Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Top & Flop zomervakantie 2025

Mijn zomervakantie-reis is weer achter de rug, tijd om terug te kijken en na te genieten, en vooruit te kijken met alvast een voorpret voor een volgende vakantie. 
Wat beviel goed in de vakantie en is aan te bevelen voor anderen, wat kan je beter laten?
Schrijf hier de tops & flops van je vakantie. De top "Ik ben heerlijk thuisgebleven" mag ook!

Auwereel

Auwereel

21-08-2025 om 22:11 Topicstarter

BlairW schreef op 21-08-2025 om 20:17:

Top : de week met vrienden op een camping in Frankrijk. Lekker spelletjes gespeeld, goede gesprekken gevoerd, gegeten en gedronken. De Segway tour was leuk! Verder 2 pretparken bezocht die heel leuk waren!

Flop : de rest van de vakantie. Veel regen gehad weer, kou, met 17 graden zit je niet lekker onder je luifel van de caravan. Kachel moeten kopen om het in de caravan warm te stoken. Niet kunnen zwemmen zowat, gewoon geen zomervakantiegevoel.

Top : het vooruitzicht naar een zonvakantie in een warm land volgend jaar! Zonder caravan, met het vliegtuig en all in.

Ik heb één keer op een Segway gestaan, ik vond het niks! Het lukte me niet om stil te staan, vond ik eng. Gelukkig was het slechts een parcours, geen tocht. Mijn zoon was er toen nog te licht voor, die zal een jaar of 9 geweest zijn (jaar of 15 geleden) die baalde dat hij er niet op kon.

Wat een pech dat het toen in Frankrijk zo koud was, mijn vakantie in Nederland was heerlijk.

BlairW schreef op 21-08-2025 om 21:48:

[..]

De Wilhelminatoren is dan ook ingestort. Dat was de horecagelegenheid boven op de berg. De rodelbaan is super leuk om te doen! En vlaai kan je op elk terras ook krijgen in Valkenburg

Dat  terras hadden we natuurlijk vooraf al gedaan toen we Limburg binnen reden😋 maar ik wilde graag vlaai mee voor de rest van mijn verjaardag.

Knutselkei schreef op 21-08-2025 om 22:27:

[..]

Dat terras hadden we natuurlijk vooraf al gedaan toen we Limburg binnen reden😋 maar ik wilde graag vlaai mee voor de rest van mijn verjaardag.

Ah, zo. Dan is het balen als alle bakkers dicht zijn ja 

Auwereel schreef op 21-08-2025 om 22:11:

[..]

Ik heb één keer op een Segway gestaan, ik vond het niks! Het lukte me niet om stil te staan, vond ik eng. Gelukkig was het slechts een parcours, geen tocht. Mijn zoon was er toen nog te licht voor, die zal een jaar of 9 geweest zijn (jaar of 15 geleden) die baalde dat hij er niet op kon.

Wat een pech dat het toen in Frankrijk zo koud was, mijn vakantie in Nederland was heerlijk.

Dochter mocht wel, is 13. Maar die vond het in het begin ook erg eng. Was even bang dat ze af zou stappen en ging huilen. De gids was ook niet heel meelevend, dat hielp niet. Maar na een tijdje ging het beter en vond ze het heel leuk gelukkig

Knutselkei schreef op 21-08-2025 om 21:19:

Top: 3 daags uitje naar Duitsland in hotelletje met heel goed ontbijt. Lekker rond gereden en gekeken daar. Alle uitjes waren gratis vanuit t hotel. Leuke dingen gezien.

Mag ik vragen welk hotel in welke plaats? Heb net bedacht man te verrassen met een lang weekend weg en wil wel naar Duitsland. We houden erg van rijden en aangezien man niet zo heel goed ter been is vanwege revalidatie is rijden fijner dan lopen.

Groenebroek schreef op 22-08-2025 om 11:02:

[..]

Mag ik vragen welk hotel in welke plaats? Heb net bedacht man te verrassen met een lang weekend weg en wil wel naar Duitsland. We houden erg van rijden en aangezien man niet zo heel goed ter been is vanwege revalidatie is rijden fijner dan lopen.

Hotel Bad Arolsen. Ingelijknamige plaats. Is helaas niet dat mooie gele gebouw. Het staat ernaast ; )
Geboekt via 'nuwegexclusief.nl' uit de krant, want dan kreeg je een "Meinecardpas"erbij. Daarmee kun je gratis naar bijna al het museum,parken etc. 

Tip voor de terugweg: Curioseum in Willingen. grote ruimtes vol, echt Vol oude  spullen die je van vroeger herkend, was heel grappig.

Bed was super, die ruitjes vloerbedekking vreselijk voor je ogen sauna en zwembad erbij. Parkeren kan naast t hotel maar kost wel 10 euro per nacht. Anders is het verder weg parkeren.

Dank voor je uitgebreide reactie!

Auwereel

Auwereel

22-08-2025 om 16:54 Topicstarter

Het is altijd wel een verrassing in wat voor soort hotel we terechtkomen. Dit jaar, bij één van de hotels wisselde mijn gevoel tussen "ik ben nog piepjong" en "ben ik al zo oud!", want de meeste andere hotelgasten waren veel ouder dan ik, en dat terwijl ik al 59 ben!
Het ene hotel is ook luxer dan het andere en dan voel ik me ernstig verwend als ik zie dat het hotel wat toesteriger, ouder of minder onderhouden is. 

Knutselkei schreef op 21-08-2025 om 21:19:

Top: 3 daags uitje naar Duitsland in hotelletje met heel goed ontbijt. Lekker rond gereden en gekeken daar. Alle uitjes waren gratis vanuit t hotel. Leuke dingen gezien.
Flop. Op mijn verjaardag naar Kabelbaan in Valkenburg. Leek me zo leuk dus naar Limburg gereden. Had er veel meer van verwacht. Omhoog in nog geen 5 minuten,boven is er niks te doen of te drinken.dus in 10 minuten weer terug. Op zoek naar Limburgse vlaai. Vind ik zo lekker! Alle bakkers in 5dorpen met vakantie whahahha… t was me niet gegund

O ja, die kabelbaan. Had ik als kind n keer gezien,zag er spannend uit, niet in geweest volgens mij. Groot gezin zodat we samen met zus in zo'n stoeltje moesten, denk dat pa en ma dat niet aandurfden. #0 jaar later was ik er met n zus, die toen daar in de buurt woonde. Herinner jij je die grote kabelbaan nog? Nou dit is m dus... We hebben er alleen maar om gelachen, er er toen ook niet in geweest

Oh, vertrek, het Drielandenpunt Ik had daar vorige eeuw een van mijn eerste horeca-baantjes! Eigenlijk was dat in de jaren '80 al een beetje een oubollige boel. Wat me het meest is bijgebleven: klanten konden er destijds met Duitse marken, guldens of Belgische Franken betalen ... je wil niet weten hoe hard we achter  de Belgen aan moesten rennen als ze per ongeluk in alle drukte in een van de andere valuta waren terugbetaald  

Door mijn operatie met daarna nog drie opnames en het herstel niet echt vakantie gehad en ook geen vakantiegevoel. Maandag begint school weer. 
Wel leuk een paar korte uitstapjes naar wat stadjes in de buurt. 

Vriend en ik gaan in het najaar nog een week naar de zon. 

Ik had een topvakantie in mei in Tenerife. Een allinclusive hotel aan het strand en aan de boulevard. Het eten was voortreffelijk en ze hadden heerlijke cocktails. Een flop was dat het all-in maar tot 11 uur was. Dat wisten wij wel van te voren maar dat doen we dus niet meer. De bar ging dan ook om 11 uur dicht. Wij wilden best betalen nog voor drank maar dat ging niet want ze sluiten dan. We zijn nog een aantal keer na elven de stad in gegaan en we hadden likeuren gekocht zodat we op het balkon nog verder konden gaan. Maar all-in tot maar 11 uur dat doen wij niet meer.

Flop: 
De eerste vakantie met mijn vriend, nu ex. We hadden duidelijk andere behoeften en verwachtingen van de vakantie (en in de relatie). Een vakantie op eieren lopen om maar geen ruzie te hebben is vreselijk. De eerste locatie waar we zaten was wel echt prachtig: op het platteland in NL een gloednieuw huisje met een heerlijke hottub.  

Top:
De vakantie direct erna met een van mijn beste vrienden. Er was een globaal plan (weekje Bretagne / Normandie, met een paar dingen pre-booked), maar verder keken we wel. We pasten onze plannen aan aan hoe we ons voelde, het weer, de golven en de (andere) activiteiten waar we zin in hadden. Ondanks mijn liefdesverdriet was het een heerlijke vakantie. 

Ik ga goed op een sportieve, actieve vakantie met ook ruimte voor ontspanning, cultuur en lekker eten. Graag flexibiliteit in planning ook. Ex wil het liefst all-inclusive op een strandbedje liggen, af-en-toe de gym in duiken en heel misschien een stadje bezoeken. Het compromis was eigenlijk iets waar we beiden niet gelukkig van werden.

Top; we zijn nu op vakantie in de toscana, en hebben een erg leuk huisje, 2 km van de zee. En zonder in kijk; man lag net naakt in het zwembad, en de eigenaar kwam schone  handdoeken brengen….was wel grappig!

Eine Juni waren we aan het meer van Neuchatel… was ook heerlijk!

Flop vind ik altijd de muggen…..

Auwereel

Auwereel

31-08-2025 om 12:25 Topicstarter

Ted68 schreef op 31-08-2025 om 10:46:

Top; we zijn nu op vakantie in de toscana, en hebben een erg leuk huisje, 2 km van de zee. En zonder in kijk; man lag net naakt in het zwembad, en de eigenaar kwam schone handdoeken brengen….was wel grappig!

Eine Juni waren we aan het meer van Neuchatel… was ook heerlijk!

Flop vind ik altijd de muggen…..

Het zou fijn zijn als muggen nuttig konden zijn zonder ons lastig te vallen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.