Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Miekje6
06-05-2025 om 15:40
noas_1993 schreef op 06-05-2025 om 14:25:
[..]
Dit jaar heeft het secretariaat, waar ik ook onder val het georganiseert. Het is ook vanuit onze mailbox verstuurd, maar mijn collega heeft opdracht gekregen de namen van het MT eronder te zetten en dat heeft ze braaf gedaan
Ik lees in een ander topic dat je er helemaal geen zin in hebt omdat het een veel te lange dag is, misschien maar beter dat jouw naam er niet onder staat? Kunnen collega's die het ook te lang vinden (wat ik snap als het tot 22.15 duurt met 3 uur bustijd op een dag) fijn bij iemand anders klagen 😉
Meesje
06-05-2025 om 16:18
noas_1993 schreef op 06-05-2025 om 14:25:
[..]
Dit jaar heeft het secretariaat, waar ik ook onder val het georganiseert. Het is ook vanuit onze mailbox verstuurd, maar mijn collega heeft opdracht gekregen de namen van het MT eronder te zetten en dat heeft ze braaf gedaan
Zou voor mij ook er aan liggen wat de boodschap is. "Wij hebben een leuk uitje georganiseerd en xyz bedacht en geregeld" of " er is een uitje georganiseerd en jullie zijn verplicht erbij te zijn en we verwachten xyz van jullie". Dat 2e zou ik graag de namen van het MT onder zien.
noas_1993
06-05-2025 om 16:37
Meesje schreef op 06-05-2025 om 16:18:
[..]
Zou voor mij ook er aan liggen wat de boodschap is. "Wij hebben een leuk uitje georganiseerd en xyz bedacht en geregeld" of " er is een uitje georganiseerd en jullie zijn verplicht erbij te zijn en we verwachten xyz van jullie". Dat 2e zou ik graag de namen van het MT onder zien.
Het is inderdaad verplicht, dus wat dat betreft heb je gelijk.
Dat het een lange dag is klopt ook, maar dat het nu lijkt alsof zij het hebben georganiseerd vind ik gewoon niet kloppen..
Meesje
06-05-2025 om 16:41
noas_1993 schreef op 06-05-2025 om 16:37:
[..]
Het is inderdaad verplicht, dus wat dat betreft heb je gelijk.
Dat het een lange dag is klopt ook, maar dat het nu lijkt alsof zij het hebben georganiseerd vind ik gewoon niet kloppen..
Vind ik ook niet zo netjes idd. Bij ons kwam altijd een 'blije uitnodiging' van de organisatie. En dan soms nog een mail met 'eisen' van de managers. Of mt bedankte jn de mail de organisatie.
HAHA!wait..what
08-05-2025 om 11:27
Gisteren was mijn 1ste werkdag weer na 1.5 week vakantie.
Ik had veel werk in te halen waar ik niet echt aan toe kwam omdat ik veel telefoontjes aan moest nemen (is ook mijn werk dus dat is logisch).
Maar toen ik zag dat er in die 1.5 week niks/nauwelijks aan formulieren gescand/verwerkt was, baalde ik daar zo van. Ik heb een klein deel tussendoor kunnen doen maar lang niet alles en het blijft zich zo opstapelen.
Ik hou dat altijd zo goed bij, juist om dit te voorkomen.
We hebben volgende week overleg en dan kan/ga ik dit aankaarten want is niet de 1ste keer. We zijn met ons 4en daar verantwoordelijk voor. Waarom zo laks?
Broadway
08-05-2025 om 13:45
waarom zou je een week wachten? ik zou het meteen aankaarten. persoonlijk of per mail: dit is niet tof jongens, we zijn met 4!!
HAHA!wait..what
08-05-2025 om 14:52
Broadway schreef op 08-05-2025 om 13:45:
waarom zou je een week wachten? ik zou het meteen aankaarten. persoonlijk of per mail: dit is niet tof jongens, we zijn met 4!!
Volgende week zijn we met ons 4en samen. Ik heb vaker 1 iemand aangesproken of via de app wat gestuurd en dan komt er altijd een ja maar (ook over andere dingen).
We zijn er nooit tegelijkertijd. Toevallig dat deze afspraak al een tijdje stond. Dusja, ik wacht nog wel even tot volgende week 
noas_1993
12-05-2025 om 14:24
Ik heb een dilemma:
Er zijn wat ontwikkelingen gaande over een nieuwe manager, dit is ''strikt geheim'' en er is daarom ook pas vanmiddag een vergadering de deur uitgegaan voor een bijeenkomst voor degene die dat treft. Mocht niet eerder omdat je dan misschien gepraat en zorgen zou krijgen en blablabla
Tussen neus en lippen door werd ook even vertelt dat wij als secretaresses onder een teammanager gaan vallen en niet meer onder het afdelingshoofd zoals nu.
Dit moet onder ons blijven tot morgen 12 uur, dus toen ik collega voorstelde het toch te benoemen in ons secretaresseoverleg morgen wilde ze netjes wachten tot ná de bijeenkomt.
Het overleg wat wij hebben hebben we maar 1 keer per kwartaal en ik vind het een belangrijke om te delen
Nu denk ik: we zijn allemaal volwassen mensen, als we gewoon zeggen dat dit nog even tussen ons moet blijven is het prima toch?
Rockstar
12-05-2025 om 14:29
Het is niet aan jou om dit nieuws te brengen. Dus ik zou me hier niet in mengen. In elk geval niet in een meeting in een groep. Maar ik snap je wel, nu heeft ze je opgezadeld met een geheim en dat is naar.
Mugske
12-05-2025 om 14:43
zeker nog niet delen in het overleg. Je weet dit onder embargo, houd je daar dan ook aan. Je kunt de anderen ook via mail informeren als het openbaar is, daar hoef je niet mee tot het volgende kwartaaloverleg te wachten.
Broadway
12-05-2025 om 14:51
Niet delen. 1 van de onderdelen van je functie is vaak dit soort dingen weten voordat anderen het (mogen) weten en je mond erover houden. Dit is niet anders behalve dat het nu je eigen functie/afdeling betreft.
noas_1993
12-05-2025 om 15:29
Rockstar schreef op 12-05-2025 om 14:29:
Het is niet aan jou om dit nieuws te brengen. Dus ik zou me hier niet in mengen. In elk geval niet in een meeting in een groep. Maar ik snap je wel, nu heeft ze je opgezadeld met een geheim en dat is naar.
Hoezo niet in mengen?
Voor de duidelijkheid: ik ben 1 van die secretaresses waar het over gaat
De rest van de secretaresses in het overleg werken voor andere afdelingen, het selecte clubje secretaresses waar het over gaat weet het wel
Edit: Ik snap de verwarring, met wij als secretaresses bedoelde ik alleen de secretaresses die voor een bepaalde afdeling werken en die zijn dus op de hoogte
Schemerlampje
12-05-2025 om 15:31
noas_1993 schreef op 12-05-2025 om 15:29:
[..]
Hoezo niet in mengen?
Voor de duidelijkheid: ik ben 1 van die secretaresses waar het over gaatDe rest van de secretaresses in het overleg werken voor andere afdelingen, het selecte clubje secretaresses waar het over gaat weet het wel
Dan is er toch helemaal geen reden om het te noemen? Degenen waar het niet over gaat, horen het dan later wel.
Ysenda
12-05-2025 om 15:31
noas_1993 schreef op 12-05-2025 om 15:29:
[..]
Hoezo niet in mengen?
Voor de duidelijkheid: ik ben 1 van die secretaresses waar het over gaatDe rest van de secretaresses in het overleg werken voor andere afdelingen, het selecte clubje secretaresses waar het over gaat weet het wel
Het is je onder geheimhouding verteld, dus is het niet aan jou om dit te vertellen punt.
Het kan ook een test van het management zijn om te kijken wie uit de school klapt.
Auwereel
12-05-2025 om 16:48
Ja, dat is een leuke en interessante taak, maar dit is wel weer een taak waarbij mijn taakomschrijving staat "niet van toepassing". En ik doe al aardig wat taken waarvoor geldt "niet van toepassing", om nog een zware taak erbij te nemen, dan wil ik wel boter bij de vis en een nieuwe taakomschrijving, liefst met bijbehorende betaling. O wacht, de boter is op...