niet per se, maar in kader van teambuilding laten we maar doen. Blijkt dat het hem eigenlijk om mij gaat. Die 3e collega was dus als een soort van excuus-collega bedoeld. En maar hoog opgeven over hoe goed hij bij vrouwen in de markt ligt. Liet ook duidelijk blijken dat het hem niets uitmaakt dat ik niet single ben.
Op een normale manier iemand laten merken dat je hem of haar leuk vindt, heb ik geen problemen mee. Maar dit was (ik laat bewust wat details weg) gewoon 'jakkes!'

Courage schreef op 13-05-2025 om 11:46:

Nieuwe collega in het team, werkt al wel bij de organisatie, maar nieuw in ons team. Stelt voor om met een paar mensen uit het team (eerst 3, na suggestie van mij 4) na het werk iets te drinken. Prima joh, hoeft van mij niet per se, maar in kader van teambuilding laten we maar doen. Blijkt dat het hem eigenlijk om mij gaat. Die 3e collega was dus als een soort van excuus-collega bedoeld. En maar hoog opgeven over hoe goed hij bij vrouwen in de markt ligt. Liet ook duidelijk blijken dat het hem niets uitmaakt dat ik niet single ben.
Op een normale manier iemand laten merken dat je hem of haar leuk vindt, heb ik geen problemen mee. Maar dit was (ik laat bewust wat details weg) gewoon 'jakkes!'

Ieuw! Moet je veel met hem samenwerken of kun je hem ook wat ontlopen? Want ik begrijp dat een duidelijk "nee" van jou, ook geen indruk maakt.

Waarom is hij eigenlijk naar een nieuw team gegaan? Is dat werkgerelateerd of omdat hij zich op zijn vorige plek ook niet kon gedragen?

Ik ben er gelukkig binnenkort van af Schemerlampje. En hopelijk blijft het daar dan ook bij... Een 'nee' was nu nog niet aan de de orde. Sowieso als ik het benoemd zou hebben dan had ík het natuurlijk allemaal verkeerd gezien of gehoord. Ik gaf bij één onderwerp namelijk al aan: "hoeft niet, too much details!" (argh...) en toen was de respons al dat ik de richting waarop het gesprek ging verkeerd had gezien. Ja joh.

Nieuw in ons team, werkgerelateerd - niet per se gedrag. Hoewel ik niets uitsluit haha.

noas_1993 schreef op 12-05-2025 om 15:29:

[..]

Hoezo niet in mengen?
Voor de duidelijkheid: ik ben 1 van die secretaresses waar het over gaat

De rest van de secretaresses in het overleg werken voor andere afdelingen, het selecte clubje secretaresses waar het over gaat weet het wel

Edit: Ik snap de verwarring, met wij als secretaresses bedoelde ik alleen de secretaresses die voor een bepaalde afdeling werken en die zijn dus op de hoogte

Ja, maar jij bent het lijdend voorwerp, niet het onderwerp om het zo maar te zeggen. Het is niet jouw rol om deze informatie te brengen en het is je verzocht dit dus ook niet te doen.

Courage schreef op 13-05-2025 om 12:11:

Ik ben er gelukkig binnenkort van af Schemerlampje. En hopelijk blijft het daar dan ook bij... Een 'nee' was nu nog niet aan de de orde. Sowieso als ik het benoemd zou hebben dan had ík het natuurlijk allemaal verkeerd gezien of gehoord. Ik gaf bij één onderwerp namelijk al aan: "hoeft niet, too much details!" (argh...) en toen was de respons al dat ik de richting waarop het gesprek ging verkeerd had gezien. Ja joh.

Nieuw in ons team, werkgerelateerd - niet per se gedrag. Hoewel ik niets uitsluit haha.

hoef je bij ons 2x te doen, en dan kun je al prima naar HR en zijn er sancties. Pas nog een collega op staande voet ontslagen om een vergelijkbare reden. Hier wordt dit soort gedrag echt niet geaccepteerd. 

Hoe zouden jullie het vinden om een app op je privé telefoon te moeten zetten waarmee je inlogt op de systemen van werk? 
Je kan na inloggen wel verder op een algemene laptop van werkgever. 

rooiekater schreef op 13-05-2025 om 16:56:

Hoe zouden jullie het vinden om een app op je privé telefoon te moeten zetten waarmee je inlogt op de systemen van werk?

Dat heb ik. Daar heb ik geen problemen mee. Ik hoef alleen mijn inlog te accorderen.

Ik heb er bij mijn vorige baan tegen geprotesteerd. We kregen toen geen telefoon, maar wel een vergoeding voor het gebruik van je eigen telefoon. Daar ben ik toen maar mee akkoord gegaan, maar eigenlijk wilde ik dat liever niet.

Bij mijn huidige werk, heb ik ook een iPad van het werk, dus daar heb ik mijn authenticator op gezet om in te kunnen loggen in bepaalde programma’s

Ach, wat is de moeite nou. Als je er nou mee moet bellen of anderszins kosten maken zou ik dat wel vervelend vinden, maar een app kost me niks, en de telefoon slijt er ook niet harder van.

Gedoe over hoe ik mijn werkuren indeel. Ik maak al 3 jaar gebruik van ouderschapsverlof. Mijn werkdagen zien er dus al 3 jaar hetzelfde uit (dit toen in overleg met teamleider gedaan). Het team vindt het helemaal prima (in hoeverre ze überhaupt exact weten hoe ik mijn werkdagen heb ingedeeld). Maar nu weer een nieuwe teamleider die er wat van moet vinden.
Na veel gedoe mag ik voor nu nog deze werkdagen houden. 
Op de vraag of er sowieso wel een probleem was of dat deze nu gemaakt wordt heb ik geen antwoord gekregen.
Echt bemoei je met belangrijke zaken.

Nope, dat weiger ik.

Zeker als ze dan ook de eis stellen jij installatie dat de telefoon waarop de app is geïnstalleerd naar fabriekssettings terug gezet mag worden.

Wie bepaald betaald, dus geven ze mij dan maar een mobiel als ze dat willen.

Wat ze ook gedaan hebben.

Bedankt voor de reacties! 
Het is meer mijn gevoel daarbij privé is privé. 

Alleen als ik dubbel salaris zou krijgen. Het is mijn telefoon en ik laat me niet dicteren wat ik ermee moet doen.

Nee, dat doe ik niet. Ik gebruik wel mijn eigen iPad om vergaderingen bij te wonen, maar dat is omdat ik dat op mijn telefoon of laptop (van het werk) onhandig vind. Eigen keuze dus.

1 van de redenen dat wij onder een ander gaan vallen is dat het afdelingshoofd zo min mogelijk mensen aan wilt sturen. Schiet mij maar lek.
Mede omdat er duidelijke afspraken over zijn gemaakt waar wie onder gingen vallen. Na ongeveer 1,5 jaar hebben we dus nog steeds geen ''vaste plek''

Veel zorgen maak ik me er niet om hoor, maar raar is het wel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.