Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

BeneficialJay65

BeneficialJay65

25-03-2022 om 15:31

Wat is voor jou “echt “vakantie/ vakantiegevoel?


Geen wekker, eigen ritme. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Geen zonliefhebber, dus dat hoeft zeker niet van mij. En ik vind het ook al heerlijk om twee weken thuis te zijn en niks te doen. 

Met blote benen buiten in het gras ofzo, zonnetje erbij. En niets hoeven. 
Het kan in hele kleine dingen zitten. Ik rij op m'n vrije dag wel eens naar de Ardennen om daar te klimmen. Als de zon schijnt zie ik altijd wel ergens een hagedisje over de rotsen lopen en dan voelt het meteen alsof ik in zuid Frankrijk op vakantie ben. 

CharlieB schreef op 26-03-2022 om 18:14:

Geen wekker, eigen ritme. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Geen zonliefhebber, dus dat hoeft zeker niet van mij. En ik vind het ook al heerlijk om twee weken thuis te zijn en niks te doen.

Ja ook! 2 of 3 hele weken vrij is ook al vakantiegevoel genoeg voor mij! Lekker uit bed wanneer je wil, doen wat je wil vind ik ook al fijn.

Kamperen vind ik de horror, dat is voor mij geen vakantie maar survival haha.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-03-2022 om 08:31

Wat ik altijd bijzonder vind is dat er mensen zijn die zeggen “als de kinderen het maar leuk hebben, dan hebben wij(ouders ) het ook. Of “Nederland is ook mooi” Leuk hoor, centerparcs voor een midweek waar ze entertainment hebben en een leuk zwembad, maar toch is dat voor mijzelf echt geen vakantie. En tuurlijk zijn er mooie plekken in Nederland , maar ja het weer hè? Haalt het niet bij bijv de Cariben voor mij.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-03-2022 om 08:32

En bijv de sfeer op 1 van de Griekse eilanden❤️❤️  Scandinavië , Oostenrijk daarentegen zal ook prachtig zijn maar daar ga ik toch echt niet heen, zou voor mij ook geen vakantie zijn. Ik bekijk sneeuw vanuit een boek/film of vanachter mijn raam.

Caramelzeezoutchocola schreef op 27-03-2022 om 08:32:

En bijv de sfeer op 1 van de Griekse eilanden❤️❤️ Scandinavië , Oostenrijk daarentegen zal ook prachtig zijn maar daar ga ik toch echt niet heen, zou voor mij ook geen vakantie zijn. Ik bekijk sneeuw vanuit een boek/film of vanachter mijn raam.

Zomers is Oostenrijk ook heel mooi en is het qua weer ook echt prima. Vooral zuidkant van de alpen, zo 30 graden

Ik vind juist dat Nederland een heerlijk klimaat heeft zomers niet te heet je kunt dan veel dingen doen ik hou van een actieve vakantie. Ik ben ook in de Caraïben geweest en gelukkig hou ik van zwemmen en snorkelen want het is voor mij veel te heet om iets anders te doen.
Gelukkig houden mensen van verschillende soorten vakanties en niet voor iedereen is de zon de belangrijkste factor. 

Ik vind Oostenrijk juist geweldig heerlijk die bergen. Wel in de zomer.
Ik vind het klimaat daar juist lekker. In Nederland ook trouwens. 
wij maken graag lange wandelingen en fietstochten en ik vind het al gauw te heet. 

Heel warm hoeft van mij niet zo, als het droog is en een redelijke temperatuur (mag best 18-20 graden zijn) ben ik al blij. Lekker op pad, dingen doen en zien, terrasje pakken, in de avond naar een pub, of gewoon lamballen in de buurt van het hotel.

Ik hou ook van Oostenrijk in de zomer. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 27-03-2022 om 08:31:

Wat ik altijd bijzonder vind is dat er mensen zijn die zeggen “als de kinderen het maar leuk hebben, dan hebben wij(ouders ) het ook. Of “Nederland is ook mooi” Leuk hoor, centerparcs voor een midweek waar ze entertainment hebben en een leuk zwembad, maar toch is dat voor mijzelf echt geen vakantie. En tuurlijk zijn er mooie plekken in Nederland , maar ja het weer hè? Haalt het niet bij bijv de Cariben voor mij.

Ik ben toch wel heel blij dat ik met mijn beperkte energie toch ook in Nederland een echt vakantiegevoel kan hebben. Ik zou mijzelf anders in mijn situatie best zielig vinden

Ik ben 30 jaar samen geweest met mijn man en in al die jaren zijn wij 1 keer op vakantie geweest in Nederland toen onze zoon een jaar of 5 was. We hadden een huis geboekt vlakbij Hellendoorn voor 2 weken. De eerste week niks dan regen en toen we de voorspellingen zagen dat de tweede week niet beter zou worden zijn we naar huis gegaan. Toen hebben we een lastminute geboekt naar Spanje en daar hadden we gelukkig wel mooi weer. Daarna nooit meer het risico genomen voor een vakantie in Nederland.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-03-2022 om 10:08

Friezinnetje schreef op 27-03-2022 om 09:23:

[..]

Zomers is Oostenrijk ook heel mooi en is het qua weer ook echt prima. Vooral zuidkant van de alpen, zo 30 graden

Het lijkt me een prachtig land inderdaad. Maar daar zou ik niet heengaan voor een strandvakantie, wel om te wandelen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-03-2022 om 10:10

Tuinfluiter schreef op 27-03-2022 om 09:24:

Ik vind juist dat Nederland een heerlijk klimaat heeft zomers niet te heet je kunt dan veel dingen doen ik hou van een actieve vakantie. Ik ben ook in de Caraïben geweest en gelukkig hou ik van zwemmen en snorkelen want het is voor mij veel te heet om iets anders te doen.
Gelukkig houden mensen van verschillende soorten vakanties en niet voor iedereen is de zon de belangrijkste factor.

Met dat verschil dat ik niet van een actieve vakantie houd. Ik wil niks moeten in mijn vakantie. Ik zeg niet dat jij iets “ moet” hoor want jij kiest ervoor😉

Zittend op ons eigen terras van onze Finca in Spanje op een zwoele zomerse avond, glas wijn en olijfje, luisterend naar de krekels, kijkend naar een prachtige sterrenhemel....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.