Vakantie en reizen
Bakblik
09-06-2026 om 13:25
Tradities tijdens je vakantie.
De vakantieperiode staat voor de deur en ik las net ergens dat iemand altijd een blik erwtensoep meeneemt op vakantie als noodvoorraad.
Bij mijn vriendin mochten de kinderen altijd iets lekkers mee naar huis nemen wat ze die vakantie hadden leren kennen. Wat dan thuis altijd een beetje tegenviel maar dat terzijde. Dat lekkers kon een pak koek zijn of een blik limonadesiroop alles wat in de aanhanger paste mocht mee.
Zelf zijn wij tijdens de vakantie traditioneel "dwarsliggers" wij staan het liefst met de tent dwars op de plaats, zodat ik niet alles dicht hoef te doen als ik mij wil omkleden na het zwemmen. Met de tent dwars heb ik een hoekje in de voortent waar ik mij kan omkleden zonder gezien te worden door iedereen die langsloopt.
Heb jij "tradities" tijdens je vakantie? Kan vanalles zijn, van de gemeerde broodjes die je meeneemt voor de reisdag tot het avondeten voor de eerste avond of dat je iedere vakantie minimaal 1 x met een gehuurde kano wil varen. Brand maar los.
Euphoria
17-06-2026 om 18:24
RaSa schreef op 09-06-2026 om 13:51:
De kinderen mogen zo'n "knustel/kleur/verhaaltje tijdschrift met speelgoedje" uitkiezen. En als we een lange autoreis hebben (dus hele dag rijden) lunchen we op de terugweg altijd bij de McDonalds.
Vakantiedoeboek. Heerlijk.
Broodjebrie
17-06-2026 om 18:58
Euphoria schreef op 17-06-2026 om 18:24:
[..]
Oh ja die namen wij vroeger ook mee!
Auwereel
17-06-2026 om 19:05
Euphoria schreef op 17-06-2026 om 18:24:
[..]
Het zware-jongens vakantieboek, van Donald Duck, heb ik heel wat jaren aangeschaft voor mijn zoon. Zat-ie al op de middelbare, gingen we op vakantie boodschappen doen, kwam hij grijnzend met dat boek aanzetten. "Hoort erbij, toch, mam?" Tuurlijk!