Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat vind jij belangrijk aan vakantie?

Naar aanleiding van een ander topic: waarom ga jij graag op vakantie of juist niet?

Auwereel schreef op 10-06-2026 om 21:34:

Ik moet wat te doen hebben, aan het strand liggen of aan de rand van een zwembad ben ik zo uitgekeken. Wandelen in de natuur, museumbezoek, stad bekijken, bijzondere treinreis, fietsen. En dat in een omgeving waar ik niet woon, hoewel ik me tijdens de Coronacrisis ook prima vermaakt heb door in mijn buurt te wandelen, ik heb toen nieuwe wandelpaden ontdekt.

Hier echt precies hetzelfde. 

wij gaan voor een mix van onderstaande, niet alles is elke vakantie combineerbaar. Afhankelijk van waar we naartoe gaan en hoeveel we daar willen zien boeken we soms 1 appartement voor max 9 nachten. Soms 2 voor 4 nachten of 3 voor 3 nachten. We boeken deze (kort) van te voren.

Zwemmen * wandelen * strand * bos * meer * bergen *  lekker eten *'zon * b Europa " appartement * thermaalbad

We bezoeken ook altijd wel wat plekjes in de omgeving, maar nooit (meer) een echt grote stad, die drukte zoeken we niet meer op.

Lekker eten hoort er ook bij. Lekkere dingen zelf gemaakt bij de vouwwagen maar ook wel afgehaald bij een traiteur of op een terras/restaurant.

Veel buiten zijn hoort er ook bij dus hopelijk geen regen. Al hebben we 3 jaar geleden een week regen gehad omgeving München en ons alsnog prima vermaakt want je kan er toch niks aan doen maar toen miste ik wel de biergartens 

Inderdaad, op vakantie ben ik ook altijd graag veel buiten, heerlijk!

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

11-06-2026 om 08:42 Topicstarter

Auwereel schreef op 10-06-2026 om 21:34:

Ik moet wat te doen hebben, aan het strand liggen of aan de rand van een zwembad ben ik zo uitgekeken. Wandelen in de natuur, museumbezoek, stad bekijken, bijzondere treinreis, fietsen. En dat in een omgeving waar ik niet woon, hoewel ik me tijdens de Coronacrisis ook prima vermaakt heb door in mijn buurt te wandelen, ik heb toen nieuwe wandelpaden ontdekt.

Dit is ook onze insteek ongeveer.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

11-06-2026 om 08:44 Topicstarter

Bedankt allemaal. Leuk om te lezen

Ik vind het belangrijk dat er geen andere mensen in de buurt zijn (of zo min mogelijk). En het is fijn als ik vanuit mijn stekkie (liefst een tent maar lief wil niet in de tent) meerdere routes kan wandelen zonder de auto te hoeven pakken. 

Belangrijk op vakantie : Goed gezelschap, lekker eten, mooie omgeving.

RavIvaR schreef op 11-06-2026 om 07:53:

We bezoeken ook altijd wel wat plekjes in de omgeving, maar nooit (meer) een echt grote stad, die drukte zoeken we niet meer op.

Hier wel een beetje hetzelfde. Ik vind grote (europese) steden wel mooi, maar ik ervaar vaak een onveilig gevoel (met daklozen, bedelaars, zakkenrollers, veel verkeer). Ik ga nog wel, maar voel me fijner in een meer natuurlijke omgeving.

Diezijnvanmij schreef op 11-06-2026 om 09:31:

[..]

Hier wel een beetje hetzelfde. Ik vind grote (europese) steden wel mooi, maar ik ervaar vaak een onveilig gevoel (met daklozen, bedelaars, zakkenrollers, veel verkeer). Ik ga nog wel, maar voel me fijner in een meer natuurlijke omgeving.

Voor mij moet het een mix zijn, paar dagen grote stad, weekje natuur

Alles heeft zijn charme 

liefst alleen met man, zwembad, fietsen, en veel lezen. En niet te toeristisch .....

Voor mij geen vakantie in Nederland. Ik wil verzekerd zijn van mooi weer. Luxe vind ik ook heel belangrijk dus voor mij altijd een goed en mooi 4,5 a 5 sterrenhotel. Verder veel lekker luieren aan het strand met een boekje. Lekker zwemmen, terrasjes pakken en winkelen. Wij gaan niet echt dingen bezichtigen, soms wel een boottocht. Meestal gaan wij wel laat naar bed omdat we nogal van feesten houden in de avond en natuurlijk lekker eten. Uitgerust thuis komen is er niet bij na de vakantie maar rusten doen we thuis weer wel.

Ik ben heel graag thuis, maar ben thuis altijd in de weer en er zijn thuis ook altijd mensen die iets van me willen / nodig hebben (dat klinkt negatief, zo bedoel ik het niet). Het allerfijnst van op vakantie zijn / er even tussenuit zijn vind ik dat ik dan even echt rust heb.

Ik zoek meer naar natuur dan naar cultuur, hoewel ik het ook wel leuk vind om af toe een stadje/dorpje te bezoeken. Maar niet te massaal. Je zult mij in NL niet snel in een grote stad vinden en in het buitenland ook niet.

een combinatie van actief en ontspanning met de mogelijkheid zelf te kunnen koken en een aparte slaapkamer het liefst met bergen en water (meer, zee hoeft voor mij niet zo) en horeca op loopafstand.

meestal dus een appartement met een goede keuken en aparte slaapkamer. 
een dag ziet er meestal als volgt uit:
op tijd ontbijten en dan erop uit. lange wandeling, fietsen huren, maar kan ook een andere stad bezichtigen zijn met een museum ofzo. 
buiten de deur lunchen. 
rond 14/15 weer "thuis" voor even niks. tv kijken of een dutje
eind van de middag klein drankje op het terras, terug thuis koken en lekker eten en daarna het dorp in voor de gezelligheid (mag alcohol, moet niet per se) het liefst bij locals, niet bij teveel toeristen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.