Vakantie en reizen
Bakblik
09-06-2026 om 13:25
Tradities tijdens je vakantie.
De vakantieperiode staat voor de deur en ik las net ergens dat iemand altijd een blik erwtensoep meeneemt op vakantie als noodvoorraad.
Bij mijn vriendin mochten de kinderen altijd iets lekkers mee naar huis nemen wat ze die vakantie hadden leren kennen. Wat dan thuis altijd een beetje tegenviel maar dat terzijde. Dat lekkers kon een pak koek zijn of een blik limonadesiroop alles wat in de aanhanger paste mocht mee.
Zelf zijn wij tijdens de vakantie traditioneel "dwarsliggers" wij staan het liefst met de tent dwars op de plaats, zodat ik niet alles dicht hoef te doen als ik mij wil omkleden na het zwemmen. Met de tent dwars heb ik een hoekje in de voortent waar ik mij kan omkleden zonder gezien te worden door iedereen die langsloopt.
Heb jij "tradities" tijdens je vakantie? Kan vanalles zijn, van de gemeerde broodjes die je meeneemt voor de reisdag tot het avondeten voor de eerste avond of dat je iedere vakantie minimaal 1 x met een gehuurde kano wil varen. Brand maar los.
Ted68
09-06-2026 om 17:19
Man en ik koken in de vakantie altijd een nieuw kookboek door…..we nemen altijd een Grote box mee met keukenspullen en de pastamachine.
watertoren
09-06-2026 om 17:28
Ik eet altijd babi pangang voordat ik op vakantie ga en vaak met terugkomst ook.
Broodjebrie
09-06-2026 om 17:40
wat een leuk topic!
Ik neem altijd een magneetje mee van het betreffende land.
Mika2024
09-06-2026 om 18:23
Echt wel een leuk topic!
Onze jaarlijkse vakantie naar Terschelling bestaat uit een en al tradities. Heenreis op de boot altijd een broodje kroket als lunch, sowieso een keer naar de Bessenschuur koffie met cranberrycheesecake, naar de zeehondjes met de Talisman ( wij denken datde zeehonden ons inmiddels wel kennen 😂). Heerlijk op het terras bij de Walvis. Het klinkt saai maar dit weekje is elk jaar weer genieten! Trouwens dit waren niet niet eens alle tradities😅
Dolfje
09-06-2026 om 18:44
Broodjebrie schreef op 09-06-2026 om 17:40:
Ik ook!
En wij proberen altijd lokaal bier en/of een ander lokaal /regionaal drankje /speciale koffie of zo als het er is ( en we denken het lekker te vinden).
Rekenenisleuktaalook
09-06-2026 om 18:55
De kofferbaklunch onderweg, soms gewijzigd in de dashboardlunch helaas. In de kofferbak maak ik altijd plek op bijvoorbeeld de koelbox om broodjes te smeren en koffie en thee in te schenken. Meestal een stukje tafelzeil mee om alles op te leggen.
Bij ons nooit een run op de picknicktafels bij de stops. We zitten dan al de hele dag op onze kont, dus tijdens de stops eten en drinken we staande.
Verder neem ik altijd de cadeautjes van mijn leerlingen mee. De chocolade, een sopje en de kaarsjes. Laat de leerlingen in het nieuwe jaar dan soms de foto's zien van de kaarsjes op de camping, en inmiddels weten ouders dat ik kaarsjes leuk vind dus krijg altijd wel een gekke kaars. Een ananasvorm, een cactusvorm, een huisje, gaat dan in een doorgesneden petfles en die windlichten gaan de hele vakantie mee......

Rekenenisleuktaalook
09-06-2026 om 19:03
Oh, niet echt traditie, maar wel een gewoonte. Met de kinderen boodschappen doen kostte altijd heel veel tijd in de Franse hyper- of supermarché. Meestal maakte ik dan een boodschappenlijstje op categorie een scheurde dat in stukjes. Ene kind verzamelde de zuivel, andere de frisdrank, derde brood en koek etc, man het vlees, ik de groente. Tja, dan zit er wel eens iets in de kar dat ik zelf nooit gekocht zou hebben. Desserts van 2,50 per stuk of zo, maar dat was dan maar zo.
Yumi
09-06-2026 om 19:09
lientje69 schreef op 09-06-2026 om 13:45:
Nu niet meer maar vroeger met de kinderen wel. Ik maakte altijd een vakantietas met allemaal kleine cadeautjes voor ze. Knutseldingen, lego, iets voor buitenspelen enz. Die verzamelde ik door het jaar heen zodat het niet zoveel kostte. Waren ze altijd heel blij mee ( waren geen dure dingen hoor , zat bijvoorbeeld ook bellenblaas bij of een bal)
En de eerste vakantiedag ook standaard MacDonalds.
Wat grappig, in de loop van het jaar kocht ik ook kleine cadeautjes voor in hun rugzakje. Tijdens de reis mochten ze om de paar uur iets uitpakken, was altijd een succes.
Loulou39
09-06-2026 om 19:21
wat een leuk topic!
Ik ook! Ik heb al een hele verzameling 😁.
Soms nemen mensen een koelkastmagneet voor me mee van hun vakantie, maar dat wil ik helemaal niet: ik wil alleen magneten van vakanties waar ik zelf ben geweest, als herinnering.
Broodjebrie
09-06-2026 om 19:26
Dolfje schreef op 09-06-2026 om 18:44:
[..]
Ik ook!
En wij proberen altijd lokaal bier en/of een ander lokaal /regionaal drankje /speciale koffie of zo als het er is ( en we denken het lekker te vinden).
Haha ja dat heb ik ook!!
0lijfje
09-06-2026 om 19:26
wat een leuk topic!
Dit doe ik ook, de koelkast hangt er vol mee. En ik koop elk jaar een mok uit een toeristenwinkel. Heerlijk kitscherig 😂
Broodjebrie
09-06-2026 om 19:28
Loulou39 schreef op 09-06-2026 om 19:21:
[..]
Ik ook! Ik heb al een hele verzameling 😁.
Soms nemen mensen een koelkastmagneet voor me mee van hun vakantie, maar dat wil ik helemaal niet: ik wil alleen magneten van vakanties waar ik zelf ben geweest, als herinnering.
Ja mijn koelkast hangt ook al aardig vol haha.
Bakblik
09-06-2026 om 19:34
Wat een leuke verhalen allemaal.
Ik heb in de vouwwagen een heel rijtje visitekaartjes van fijne campings. Eigenlijk meer de campings waar we fijne herinneringen hebben gemaakt. Daar horen geen visitekaartjes tussen van campings waar we niet zijn geweest.