Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Top & Flop zomervakantie 2025

Mijn zomervakantie-reis is weer achter de rug, tijd om terug te kijken en na te genieten, en vooruit te kijken met alvast een voorpret voor een volgende vakantie. 
Wat beviel goed in de vakantie en is aan te bevelen voor anderen, wat kan je beter laten?
Schrijf hier de tops & flops van je vakantie. De top "Ik ben heerlijk thuisgebleven" mag ook!

Top: Dat ik na jaren weer eens een blik confit de canard heb kunnen meenemen uit Frankrijk. Lekker voor kerst. 
Flop: dat de meeste andere eetbare souvenirs uit Frankrijk alweer op zijn of bedorven.  €@%÷€^/-- paté hoort in de koelkast!  

Auwereel

Auwereel

21-08-2025 om 16:53 Topicstarter

RavIvaR schreef op 21-08-2025 om 15:06:

De absolute flop was de vloerverwarming die niet uit kon terwijl het boven de 30 graden was.

2 weken Namibië. 
top: kleine beestjes zoeken in de woestijn met meer dan gepassioneerde gidsen! De grote beesten in Etosha. De gezelligheid (we waren met 2 stellen en dat ging super!). 
De gids die onze reis begeleidde was echt leuk en goed! 
flop: het was een groepsreis en er zat een pretentieuze narcistische kerel bij. Hij heeft veel stuk gemaakt. 🤯  en de 4x4 door de woestijn. Die (externe!) gidsen die daar bij hoorden waren vreselijk. 

Top was de vakantie  naar Kaapverdië, heerlijke vakantie gehad.  Compleet verwend.

in juni ook op vakantie geweest na een erg drukke overspannen tijd op het werk, daar ben ik samen met man heerlijk tot rust gekomen. Dus vakantie had niet later moeten komen.

Flop tijdens de eerste vakantie was ik voor het eerst van mijn leven echt zeeziek.   heel jammer want was een dure excursie. Ik vind varen heel leuk normaliter maar weet niet of ik er nu nog wel zin in heb.. 

Bakblik schreef op 21-08-2025 om 16:11:

Top: Dat ik na jaren weer eens een blik confit de canard heb kunnen meenemen uit Frankrijk. Lekker voor kerst.
Flop: dat de meeste andere eetbare souvenirs uit Frankrijk alweer op zijn of bedorven. €@%÷€^/-- paté hoort in de koelkast!

Heerlijk ik ga ook weer confit meenemen. Afgelopen kerst risotto gemaakt met confit paddenstoelen en zelf gerookte eendenborst. Overgebleven vet gebruik ik door zuurkool dus niet weggooien. 

Tuinfluiter schreef op 21-08-2025 om 17:23:

[..]

Heerlijk ik ga ook weer confit meenemen. Afgelopen kerst risotto gemaakt met confit paddenstoelen en zelf gerookte eendenborst. Overgebleven vet gebruik ik door zuurkool dus niet weggooien.

Had je trouwens gezien dat ik je een inbox/pb had gestuurd? 

Bakblik schreef op 21-08-2025 om 17:38:

[..]

Had je trouwens gezien dat ik je een inbox/pb had gestuurd?

Nee ik ga er na opzoek 

Tuinfluiter schreef op 21-08-2025 om 17:41:

[..]

Nee ik ga er na opzoek

Rechts van de pagina titel viafora zie je een vergrootglas dan 2 spraakbalonnen en dan een poppetje.  Als je op dat poppetje kunt kan je inbox zien als je daar op klikt kan je de gesprekken zien.

Bakblik schreef op 21-08-2025 om 17:44:

[..]

Rechts van de pagina titel viafora zie je een vergrootglas dan 2 spraakbalonnen en dan een poppetje. Als je op dat poppetje kunt kan je inbox zien als je daar op klikt kan je de gesprekken zien.

Ik heb het gevonden en beantwoord maar wel op een andere manier, via profiel bewerken.

Top:
Dat we dit jaar echt hadden ingepakt voor een vakantie zonder kinderen. In 2019 gingen we voor het laatst mét alle kinderen. Toen een keer niet op vakantie door corona. Toen een keer zonder kinderen maar misschien kwamen er nog een of twee met de trein achter ons aan. Dus niet. Dus drie jaar hadden we vooral te veel servies, te grote pannen etc mee. 

Flop:
Te vaak getest of de tent nog waterdicht was na alle jaren dat we die nu hebben...... Vooral steeds de nacht voor vertrek. Drie campings gehad in veertien dagen. 

wij waren in Italië
top: 
Het gezelschap, heerlijk met man en kinderen weg. Ik kan daar echt van genieten
Het weer
De sfeer
Suppen op het meer
De actieve uitstapjes en uitstapjes naar dorpjes in de omgeving

Flop:
Uitstapje naar verona, te warm en teveel wachten. We zijn ook gewoon geen stadsmensen
De overnachting op de terugweg in Duitsland. Twee nachten geboekt via booking. Accommodatie echt een tegenvaller,  daar wel mooi gewandeld in de omgeving.
We hadden geen kotszakjes bij ons. Voor de volgende vakantie moeten we ze echt aanschaffen

Top : de week met vrienden op een camping in Frankrijk. Lekker spelletjes gespeeld, goede gesprekken gevoerd, gegeten en gedronken. De Segway tour was leuk! Verder 2 pretparken bezocht die heel leuk waren!

Flop : de rest van de vakantie. Veel regen gehad weer, kou, met 17 graden zit je niet lekker onder je luifel van de caravan. Kachel moeten kopen om het in de caravan warm te stoken. Niet kunnen zwemmen zowat, gewoon geen zomervakantiegevoel.

Top : het vooruitzicht naar een zonvakantie in een warm land volgend jaar! Zonder caravan, met het vliegtuig en all in.

Top:  3 daags uitje naar Duitsland in hotelletje met heel goed ontbijt. Lekker rond gereden en gekeken daar. Alle uitjes waren gratis vanuit t hotel. Leuke dingen gezien.
Flop. Op mijn verjaardag naar  Kabelbaan in Valkenburg. Leek me zo leuk dus naar Limburg gereden. Had er veel meer van verwacht. Omhoog in nog geen 5 minuten,boven is er niks te doen of te drinken.dus in 10 minuten weer terug. Op zoek naar Limburgse vlaai. Vind ik zo lekker! Alle bakkers in 5dorpen met vakantie whahahha… t was me  niet gegund

Top: Voor 1,99 een heerlijk wijntje ontdekt in de Italiaanse supermarkt. Drie flessen mee naar huis genomen. En het heerlijke plekje direct aan het meer.
Flop: de vele muggen in de avond en de warme nachten zonder airco.

Knutselkei schreef op 21-08-2025 om 21:19:

Top: 3 daags uitje naar Duitsland in hotelletje met heel goed ontbijt. Lekker rond gereden en gekeken daar. Alle uitjes waren gratis vanuit t hotel. Leuke dingen gezien.
Flop. Op mijn verjaardag naar Kabelbaan in Valkenburg. Leek me zo leuk dus naar Limburg gereden. Had er veel meer van verwacht. Omhoog in nog geen 5 minuten,boven is er niks te doen of te drinken.dus in 10 minuten weer terug. Op zoek naar Limburgse vlaai. Vind ik zo lekker! Alle bakkers in 5dorpen met vakantie whahahha… t was me niet gegund

De Wilhelminatoren is dan ook ingestort. Dat was de horecagelegenheid boven op de berg. De rodelbaan is super leuk om te doen! En vlaai kan je op elk terras ook krijgen in Valkenburg 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.