Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantie mooie natuur en bergen Dolomieten?

Pooh-Bear schreef op 16-06-2022 om 21:47:

[..]

Verbleef je dan in Ortisei zelf? en in een hotel of had je iets anders? Ik ben even op zoek naar een appartement of huisje maar vind tot nu toe nog niet veel betaalbaars dat nog vrij is

Ja in Ortisei zelf, in hotel Luna Mondschein. Mooi familie hotel met een prachtige tuin en uitzicht: https://www.tui.nl/luna-mondschein-50937669/?gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gclid=CjwKCAjwqauVBhBGEiwAXOepkeJ_P2qkF0PzY_CyJl9WoAXtbwjCtSdVAHiJb_mzC8gTivZtb7qP6hoCOUAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Goedkoop is het niet maar dat is sowieso redelijk moeilijk in die regio vind ik.

Pooh-Bear

Pooh-Bear

16-06-2022 om 22:40 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 16-06-2022 om 22:35:

[..]

Ja in Ortisei zelf, in hotel Luna Mondschein. Mooi familie hotel met een prachtige tuin en uitzicht: https://www.tui.nl/luna-mondschein-50937669/?gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gbraid=0AAAAAD-RMCfRbF-vlKKBAVsKjaghlDSzL&gclid=CjwKCAjwqauVBhBGEiwAXOepkeJ_P2qkF0PzY_CyJl9WoAXtbwjCtSdVAHiJb_mzC8gTivZtb7qP6hoCOUAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Goedkoop is het niet maar dat is sowieso redelijk moeilijk in die regio vind ik.

Helaas helemaal niks vrij wanneer wij willen. Maar we willen geen hotel dat is met z'n drieën vaak lastig ook willen we geen halfpension of zo. Dus we zijn op zoek naar een appartement of een huisje maar ik zie bijna alleen maar hotels.  En wat ik vind is veel te duur of al vol.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-06-2022 om 23:03

https://www.dolomitesworld.com/

Had je hier al gekeken? Er zijn heel veel appartementen, vakantiehuizen etc te vinden via deze site. Of via Airbnb misschien? 

Pooh-Bear schreef op 16-06-2022 om 22:40:

[..]

Helaas helemaal niks vrij wanneer wij willen. Maar we willen geen hotel dat is met z'n drieën vaak lastig ook willen we geen halfpension of zo. Dus we zijn op zoek naar een appartement of een huisje maar ik zie bijna alleen maar hotels. En wat ik vind is veel te duur of al vol.

In de Dolomieten zijn heel weinig appartementen te krijgen. Dus dat kan lastig worden…

Je zou eens Apartments Fisti in La Villa kunnen proberen. Die zijn goedkoop. 

Pooh-Bear

Pooh-Bear

17-06-2022 om 08:21 Topicstarter

DS1971 schreef op 16-06-2022 om 23:22:

[..]

In de Dolomieten zijn heel weinig appartementen te krijgen. Dus dat kan lastig worden…

Je zou eens Apartments Fisti in La Villa kunnen proberen. Die zijn goedkoop.

Helaas volgeboekt op onze datum. Probleem is ook dat we totaal niet flexibel zijn met vakantie datum. We hebben drie weken vrij maar kunnen alleen gelijk aan het begin van onze vakantie in verband met mantelzorg voor mijn moeder en mijn broer die een stuk eerder weggaat zodat we maar 10 dagen over hebben. 

En ik lees net in het ad dat heel veel mensen met de auto op vakantie willen ivm Corona en Schiphol en dat heel veel appartementen vol beginnen te raken. 
mij ga het weekend verder zoeken maar zo niet wordt het toch Oostenrijk. 

Overigens is een camping met verhuur accommodatie ook prima maar die kon ik ook zo gauw niet vinden.

gewoon twee hotelkamers ipv appartement?

Heb je ook al eens aan de Eifel gedacht? 

Ik kan het dorp Stilfs aanraden, maar dat ligt in het Ortler gebied. Echt een prachtig en rustig wandelgebied.

Val di Fassa is ook mooi, maar nog flink druk in september. Diverse wandelingen waar busladingen mensen op af komen. Het was lastiger een rustige wandeling te vinden dan in het Ortler gebied. Voordeel van meer toeristen is dat er natuurlijk ook wat meer leven is.

Ik kan je Merano aanraden als stadje om eens heen te gaan.

Pooh-Bear

Pooh-Bear

17-06-2022 om 16:48 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 17-06-2022 om 14:16:

Heb je ook al eens aan de Eifel gedacht?

Ja is mooi daar maar daar zijn we al vaker geweest. 

Pooh-Bear

Pooh-Bear

17-06-2022 om 16:49 Topicstarter

Tuinplant schreef op 17-06-2022 om 15:20:

Ik kan het dorp Stilfs aanraden, maar dat ligt in het Ortler gebied. Echt een prachtig en rustig wandelgebied.

Val di Fassa is ook mooi, maar nog flink druk in september. Diverse wandelingen waar busladingen mensen op af komen. Het was lastiger een rustige wandeling te vinden dan in het Ortler gebied. Voordeel van meer toeristen is dat er natuurlijk ook wat meer leven is.

Ga ik ook nog naar kijken. Ga morgen weer verder zoeken. Had nu met apartment zoeken ook vooral op val Gardena gezocht. 

Misschien ook wat rustiger gebieden bekijken zoals San Martino di Castrozza of Belluno/Alleghe.

https://www.chaletsophia.com/en/

daar zaten wij  afgelopen winter. 
oh. Wat een fijn appartement was dat. Echt heerlijk. Zou er in  de zomer ook best een keer heen willen….

kan alleen op hun site niet zien hoe t met boekingen zit

Tuinplant schreef op 17-06-2022 om 15:20:

Wat grappig, toen jij dit schreef, reden wij hier doorheen!

redbulletje schreef op 17-06-2022 om 08:23:

gewoon twee hotelkamers ipv appartement?

Denk dat dat nog veel duurder is

Pooh-Bear

Pooh-Bear

17-06-2022 om 18:14 Topicstarter

Apiejapie schreef op 17-06-2022 om 18:10:

[..]

Denk dat dat nog veel duurder is

Ja klopt en wij vinden een appartement of huisje ook veel leuker. 
Bovendien is er een kleine kans dat mijn dochter niet mee kan als we dan een appartement hebben is dat makkelijker dan gaan we gewoon met 1 persoon minder want je betaalt toch per appartement 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.