Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

rooiekater schreef op 13-05-2025 om 16:56:

Hoe zouden jullie het vinden om een app op je privé telefoon te moeten zetten waarmee je inlogt op de systemen van werk?
Je kan na inloggen wel verder op een algemene laptop van werkgever.

geen enkel probleem mee. ik heb altijd een zakelijke telefoon gehad die ik privé gebruikte en sinds 2 jaar op eigen verzoek omgedraaid. dus prive-telefoon waarop ik ook de werkapps draai. ik krijg een vergoeding hiervoor per maand en zou ook een zakelijke telefoon kunnen krijgen, maar dat vind ik irritant

Broadway schreef op 14-05-2025 om 11:07:

[..]

geen enkel probleem mee. ik heb altijd een zakelijke telefoon gehad die ik privé gebruikte en sinds 2 jaar op eigen verzoek omgedraaid. dus prive-telefoon waarop ik ook de werkapps draai. ik krijg een vergoeding hiervoor per maand en zou ook een zakelijke telefoon kunnen krijgen, maar dat vind ik irritant

Hier is geen vergoeding en kan ook geen werk telefoon krijgen. 

rooiekater schreef op 14-05-2025 om 11:30:

[..]

Hier is geen vergoeding en kan ook geen werk telefoon krijgen.

Dan zou ik er qua privacy nog steeds geen probleem mee hebben, maar ze wel even vragen hoe ze het op gaan lossen als jouw telefoon kapot gaat en je even wacht met een nieuwe kopen

Broadway schreef op 14-05-2025 om 12:42:

[..]

Dan zou ik er qua privacy nog steeds geen probleem mee hebben, maar ze wel even vragen hoe ze het op gaan lossen als jouw telefoon kapot gaat en je even wacht met een nieuwe kopen

Dat is zeker een goeie vraag om te stellen 

JtM

JtM

20-05-2025 om 12:06

Mijn nieuwe collega. Ze werkt onzorgvuldig en slaat (belangrijke) stappen in de werkinstructie over. Hier hierover vorige week al met haar gezeten. Aangegeven dat ik liever heb dat ze langer over een taak doet maar wel alles goed doet (kwestie van instructie stap voor stap volgen) dan dat het sneller af is maar er fouten in zitten.
Heb vandaag al zoveel fouten moeten herstellen. 

JtM schreef op 20-05-2025 om 12:06:

Mijn nieuwe collega. Ze werkt onzorgvuldig en slaat (belangrijke) stappen in de werkinstructie over. Hier hierover vorige week al met haar gezeten. Aangegeven dat ik liever heb dat ze langer over een taak doet maar wel alles goed doet (kwestie van instructie stap voor stap volgen) dan dat het sneller af is maar er fouten in zitten.

Ik heb ook zo'n collega, en maar zeggen dat ze zoveel klantvragen afhandeld, maar als 30% weer terug komt omdat er dingen vergeten zijn of fout, heb ik liever dat ze er minder doet, maar dan first time satisfied. 

JtM schreef op 20-05-2025 om 12:06:

Waarom herstel jij de fouten en laat je dat collega niet zelf doen? Dan heb je kans dat ze er iets van opsteekt. 

JtM

JtM

20-05-2025 om 14:17

Joszy schreef op 20-05-2025 om 13:21:

[..]

Waarom herstel jij de fouten en laat je dat collega niet zelf doen? Dan heb je kans dat ze er iets van opsteekt.

Dat gaat helaas niet, er stond voor morgen iets klaar om bij de klant geleverd te worden en als ik het niet oplos vandaag zit die klant morgen met het probleem. Collega werkt vandaag niet. 

Helaas moeten de meeste problemen ook direct opgelost worden, anders ondervinden de klanten er nog meer gevolgen van. 

Zit ze nog in haar proeftijd? Want als dit niet verbetert, is dat toch wel een probleem zou ik zeggen.

De week is weer begonnen met klaag mailtjes van de leidinggevende over wat er deze maand nog allemaal moet gebeuren. Pech voor haar, het kan niet en en. Als je wil dat mijn administratie op orde is moet je mijn caseload omlaag brengen. Wil je geen mensen op de wachtlijst dan betekent dat automatisch dat er ergens anders zaken blijven liggen. Het is niet mijn probleem maar een probleem van de organisatie. Het zou heel fijn zijn als er niet steeds gedaan wordt dat het een probleem van mij en mijn collega's is. 

JtM

JtM

26-05-2025 om 11:52

Courage schreef op 20-05-2025 om 23:40:

Zit ze nog in haar proeftijd? Want als dit niet verbetert, is dat toch wel een probleem zou ik zeggen.

Sorry, late reactie! Haar proeftijd is verlopen, ze heeft een 1-jarig contract. Dus mocht het niet verbeteren de komende maanden word haar contract niet verlengd.

Hoe lang vinden jullie dat een taak kan/mag blijven liggen?
De collega waar ik wel vaker over klaag heeft de 2de week van mei een vraag gekregen terugkerende overleggen in te plannen. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd en nu ze een week vrij is krijgen we de vraag of het al opgepakt heeft. Ze heeft ons ook niet gevraagd dingen op te pakken en aangezien we ieder onze ''eigen'' taken/managers hebben doen we dit ook niet (meer)

Ik heb zelf zoiets van: eerst de dingen die echt prio hebben en dan beginnen met de mails/vragen die het langst open staan

noas_1993 schreef op 27-05-2025 om 09:58:

Hoe lang vinden jullie dat een taak kan/mag blijven liggen?
De collega waar ik wel vaker over klaag heeft de 2de week van mei een vraag gekregen terugkerende overleggen in te plannen. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd en nu ze een week vrij is krijgen we de vraag of het al opgepakt heeft. Ze heeft ons ook niet gevraagd dingen op te pakken en aangezien we ieder onze ''eigen'' taken/managers hebben doen we dit ook niet (meer)

Ik heb zelf zoiets van: eerst de dingen die echt prio hebben en dan beginnen met de mails/vragen die het langst open staan

Dat hangt toch van de prio van die taak af?

Is het iets wat stuk is waar klanten last van hebben, dan moet het ASAP en zou ik mijn eigen werk opzij schuiven. Is het een leuke nice to have feature dan kan het nog wel een jaar of 10 blijven liggen.

Rockstar schreef op 27-05-2025 om 10:02:

[..]

Is het iets wat stuk is waar klanten last van hebben, dan moet het ASAP en zou ik mijn eigen werk opzij schuiven. Is het een leuke nice to have feature dan kan het nog wel een jaar of 10 blijven liggen.

Dit ja. Ik heb taken liggen die ik al tijden verschuif want hele lage prio. En soms gebeurt er iets waardoor ik moet laten vallen waarmee ik bezig was omdat er een hoge prio ergens is ontstaan.

Rockstar schreef op 27-05-2025 om 10:02:

[..]

- knip -

eigenlijk is alles wat binnenkomt wel noodzakelijk.
In dit geval was het iets wat maandelijks terugkeert, dit kan best even wachten maar geen wéken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.