Vakantie en reizen
Pooh-Bear
14-06-2022 om 22:40
Vakantie mooie natuur en bergen Dolomieten?
Wij houden in onze vakanties van lekker wandelen mooie natuur en mooie bergen. En af en toe een leuk plaatsje bezoeken.
We zitten nu te kijken waar we volgend jaar heen gaan en ik zit aan de Dolomieten te denken.
Maar waar in de Dolomieten kunnen we het beste gaan zitten. Iemand tips?
Andere tips in Italië of daarbuiten zijn ook welkom als het maar goed bereikbaar is met de auto. Onze laatste vakantie in de bergen was in Oostenrijk en dat vonden we geweldig.
Madamecannibale
16-06-2022 om 22:35
Pooh-Bear schreef op 16-06-2022 om 21:47:
[..]
Verbleef je dan in Ortisei zelf? en in een hotel of had je iets anders? Ik ben even op zoek naar een appartement of huisje maar vind tot nu toe nog niet veel betaalbaars dat nog vrij is
Ja in Ortisei zelf, in hotel Luna Mondschein. Mooi familie hotel met een prachtige tuin en uitzicht: https://www.tui.nl/luna-mondschein-50937669/?gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gclid=CjwKCAjwqauVBhBGEiwAXOepkeJ_P2qkF0PzY_CyJl9WoAXtbwjCtSdVAHiJb_mzC8gTivZtb7qP6hoCOUAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Goedkoop is het niet maar dat is sowieso redelijk moeilijk in die regio vind ik.
Pooh-Bear
16-06-2022 om 22:40
Madamecannibale schreef op 16-06-2022 om 22:35:
[..]
Ja in Ortisei zelf, in hotel Luna Mondschein. Mooi familie hotel met een prachtige tuin en uitzicht: https://www.tui.nl/luna-mondschein-50937669/?gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gclid=CjwKCAjwqauVBhBGEiwAXOepkeJ_P2qkF0PzY_CyJl9WoAXtbwjCtSdVAHiJb_mzC8gTivZtb7qP6hoCOUAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Goedkoop is het niet maar dat is sowieso redelijk moeilijk in die regio vind ik.
Helaas helemaal niks vrij wanneer wij willen. Maar we willen geen hotel dat is met z'n drieën vaak lastig ook willen we geen halfpension of zo. Dus we zijn op zoek naar een appartement of een huisje maar ik zie bijna alleen maar hotels. En wat ik vind is veel te duur of al vol.
LostJellyfish83
16-06-2022 om 23:03
https://www.dolomitesworld.com/
Had je hier al gekeken? Er zijn heel veel appartementen, vakantiehuizen etc te vinden via deze site. Of via Airbnb misschien?
DS1971
16-06-2022 om 23:22
Pooh-Bear schreef op 16-06-2022 om 22:40:
[..]
Helaas helemaal niks vrij wanneer wij willen. Maar we willen geen hotel dat is met z'n drieën vaak lastig ook willen we geen halfpension of zo. Dus we zijn op zoek naar een appartement of een huisje maar ik zie bijna alleen maar hotels. En wat ik vind is veel te duur of al vol.
In de Dolomieten zijn heel weinig appartementen te krijgen. Dus dat kan lastig worden…
Je zou eens Apartments Fisti in La Villa kunnen proberen. Die zijn goedkoop.
Pooh-Bear
17-06-2022 om 08:21
DS1971 schreef op 16-06-2022 om 23:22:
[..]
In de Dolomieten zijn heel weinig appartementen te krijgen. Dus dat kan lastig worden…
Je zou eens Apartments Fisti in La Villa kunnen proberen. Die zijn goedkoop.
Helaas volgeboekt op onze datum. Probleem is ook dat we totaal niet flexibel zijn met vakantie datum. We hebben drie weken vrij maar kunnen alleen gelijk aan het begin van onze vakantie in verband met mantelzorg voor mijn moeder en mijn broer die een stuk eerder weggaat zodat we maar 10 dagen over hebben.
En ik lees net in het ad dat heel veel mensen met de auto op vakantie willen ivm Corona en Schiphol en dat heel veel appartementen vol beginnen te raken.
mij ga het weekend verder zoeken maar zo niet wordt het toch Oostenrijk.
Overigens is een camping met verhuur accommodatie ook prima maar die kon ik ook zo gauw niet vinden.
Tuinplant
17-06-2022 om 15:20
Ik kan het dorp Stilfs aanraden, maar dat ligt in het Ortler gebied. Echt een prachtig en rustig wandelgebied.
Val di Fassa is ook mooi, maar nog flink druk in september. Diverse wandelingen waar busladingen mensen op af komen. Het was lastiger een rustige wandeling te vinden dan in het Ortler gebied. Voordeel van meer toeristen is dat er natuurlijk ook wat meer leven is.
Ik kan je Merano aanraden als stadje om eens heen te gaan.
Pooh-Bear
17-06-2022 om 16:48
Beterlaat2021! schreef op 17-06-2022 om 14:16:
Heb je ook al eens aan de Eifel gedacht?
Ja is mooi daar maar daar zijn we al vaker geweest.
Pooh-Bear
17-06-2022 om 16:49
Tuinplant schreef op 17-06-2022 om 15:20:
Ik kan het dorp Stilfs aanraden, maar dat ligt in het Ortler gebied. Echt een prachtig en rustig wandelgebied.
Val di Fassa is ook mooi, maar nog flink druk in september. Diverse wandelingen waar busladingen mensen op af komen. Het was lastiger een rustige wandeling te vinden dan in het Ortler gebied. Voordeel van meer toeristen is dat er natuurlijk ook wat meer leven is.
Ga ik ook nog naar kijken. Ga morgen weer verder zoeken. Had nu met apartment zoeken ook vooral op val Gardena gezocht.
DS1971
17-06-2022 om 17:59
Misschien ook wat rustiger gebieden bekijken zoals San Martino di Castrozza of Belluno/Alleghe.
IngridT
17-06-2022 om 18:00
https://www.chaletsophia.com/en/
daar zaten wij afgelopen winter.
oh. Wat een fijn appartement was dat. Echt heerlijk. Zou er in de zomer ook best een keer heen willen….
kan alleen op hun site niet zien hoe t met boekingen zit
Apiejapie
17-06-2022 om 18:09
Tuinplant schreef op 17-06-2022 om 15:20:
Wat grappig, toen jij dit schreef, reden wij hier doorheen!
Apiejapie
17-06-2022 om 18:10
redbulletje schreef op 17-06-2022 om 08:23:
gewoon twee hotelkamers ipv appartement?
Denk dat dat nog veel duurder is
Pooh-Bear
17-06-2022 om 18:14
Apiejapie schreef op 17-06-2022 om 18:10:
[..]
Denk dat dat nog veel duurder is
Ja klopt en wij vinden een appartement of huisje ook veel leuker.
Bovendien is er een kleine kans dat mijn dochter niet mee kan als we dan een appartement hebben is dat makkelijker dan gaan we gewoon met 1 persoon minder want je betaalt toch per appartement
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.