Vakantie en reizen
wild-flower
13-03-2024 om 09:17
Vakantie ergernissen .

Reisorganisatie TUI heeft onderzoek gedaan naar de grootste irritaties op vakantie van Nederlanders en daar kwam een lijstje uit .
Wat is jullie persoonlijke top 3 ?
Hebben jullie nog aanvullingen op de lijst ?
1. Asociale toeristen (58 procent)
2. Handdoekje leggen bij het zwembad (49 procent)
3. Vieze kamer (45 procent)
4. Slecht bed (38 procent)
5. Andermans kinderen (19 procent)
6. Eten is niet lekker (18 procent)
7. Weinig ligbedden bij zwembad/strand (17 procent)
8. Klappen als het vliegtuig geland is (12 procent)
9. Opdringerig personeel (11 procent)
10. File of vertraging (10 procent)
11. Het weer (5 procent)
https://www.metronieuws.nl/reizen/2024/03/nederlanders-irritaties-op-vakantie/
Herfstappeltaart
15-03-2024 om 10:58
MarvelousM schreef op 15-03-2024 om 10:35:
Je eigen beddengoed mee.... dat doe ik alleen als ik met de auto ga en er is geen beddengoed of je moet er extra voor betalen.
Maar het hele idee dat het 'vies' zou zijn om in ander beddengoed dan je eigen te slapen.... dat vind ik zeg maar bijzonder. Ik heb wel een lakenzak bij me bij verre reizen maar die rol ik alleen uit als er echt plastic op het bed ligt. Ik ben gelukkig niet zo smetvrezerig. Dat is helemaal niet handig als je graag op reis gaat.
Waarom moet dat waarde-oordeel er nu weer aan? Ik heb absoluut geen smetvrees verder hoor.
Dolfje
15-03-2024 om 12:44
MarvelousM schreef op 15-03-2024 om 10:28:
[..]
Ik heb vorig jaar meegemaakt op 10 cm. Daar werd ik echt agressief van. En dan ook nog muziek spelen.
Daar zou ik ook echt boos om worden.
Herfstappeltaart
15-03-2024 om 14:21
GroenTuintje schreef op 14-03-2024 om 20:37:
die matrassen en beddengoed bij huisjes of hotels vind ik ook smerig. Daarom ben ik blij met onze eigen caravan
Precies. En omdat wij die niet bezitten vind ik eigen beddengoed mee een fijn alternatief
Dolfje
15-03-2024 om 14:37
Ondanks dat ik jaren als kamermeisje in een hotel heb gewerkt kan ik me daar gelukkig overheen zetten 
Herfstappeltaart
15-03-2024 om 14:43
Dolfje schreef op 15-03-2024 om 14:37:
Ondanks dat ik jaren als kamermeisje in een hotel heb gewerkt kan ik me daar gelukkig overheen zetten
Als het moet kan ik dat ook maar het moet niet gelukkig
MidasWolf
15-03-2024 om 17:21
JohnnyC. schreef op 15-03-2024 om 08:03:
[..]
Nou, ik blijf liever ver weg van eenzame auto's op verlaten donkere parkeerplaatsen! In het beste geval gaat het om een geval van pech of een homo-ontmoetingsplek, maar het kan net zo goed een dealer zijn of iemand anders met minder nobele bedoelingen.
No way dat nabijheid hier in je voordeel werkt
Niet dat ik vaak in zulke situaties kom, ik bedoel mee z’n parkeerplaats met tankstation in bijvoorbeeld in Duitsland en of Frankrijk. Nee van die parkeerplaatsen met bijvoorbeeld alleen z’n wc huisje kun je beter mijden in het donker.
Alsnog zou ik bij het aanrijden rustig de situatie bekijken en dan mijn besluit nemen.
Meesje
15-03-2024 om 21:31
Herfstappeltaart schreef op 15-03-2024 om 14:43:
[..]
Als het moet kan ik dat ook maar het moet niet gelukkig
![]()
Doe je dat in een hotel ook? Een zak beddengoed meenemen en dan het bed schoon opleggen?
Bedoel dit oprecht niet om te zuigen oid. Maar vraag het me echt af.
Meesje
15-03-2024 om 21:32
JohnnyC. schreef op 15-03-2024 om 08:03:
[..]
Nou, ik blijf liever ver weg van eenzame auto's op verlaten donkere parkeerplaatsen! In het beste geval gaat het om een geval van pech of een homo-ontmoetingsplek, maar het kan net zo goed een dealer zijn of iemand anders met minder nobele bedoelingen.
No way dat nabijheid hier in je voordeel werkt
Hehe, ik herken dat gevoel wel. Ik kan ook door een donkere straat lopen en dat wat angstig vinden. En als ik dan nog iemand zie lopen denken; oh gelukkig, daar loopt nog iemand. Terwijl dat natuurlijk net zo goed juist diegene kan zijn die je kwaad doet, beter kom je niemand tegen.
Happyapple
16-03-2024 om 07:05
wolkewitje schreef op 13-03-2024 om 21:22:
[..]
Als wij met de familie (mijn ouders, zus, partners, kinderen) een dagje of weekend weggaan regent het vrijwel altijd. Al gaan we in juni, dan regent het nog. Daar plannen we gewoon omheen, bezoeken een grot of een museum ofzo. Of we regenen gewoon nat en drogen dan weer op in een gezellig kroegje. Aan het weer kun je toch niks doen.
Nou en toch vind ik het knap dat je daar zo rustig bij blijft. Ik maak er heus ook wel het beste van, maar ik baal echt wel behoorlijk bij een slechte voorspelling net voor we gaan en bij slecht weer ter plaatse.
Herfstappeltaart
16-03-2024 om 07:23
Meesje schreef op 15-03-2024 om 21:31:
[..]
Doe je dat in een hotel ook? Een zak beddengoed meenemen en dan het bed schoon opleggen?
Bedoel dit oprecht niet om te zuigen oid. Maar vraag het me echt af.
In een hotel zet ik me eroverheen en doe dat niet. Maar ik moet erbij zeggen dat ik zelden in hotels kom. Onze vakanties brengen we altijd door in een grote mobilhome en die kan ik voor veertien dagen voor mij zo comfortabel mogelijk maken. En dat doe ik dan ook. Ik hou niet van hotels en zal daar alleen verblijven als het niet anders kan.
Apiejapie
16-03-2024 om 07:48
vorig jaar kind met doedelzak. Hoe verzinnen ze het? Wist ook niet dat die herrie zo ongelooflijk hard gaat! Asociaal op een camping, vooral in de ochtend. Meest asociale was toen kind met doedelzak door bandje op de camping begon te spelen en geld op wilde halen. Heb me groen en geel geërgerd.
Apiejapie
16-03-2024 om 10:45
Happyapple schreef op 16-03-2024 om 07:05:
[..]
Nou en toch vind ik het knap dat je daar zo rustig bij blijft. Ik maak er heus ook wel het beste van, maar ik baal echt wel behoorlijk bij een slechte voorspelling net voor we gaan en bij slecht weer ter plaatse.
Heb ik ook. Reden voor mij om de zomervakantie niet meer vooraf te boeken. Ik vertrek alleen nog maar bij goede weersvoorspellingen. No way dat ik nog betaal om in de regen te gaan zitten, dan blijf ik duizend keer liever thuis. Als het regent voelt het voor mij alsof de hemel huilt, ik word daar instant verdrietig van. Niet het gevoel wat ik op vakantie wil hebben.
KnorrendKitten
16-03-2024 om 10:52
Huidige vakantie ergernis: ik boek via airbnb een accommodatie die niet geschikt is voor baby’s en kinderen. Gisteren aangekomen en wat horen we: een baby die maar blijft huilen. Het blijkt ook zeer gehorig te zijn.
watertoren
16-03-2024 om 11:02
Apiejapie schreef op 16-03-2024 om 10:45:
[..]
Heb ik ook. Reden voor mij om de zomervakantie niet meer vooraf te boeken. Ik vertrek alleen nog maar bij goede weersvoorspellingen. No way dat ik nog betaal om in de regen te gaan zitten, dan blijf ik duizend keer liever thuis. Als het regent voelt het voor mij alsof de hemel huilt, ik word daar instant verdrietig van. Niet het gevoel wat ik op vakantie wil hebben.
Daarom voor mij nooit meer een vakantie in Nederland. De laatste keer vakantie in Nederland was toen mijn zoon 2.5 jaar was. hij is inmiddels 31. Ik vergeet het nooit. Wij hadden voor een week een huis geboekt in Hellendoorn. Dat attractiepark was al 3 keer niks en we hadden regen en de voorspellingen waren ook regen. Die week was eigenlijk best wel duur maar we hebben toen onze koffers gepakt en zijn naar huis gegaan. Bij thuiskomst kroop mijn man achter de computer en heeft voor 2 weken een last minute reis geboekt naar Torremolinos in Spanje. Daarna echt nooit meer vakanties gehad die tegen vielen. Verzekerd zijn van mooi weer is voor mij het allerbelangrijkste.
Dolfje
16-03-2024 om 11:39
Apiejapie schreef op 16-03-2024 om 10:45:
[..]
Wij waren dus vorige week op vakantie in Portugal en hebben het ontzettend fijn en leuk gehad maar ook storm, wind en regen en in de avond had ik het gewoon steenkoud. Volgende keer winter vakantie toch naar Canarische eilanden of Kaapverdie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.