Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantie dichtbij

Duufje schreef op 08-06-2026 om 14:56:

[..]

3 weken met de camper.

Opzetten is geen werk (maar dat zul jij dan ook weten ), pootjes eronder, luifel uit, 2 stoelen en een tafel uit de garage en we zijn klaar. Binnen 5 minuten zit je aan de koffie.
We blijven in principe wel overal 2 nachten, want 1 nacht vind ik te kort en teveel gehaast, dan kom je 's middags aan en moet je de volgende ochtend alweer weg. Heb je nauwelijks tijd om iets te zien of te ondernemen. We rijden 200-300 km per verplaatsing en vinden het rijden ook vakantie. We nemen mooie routes, gaan alleen over de snelweg als het even niet anders kan.

Ik vind het een heerlijke manier van vakantie.

Dank voor de verduidelijking, ik was echt benieuwd, camperen is fijn, uit maar toch thuis.Wij blijven overal 2- 10 dagen ongeveer,maar tja, meer tijd he.

Al in Portugal geweest? Dat vonden wij een mooie verrassing .

Duufje schreef op 08-06-2026 om 14:56:

[..]

3 weken met de camper.

Opzetten is geen werk (maar dat zul jij dan ook weten ), pootjes eronder, luifel uit, 2 stoelen en een tafel uit de garage en we zijn klaar. Binnen 5 minuten zit je aan de koffie.
We blijven in principe wel overal 2 nachten, want 1 nacht vind ik te kort en teveel gehaast,
dan kom je 's middags aan en moet je de volgende ochtend alweer weg. Heb je nauwelijks tijd om iets te zien of te ondernemen. We rijden 200-300 km per verplaatsing en vinden het rijden ook vakantie. We nemen mooie routes, gaan alleen over de snelweg als het even niet anders kan.

Ik vind het een heerlijke manier van vakantie.

Meestal vind ik één nacht ook te kort, en als er dat toch doen maken we vaak dat we voor of rond 15:00 uur al op de camping zijn. Dan houd je nog tijd over om even te zitten, te eten etc. 

Soms terug onderweg zegt man dan dat als er doorrijden we die avond in ons eigen bed thuis kunnen liggen. Maar ik laat me niet meer ompraten, al te vaak gehad dat we dan ineens nog in de drukte kwamen en pas ver na middernacht thuis waren. Of nog erger dat we toch om 19:00 uur nog een camping gingen zoeken. 

Zeesterretje

Zeesterretje

08-06-2026 om 20:29 Topicstarter

Iemand al eens bij de Utrechtse Heuvelrug geweest? En de Reewijkseplassen? 

In Drente heb je ook zo'n gebied met ' helderblauw' water. Ben even de naam vergeten maar de foto's zien er indrukwekkend uit. 

Harlingen is ook zo leuk.
En Vlieland
Friesland
Drenthe 
Limburg
Veluwe vooral bij garderen
Hoenderloo

Zeesterretje schreef op 08-06-2026 om 20:29:

In Drente heb je ook zo'n gebied met ' helderblauw' water. Ben even de naam vergeten maar de foto's zien er indrukwekkend uit.

Het Blauwe Meer of het Gasselterveld,  bij het Nije Hemelriek.  Daar fietsten wij vroeger als kinderen heen. 

Zeesterretje schreef op 08-06-2026 om 20:29:

Ik denk dat je deze bedoeld, ben bij die zwemplas zelf nog nooit geweest, maar het is daar een prachtige omgeving. Ben in het voorjaar een weekendje op camping de berken geweest in Gasselte

https://www.drenthe.nl/locaties/929312510/zwemplas-t-gasselterveld

ik woon bij de Utrechtse heuvelrug dus ik hoef hier niet op vakantie, maar de omgeving is zeker heel erg mooi!! 

Wij zijn net terug van een weekendje Gooi en Vechtstreek, dat had ik ook nog wel veel meer willen een kunnen zien. 

Ik kom ook graag in de Ardennen, rond de Ourthe is erg mooi, en in Luxemburg is het Müllerthal prachtig. 

hier staat Mullerthal deze maand op de planning geweldig daar!

@to: hier ook veel verre reizers in mijn omgeving. Wij niet. We gaan dit jaar een paar keer kamperen, in Duitsland en Luxemburg dus. Als iemand nog een leuke tip heeft voor een camping in NL (met veel waterpret voor jonge kinderen), dan hou ik me aanbevolen!

Diezijnvanmij schreef op 08-06-2026 om 22:24:

@to: hier ook veel verre reizers in mijn omgeving. Wij niet. We gaan dit jaar een paar keer kamperen, in Duitsland en Luxemburg dus. Als iemand nog een leuke tip heeft voor een camping in NL (met veel waterpret voor jonge kinderen), dan hou ik me aanbevolen!

Witterzomer, bij Assen: zwembad en een zwemvijver 

Ysenda schreef op 08-06-2026 om 23:39:

[..]

Als kind gingen we hier vroeger kamperen. Wat een zalige camping, zo lekker groot en van alles te doen. Ook als volwassene ben ik er nog een aantal keren geweest, maar dan in een lekker huisje met veel ruimte erom heen. Aanrader!

Diezijnvanmij schreef op 08-06-2026 om 22:24:

oh heerlijk! wij zijn een paar keer naar bollendorf geweest en vanuit daar is het een ministukje naar echternach en de hikes daar

Nee, voor mij geen vakantie dichtbij. Ik wil verzekerd zijn van mooi weer en dat is in Nederland of bv Duitsland niet. Ik wil palmbomen zien in de vakantie. En vooral luxe dus een all-inclusive vakantie heeft mijn voorkeur.

Ysenda schreef op 08-06-2026 om 23:39:

[..]

Ga ik naar kijken, dankjewel!

Ik ben nog nooit buiten Europa geweest en het trekt me ook niet heel erg moet ik zeggen. 
Over de waddeneilanden: op Ameland is het niet rustig. In de dorpjes is er reuring genoeg en wil je wel rust, dan kan je prima een rustig plekje vinden in de duinen of in het bos. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.