Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Toerisme in jouw woonomgeving, vloek of zegen?

Momenteel wordt de Bollenstreek weer overspoeld door toeristen waardoor ik elke dag wel toeristen tegenkom die vreemde fratsen uithalen en soms ook wel mooie dingen doen. 
Een leuk topic om leuke en minder leuke dingen met een van toeristen te delen.

Mensen die gered moeten worden omdat ze met kleine kinderen op gymschoenen een grote berg op gaan....
Noord europeanen die denken dat ze zonder skiles wel kunnen skiën, en dan bij mijn man op de Operatietafel belanden...
Nederlanders die achter Pa aan moeten skiën en doodsbang zijn...en in iedere bocht blijven staan... Ja heel vervelend en dan boos roepen als mijn zeer goed kunnende boardende kinderen roepen; daar heb je weer zo`n sukkel die in de weg staat...

En ja, ik vind het altijd erg amusant.....Daarom kom op met jullie verhalen.....

Oh, en die vind ik altijd erg leuk: Mensen gaan harder praten als ze in een andere taal iets moeten zeggen en niet begrepen worden....Want met alleen engels kom je in het zuiden ook niet ver.

In mijn stad willen de meeste mensen niet dood gevonden worden dus geen last van toeristen hier.😄

Anna76 schreef op 23-04-2025 om 10:44:

[..]

Oh ja, ik loop daar alleen, dat scheelt.

Dat scheelt zeker. Ze hadden het fiets en wandelpad ook moeten omdraaien.. denk ik. Dan hadden mensen rustig vanuit het wandelstuk alles kunnen fotograferen en filmen zonder op het fietspad te moeten/willen. 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

23-04-2025 om 12:07

stokstaart schreef op 23-04-2025 om 09:22:

VLOEK!
ik ben ook type Ja, HALLO! Of erger

Ik woon aan de rand van het centrum en mijn lief in het centrum. Ik moet regelmatig dwars erdoor heen maar bullshit mensen die zich influencer noemen staan midden op het pad, toeristen die rijen dik over een weg lopen waar je mag fietsen. Toeristen die niet kunnen fietsen maar zich wel op een fiets begeven in deze drukke stad, ik zou ze graag een duwtje geven soms
Zou het centrum graag mijden.
Ooh, de hoeveelheid horeca en eettentjes is niet meer bij te houden, de leuke winkels verdwijnen.

Bullshit influencers zijn een vloek.

Herken ook de hoeveelheid horeca en met name koffietentjes die op elkaar lijken.

Ik kan hier altijd zien dat het seizoen weer begonnen is door de hele vleet aan fietsers die door de straat fietsen. Van een van de verhuurders hier in de buurt gaat de route door onze straat heen. Wel irritant als ik dan juist net de deur uit moet of langs zo'n lange stoet aan fietsers moet met gevaar voor eigen leven want fietsen kunnen ze niet.

De stad ga ik allang niet meer in en eigenlijk het hele centrum probeer ik te vermijden, zeker op de fiets. Toeristen gaan namelijk niet aan de kant als je belt.

Ik vind het een vloek. Door die toeristen wordt het gewone leven onbetaalbaar. Horeca prijzen gaat nergens meer over. Huizenprijzen schieten ook omhoog. 
Vroeg of laat gaat het ook een probleem worden voor de stroomvoorziening. Het net kan dat niet aan zoveel extra meer mensen die gebruik hiervan maken. 

Ik moet een of twee keer per jaar in Amsterdam zijn maar vind het de horror in de binnenstad. Niet alleen de gigadrukte maar ook de leuke winkels die verdwijnen en de prutwinkels die alles overnemen. Plastic troep, zoete troep, beltroep, cannabistroep, kledingtroep. Alleen nog maar troepwinkels.

Ted68 schreef op 23-04-2025 om 10:47:

Mensen die gered moeten worden omdat ze met kleine kinderen op gymschoenen een grote berg op gaan....
Noord europeanen die denken dat ze zonder skiles wel kunnen skiën, en dan bij mijn man op de Operatietafel belanden...

Je zal overal wel toeristen hebben die zelf wel uitmaken of ze de berg op kunnen, maar ik heb altijd het idee dat vooral Nederlanders daar een handje van hebben.

Aanwijzingen op borden? Niet voor mij, niks mee te maken. Verbod? Ah joh, alleen even een foto maken. Weerwaarschuwing? Haha, dat is voor watjes. Fatsoenlijke uitrusting? Ach, voor dat ene wandelingetje, hoe moeilijk kan het zijn.

Volgens mij is dat wel de Nederlander in een notendop.

Van de echte toeristen hebben we niet veel last. het is flink druk in ons dorp vanaf dit weekend (heel veel campings, groepsaccomodaties en B&B's) maar veel spannender dan lang moeten wachten op oversteken omdat er 20 mensen op elektrische schooter/shopperbrommertjes voorbij komen wordt het niet. 

de boodschappentoeristen beginnen wel echt een probleem te worden. We wonen aan de duitse grens en vroeger wist je dat je op zaterdag na 11 uur weg moest zijn uit dorpen en de stad aan de Duitse kant ivm de Nederlanders die kan komen. Maar zelfs dan was het druk maar ok. 

Nu is het eigenlijk elke dag van de week druk met extreem druk op vrijdag en zatedag. komen de mensen van steeds verder en lijkt het idee dat ze meer zijn/mogen dan een ander met de afstand te groeien net als het volume en de bulten op de karren. ze maken er een zooi van.  
Zij zien het als uitje in een pretpark. Wij als grensbewoners moeten bijna op dinsdagochtend vrij nemen om boodschappen te kunnen doen omdat daar nog een relatief rustig moment is. 

Ted68 schreef op 23-04-2025 om 08:13:

Ha ha , ik vind dit heel amusant. Woon 33 jaar niet meer in Nl, en kan een boekje open doen over Nederlanders in de bergen…

full

Bakblik

Bakblik

23-04-2025 om 16:11 Topicstarter

Ginevra schreef op 23-04-2025 om 14:22:

[..]

Je zal overal wel toeristen hebben die zelf wel uitmaken of ze de berg op kunnen, maar ik heb altijd het idee dat vooral Nederlanders daar een handje van hebben.

Aanwijzingen op borden? Niet voor mij, niks mee te maken. Verbod? Ah joh, alleen even een foto maken. Weerwaarschuwing? Haha, dat is voor watjes. Fatsoenlijke uitrusting? Ach, voor dat ene wandelingetje, hoe moeilijk kan het zijn.

Volgens mij is dat wel de Nederlander in een notendop.

Het verhaal van toeristen in de bergen waar ik de hulpdiensten voor had gebeld waren Duitsers.  Die kunnen er ook wat van met ge en verboden negeren. 

Ik woon wel in een gezellig stadje in Brabant maar hier geen last van toeristen.

Bakblik

Bakblik

23-04-2025 om 18:01 Topicstarter

Rozi schreef op 23-04-2025 om 12:31:

Ik vind het een vloek. Door die toeristen wordt het gewone leven onbetaalbaar. Horeca prijzen gaat nergens meer over. Huizenprijzen schieten ook omhoog.
Vroeg of laat gaat het ook een probleem worden voor de stroomvoorziening. Het net kan dat niet aan zoveel extra meer mensen die gebruik hiervan maken.

Dat is het al.  Voor de Pasen zijn er in Zeeland dieselaggregaten bij geplaatst om op de campings de airfyers, ovens en kachels te kunnen laten draaien zonder dat de stroom steeds uitviel. Dat was op het nieuws. 

Bakblik schreef op 23-04-2025 om 18:01:

[..]

Dat is het al. Voor de Pasen zijn er in Zeeland dieselaggregaten bij geplaatst om op de campings de airfyers, ovens en kachels te kunnen laten draaien zonder dat de stroom steeds uitviel. Dat was op het nieuws.

Klopt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.