Vakantie en reizen
wild-flower
13-03-2024 om 09:17
Vakantie ergernissen .

Reisorganisatie TUI heeft onderzoek gedaan naar de grootste irritaties op vakantie van Nederlanders en daar kwam een lijstje uit .
Wat is jullie persoonlijke top 3 ?
Hebben jullie nog aanvullingen op de lijst ?
1. Asociale toeristen (58 procent)
2. Handdoekje leggen bij het zwembad (49 procent)
3. Vieze kamer (45 procent)
4. Slecht bed (38 procent)
5. Andermans kinderen (19 procent)
6. Eten is niet lekker (18 procent)
7. Weinig ligbedden bij zwembad/strand (17 procent)
8. Klappen als het vliegtuig geland is (12 procent)
9. Opdringerig personeel (11 procent)
10. File of vertraging (10 procent)
11. Het weer (5 procent)
https://www.metronieuws.nl/reizen/2024/03/nederlanders-irritaties-op-vakantie/
GroenTuintje
14-03-2024 om 20:37
die matrassen en beddengoed bij huisjes of hotels vind ik ook smerig. Daarom ben ik blij met onze eigen caravan 
JohnnyC.
14-03-2024 om 20:40
Herfstappeltaart schreef op 14-03-2024 om 19:27:
[..]
Nope. De lakens zijn gewassen ja, maar de dekbedden en kussens zijn doordrenkt van andermans lichaamsvocht
. Mag je van vinden wat je wilt maar ik slaap daar niet lekker onder/op. Doe mij maar lekker mijn eigen frisse dekbedje en kussen.
Ik weet bijna zeker dat de die bruine dekens die je vooral in Zuid-Europese hotels tegenkomt niet elke keer verschoond worden.
Broodjebrie
14-03-2024 om 20:51
als ik in Nederland op vakantie ga neem ik ook altijd mijn eigen kussen mee.
Waar ik me vaak aan erger in vakantiehuisjes, is dat er vaak weinig servies aanwezig is. Vorig jaar was het helemaal een ramp, hebben we nog bij de action het eea gehaald.
MidasWolf
14-03-2024 om 21:24
Vrijevlinder schreef op 14-03-2024 om 18:08:
[..]
Apart, hè? Zouden die mensen bang zijn ofzo? En die mensen op het strand eenzaam?
Ooit eens midden in de nacht onderweg geweest waarbij we als bestuurder ruilden. Mijn man reed naar een parkeerplaats. Helemaal verlaten, op 1 auto na. Gaat ie daar precies achter staan. Komt vervolgens een man naar ons toe die hulp nodig had voor zijn auto. Ik zou nou nooit op zo'n parkeerterrein vlakbij een ander parkeren.
Kennelijk zit er iets in veel mensen dat ze zich veiliger voelen om bij iemand te staan, ik weet niet wat het is.
Op z’n snelweg parkeerplaats midden in de nacht kan ik nog ergens begrijpen dat je enigszins nabijheid zoekt. Al helemaal als je ook nog alleen reist en niet met bijvoorbeeld iemand erbij.
MidasWolf
14-03-2024 om 21:45

Een ergernis, *ondoenlijke voorwaarden, ingewikkelde voorwaarden waar je aan moet voldoen om bijvoorbeeld je geld terug te krijgen, mooie woorden en beloftes over bepaalde reizen, situatie, verblijven en activiteiten.
* Denk bijvoorbeeld aan naam veranderen vliegticket, je half verlamd moet zijn om kosteloos te mogen annuleren, kamer met zeezicht situaties(zie strip), of dat er bijvoorbeeld een grondige verbouwing plaats vind binnen het hotel waar je verblijft. Dat is geen overmacht. In de buurt van het hotel nog wel daar heeft het hotel minder invloed op, maar in het hotel zelf kunnen ze het alsnog aangeven.
Auwereel
15-03-2024 om 07:49
Dirk-Jan 😆 die strip doet me denken aan een hotel met uitzicht op een muur op minder dan een meter van het raam van onze kamer. Er hing een bordje bij dat het een "historische muur" was. Gelukkig hadden we het hotel niet geboekt voor het uitzicht!
JohnnyC.
15-03-2024 om 08:03
MidasWolf schreef op 14-03-2024 om 21:24:
[..]
Op z’n snelweg parkeerplaats midden in de nacht kan ik nog ergens begrijpen dat je enigszins nabijheid zoekt. Al helemaal als je ook nog alleen reist en niet met bijvoorbeeld iemand erbij.
Nou, ik blijf liever ver weg van eenzame auto's op verlaten donkere parkeerplaatsen! In het beste geval gaat het om een geval van pech of een homo-ontmoetingsplek, maar het kan net zo goed een dealer zijn of iemand anders met minder nobele bedoelingen.
No way dat nabijheid hier in je voordeel werkt 
GroenTuintje
15-03-2024 om 08:30
JohnnyC. schreef op 15-03-2024 om 08:03:
[..]
Nou, ik blijf liever ver weg van eenzame auto's op verlaten donkere parkeerplaatsen! In het beste geval gaat het om een geval van pech of een homo-ontmoetingsplek, maar het kan net zo goed een dealer zijn of iemand anders met minder nobele bedoelingen.
No way dat nabijheid hier in je voordeel werkt
Ja of criminelen of ander gespuis wat daar illegaal handelt/afhandeling oid.
Picunia
15-03-2024 om 10:12
Grappig topic. Het meeste voor mij niet herkenbaar, omdat ik bijvoorbeeld zelden per vliegtuig reis. Wij hebben jaren met een camper gereisd, meestal vrij gekampeerd. Heerlijke vakanties gehad. Maar door mijn rugklachten (het was echt een klein campertje) was het niet meer prettig. Vorig jaar verkocht. Dit jaar gaan we naar drie huisjes in Frankrijk. Ben benieuwd hoe dat bevalt. We nemen onze eigen beddengoed mee. Nu nog discussie of we ons eigen espresso-apparaat meenemen. Wat ik wel een ergernis zou vinden, is een eigenaar die iedere dag langskomt. Dat heb ik wel eens gehad en dat neemt je gevoel van vrijheid (voor mij belangrijk in de vakantie) weg.
MarvelousM
15-03-2024 om 10:28
Dolfje schreef op 14-03-2024 om 17:48:
[..]
15 meter is nog daaraan toe maar al zovaak meegemaakt dat het binnen 3 meter was of zo terwijl er dus op een strand van ik weet niet hoeveel meter amper mensen zitten en er plek zat was.
Ik heb vorig jaar meegemaakt op 10 cm. Daar werd ik echt agressief van. En dan ook nog muziek spelen.
MarvelousM
15-03-2024 om 10:30
watertoren schreef op 14-03-2024 om 19:00:
Ik blijf na de landing ook gewoon zitten en laat veel mensen voor die eerder het vliegtuig uit willen. Sommige mensen zijn zo dom dat ze denken hoe eerder ik bij de bagageband ben hoe sneller ik mijn koffer heb. Nou, zo werkt het niet. Ik erger me er ook eigenlijk niet aan en denk van die mensen zijn het niet gewent om te vliegen. Het kan zo maar zijn dat je als eerste bent bij de bagageband en dat juist jouw koffer er als mee van de laatste uit komt.
Ehm, zo werkt het vaak ook wel. Pas kregen we voorrang bij de paspoortcontrole, konden zo naar de bagageband lopen en hoppa daar lag de koffer al.
Oh en die ene glorieuze keer dat mijn koffer als eerste op de band kwam....
En sommige mensen hebben een transfer, moeten nodig plassen, willen de boel blokkeren voor de voorkruipers van achter... er zijn zo veel redenen om op te staan na de landing.
JohnnyC.
15-03-2024 om 10:30
Picunia schreef op 15-03-2024 om 10:12:
Wat ik wel een ergernis zou vinden, is een eigenaar die iedere dag langskomt. Dat heb ik wel eens gehad en dat neemt je gevoel van vrijheid (voor mij belangrijk in de vakantie) weg.
Echt waar? Bizar!! Dat zou ik heel slecht trekken. Wij hebben juist het tegenovergestelde meegemaakt laatst. Via Booking last minute een appartement gehuurd in Scandinavie, in een nieuwbouwwijk, spiksplinternieuw, alles erop en eraan, en helemaal niets maar dan ook niets van een eigenaar of een beheerder gezien, alleen twee korte tekstberichtjes.
Aan het eind van de vakantie heb ik hem/haar zelfs nog voor de zekerheid een berichtje gestuurd of ze nog wat van ons wilden, het voelde zo onwerkelijk
MarvelousM
15-03-2024 om 10:35
Je eigen beddengoed mee.... dat doe ik alleen als ik met de auto ga en er is geen beddengoed of je moet er extra voor betalen.
Maar het hele idee dat het 'vies' zou zijn om in ander beddengoed dan je eigen te slapen.... dat vind ik zeg maar bijzonder. Ik heb wel een lakenzak bij me bij verre reizen maar die rol ik alleen uit als er echt plastic op het bed ligt. Ik ben gelukkig niet zo smetvrezerig. Dat is helemaal niet handig als je graag op reis gaat.
JohnnyC.
15-03-2024 om 10:38
MarvelousM schreef op 15-03-2024 om 10:30:
En sommige mensen hebben een transfer, moeten nodig plassen, willen de boel blokkeren voor de voorkruipers van achter... er zijn zo veel redenen om op te staan na de landing.
Als iedereen gewoon blijft zitten, dan heb je dat probleem sowieso niet... 
Ik snap wel dat mensen er snel uit willen, dat wil ik ook, alleen helpt het staan in het gangpad echt niet. Je komt echt geen meter vooruit als je met z'n allen daar staat te zenuwpezen in het gangpad.
Tijdens corona was het op sommige airlines zelfs niet toegestaan om op te staan na de landing, juist omdat je dan onnodig in elkaars zone zit. Het uitstappen ging heel gecontroleerd per stoelrij. Wat een verademing was dat. En volgens mij ging dat ook veel sneller!
MarvelousM
15-03-2024 om 10:49
JohnnyC. schreef op 15-03-2024 om 10:38:
[..]
Als iedereen gewoon blijft zitten, dan heb je dat probleem sowieso niet...
Ik snap wel dat mensen er snel uit willen, dat wil ik ook, alleen helpt het staan in het gangpad echt niet. Je komt echt geen meter vooruit als je met z'n allen daar staat te zenuwpezen in het gangpad.
Tijdens corona was het op sommige airlines zelfs niet toegestaan om op te staan na de landing, juist omdat je dan onnodig in elkaars zone zit. Het uitstappen ging heel gecontroleerd per stoelrij. Wat een verademing was dat. En volgens mij ging dat ook veel sneller!
Als iedereen blijft zitten, moet IK nog steeds nodig plassen / m'n transfer halen etc.
Maar we weten al dat mensen niet blijven zitten. Het liefst staan ze al terwijl je nog naar de gate taxiet. Mensen sucken nou eenmaal. Ik denk dan ook dat dat m'n grootste vakantie-ergernis is: andere mensen. Maar ja, er zitten ook weer leuke tussen en die maken het reizen dan weer een stuk beter.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.