Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tradities tijdens je vakantie.

Onze "traditie" was dat papa altijd nog iets moest doen vlak voordat we erg gingen. Als het een treinreis was ging ik alvast met de kinderen naar het station en dan kwam papa nog aanhollen om net op tijd in de trein te springen!
Vandaag gaan we ook op stap met het hele gezin en de vraag, 'Hoe laat ontmoeten we elkaar" wordt op gereageerd, ja maar papa moet nog eerst koffie!

Wij kwamen vorig jaar op een wandelexcursie in Spanje een Duitse oma tegen met een hele bijzondere vakantie traditie : ze had een klein rood speelgoed autootje van haar kleinzoon bij zich, welke ze overal op die wandeling neerzette in de natuur en er een foto van maakte. Ze vertelde dat ze elke avond een foto naar haar 5 jarige kleinzoon stuurde, met een spannend verhaal erbij wat 'das kleine rote Auto' nu weer beleefd had die dag .
Ik vond dat zo leuk en bijzonder.

wild-flower schreef op 10-06-2026 om 13:13:

Wij kwamen vorig jaar op een wandelexcursie in Spanje een Duitse oma tegen met een hele bijzondere vakantie traditie : ze had een klein rood speelgoed autootje van haar kleinzoon bij zich, welke ze overal op die wandeling neerzette in de natuur en er een foto van maakte. Ze vertelde dat ze elke avond een foto naar haar 5 jarige kleinzoon stuurde, met een spannend verhaal erbij wat 'das kleine rote Auto' nu weer beleefd had die dag .
Ik vond dat zo leuk en bijzonder.

Ah wat superleuk!

Als ik in de goeie vertrekhal zit, dan mag ik altijd naar de McDonalds voor ik in het vliegtuig ga. 

Super leuk topic!
Hier ook de achterbankfoto! Ze zijn intussen jong volwassen en gaan nog altijd graag mee. Ze kunnen het goed met elkaar vinden, dus samen op de achterbank 'stapelen' ze zich bovenop elkaar, om zo gebroederlijk samen in te dommelen. Magneetjes check! En we spelen altijd drie weken heel fanatiek Mens erger je niet. Doen we door het jaar heen nooit, maar op vakantie dagelijks meerdere potjes. Altijd een 'Zomer..." competitie, en het gaat al lang terug. De standen houden we bij in de doos, met jaartal, die doos is me dan ook heel dierbaar! 

Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 10:15:

Vroeger hadden we wat minder geld, een ijsje op vakantie was best duur.
Dus onze traditie was, als we boodschappen gingen doen voor een paar dagen( we kookten altijd zelf)mocht 1 kind een pak ijsjes uitkiezen ( om de beurt) dat kon een pak met 4, 6 12 ijsjes zijn.
En omdat t warm was moesten die gelijk op.
Dus elke 3 dagen ijsjes, en dan gelijk een paar.
Uit nood geboren.

haha, ik kan me herinneren dat we bij 35 graden met ons 3-en een 4-pak magnums kochten in de supermarkt. Een willekeurige voorbijganger gevraagd of hij een ijsje wilde... verbaasde blik, maar dankbaar aanvaard  

BlairW schreef op 10-06-2026 om 12:53:

[..]

Dat ja 😁 hier een Vrijheidsbeeld en inderdaad ook schapen van Texel. En nog veel meer! Hoe lelijker, hoe beter 😉

Bij mijn veestapel heb ik een grasveldje gekocht.

TineWinkel schreef op 10-06-2026 om 15:12:

[..]

haha, ik kan me herinneren dat we bij 35 graden met ons 3-en een 4-pak magnums kochten in de supermarkt. Een willekeurige voorbijganger gevraagd of hij een ijsje wilde... verbaasde blik, maar dankbaar aanvaard

Ik maak elke vakantie minimaal één foto van de achterkant van mijn kinderen terwijl ze naast elkaar staan en een mooi uitzicht bekijken. Heel leuk om al die foto's bij elkaar te zien!

Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 10:15:

Vroeger hadden we wat minder geld, een ijsje op vakantie was best duur.
Dus onze traditie was, als we boodschappen gingen doen voor een paar dagen( we kookten altijd zelf)mocht 1 kind een pak ijsjes uitkiezen ( om de beurt) dat kon een pak met 4, 6 12 ijsjes zijn.
En omdat t warm was moesten die gelijk op.
Dus elke 3 dagen ijsjes, en dan gelijk een paar.
Uit nood geboren.

Onze ouders hadden datzelfde probleem+ geen vriezer. Dus we hebben een paar keer op een veel te hete ongezellige supermarkt parkeerplaats ijsjes gegeten. Dan zat er vaak 1 teveel in de doos die aan een passerend kind werd gegeven. 

Niet voor herhaling vatbaar, dan liever geen ijsje.

Wat een leuk topic!

Onze traditie is dat ik altijd houdbaar eten voor de eerste avond mee wil nemen (een blik soep, knakworstjes en extra -niet belegde- broodjes)
Mijn man gaat daar dan hoofdschuddend en schoorvoetend mee akkoord want hij wil liever ergens gaan eten bij aankomst.
Een iedere keer zijn we dan te moe om nog ergens te gaan en komt mijn voorraad toch goed van pas

alhambra schreef op 12-06-2026 om 14:22:

Wat een leuk topic!

Onze traditie is dat ik altijd houdbaar eten voor de eerste avond mee wil nemen (een blik soep, knakworstjes en extra -niet belegde- broodjes)
Mijn man gaat daar dan hoofdschuddend en schoorvoetend mee akkoord want hij wil liever ergens gaan eten bij aankomst.
Een iedere keer zijn we dan te moe om nog ergens te gaan en komt mijn voorraad toch goed van pas

Hahaha hier precies zo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.