Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Toerisme in jouw woonomgeving, vloek of zegen?

Momenteel wordt de Bollenstreek weer overspoeld door toeristen waardoor ik elke dag wel toeristen tegenkom die vreemde fratsen uithalen en soms ook wel mooie dingen doen. 
Een leuk topic om leuke en minder leuke dingen met een van toeristen te delen.

Bakblik schreef op 23-04-2025 om 07:45:

[..]

Het is maar 8 weken, in die zin ben ik blij niet in Amsterdam te wonen maar echt blij wordt ik er niet van.

Snap ik!

Ha ha , ik vind dit heel amusant.   Woon 33 jaar niet meer in Nl, en kan een boekje open doen over Nederlanders in de bergen…

Lang geleden voor het internettijdperk wilden wij op een zaterdag naar de keukenhof hadden we de dag van het corso uitgekozen geen doorkomen aan we zijn toen maar gaan wandelen in een mooi duingebied. 
Jaar later wel gegaan op een doordeweekse dag. De omgeving en het park zijn natuurlijk wel erg mooi.
In mijn directe woon omgeving geen last van touristen hooguit een enkeling in de supermarkt zijn ook meestal Nederlanders of Duitsers.

Ik woon niet zo ver van de Veluwezoom en daar vind ik het wel veel drukker geworden op bepaalde paden loop je in het weekend grote delen van het jaar in file dat doe ik dus bij voorkeur alleen door de week. 
Meestal ga ik de andere kant op daar loop je in het weekend nog veel rustiger en is parkeren makkelijker. 

Bakblik

Bakblik

23-04-2025 om 08:21 Topicstarter

Ted68 schreef op 23-04-2025 om 08:13:

Ha ha , ik vind dit heel amusant. Woon 33 jaar niet meer in Nl, en kan een boekje open doen over Nederlanders in de bergen…

Dat mag hoor!  Het zijn toeristen binnen jouw woonomgeving dus passend in het topic. Je bent zelf geen toerist daar.  Ik weet zeker dat toeristen in de bergen ook overlast veroorzaken.

Wij hebben ooit,  zelf goed voorbereid op pad, de hulpverlening moeten waarschuwen om toeristen die gestrand waren te redden.  Waren de bergen in gegaan op ongeschikt schoeisel met veel te weinig eten en drinken. Die zijn met een helikopter van de berg gehaald net voor donker.

Brand maar los,  hij hebt vast verhalen om van te smullen.  

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

23-04-2025 om 08:27

GroenTuintje schreef op 22-04-2025 om 22:29:

[..]

Ja Enschede heeft geen mooi stationsgebied

Ja het stationsgebied is achteruit gegaan. Daar mag geld van het rijk heengaan. Het centrum is wel leuk. Ik kom er nu minder vaak omdat familie is verhuist naar oa Delden, Deventer, Zwolle en rondom Utrecht. In de buurtbus was de sfeer wel weer sociaal zoals ik het ken.

Ha ha , ik vind dit heel amusant. Woon 33 jaar niet meer in Nl, en kan een boekje open doen over Nederlanders in de bergen…

Geloof je direct ooit een vrouw op naaldhakken gezien die van de kabelbaan naar een uitzichtpunt strompelde. 

Hele gezinnen op slippers ook regelmatig tegen gekomen op een bergpad.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

23-04-2025 om 09:08

Dat geloof ik graag. Kom maar op.

Niet alleen Amerikaanse toeristen zijn luidruchtig, Nederlandse toeristen (veel niet iedereen) vallen ook regelmatig op door luid stemgeluid of dat ze zich gedragen alsof ze overal recht op hebben

De toeristen die hier op de campings verblijven, daar heb ik geen last van. Hoogstens dat het in de supermarkt drukker dan normaal is en dat sommige dingen dan echt vroeg op de dag uitverkocht zijn (broodjes, bbq spullen)

Maar de MTB-ers die hier een dagje komen rijden...........die parkeren op het pleintje voor de supermarkt ipv dichterbij de MTB route en dan kun je de auto zelf niet meer kwijt. Ze spreken daar af om samen naar de MTB route te fietsen, want dat is een handige ontmoetingsplek (ik heb het ooit eens gevraagd, want ik erger me eraan. Zij parkeren, halen de fiets van de auto, gaan MTB-en, komen na afloop (úren later, we hebben een groot MTB traject blijkbaar) bij de auto, fiets erop en rijden weg. En het winkelend publiek heeft geen parkeerruimte.)

Ik heb over het algemeen niet veel last van toeristen. Ik kom wel eens in Zaandam, daar zijn rond het station wel veel toeristen, ze lopen wel eens wat in de weg, maar het is te overzien. 

Mijn straat ligt aan zo'n ANWB knooppuntenroute, er komen hier geregeld hele groepen toeristen voorbij, inderdaad volledig uitgedost met allerlei fietskleding en helmen  , maar vervelende situaties levert dat nog niet op. Blijkbaar zijn de mensen die niet kunnen fietsen al eerder gestrand.

Ik werk wel in Amsterdam maar niet in de binnenstad, daar ben ik al jaren niet meer geweest, dat ontwijk vanwege de drukte, ik heb er ook niets meer te zoeken.

VLOEK! 
ik ben ook type Ja, HALLO! Of erger 

Ik woon aan de rand van het centrum en mijn lief in het centrum. Ik moet regelmatig dwars erdoor heen maar bullshit mensen die zich influencer noemen staan midden op het pad, toeristen die rijen dik over een weg lopen waar je mag fietsen. Toeristen die niet kunnen fietsen maar zich wel op een fiets begeven in deze drukke stad, ik zou ze graag een duwtje geven soms 
Zou het centrum graag mijden. 
Ooh, de hoeveelheid horeca en eettentjes is niet meer bij te houden, de leuke winkels verdwijnen. 

De fietsende touristen in mijn omgeving kunnen gelukkig bijna allemaal goed fietsen. De Duitsers haal je er zo uit die dragen vaak een helm. Ze hebben alleen niet altijd door dat ze de weg moeten delen met auto's en trekkers.

Roepen hard "Jodelahitie" in een chique restaurant?

Tuinfluiter schreef op 23-04-2025 om 08:32:

[..]

Geloof je direct ooit een vrouw op naaldhakken gezien die van de kabelbaan naar een uitzichtpunt strompelde.

Hele gezinnen op slippers ook regelmatig tegen gekomen op een bergpad.

Een gezin met de moeder op teenslippers. Bergpad met flinke sneeuwvelden. De rotsige klim naar de berghut moest nog komen.

Toen we ze inhaalden (met bergschoenen, iedereen in het gezin z'n eigen rugzak) stonden de ouders ruzie te maken. Hij werd naar ons een zei in het Duits dat wij tenminste wel goed voorbereid waren. 

Anna76 schreef op 23-04-2025 om 09:18:

Ik heb over het algemeen niet veel last van toeristen. Ik kom wel eens in Zaandam, daar zijn rond het station wel veel toeristen, ze lopen wel eens wat in de weg, maar het is te overzien.

Mijn straat ligt aan zo'n ANWB knooppuntenroute, er komen hier geregeld hele groepen toeristen voorbij, inderdaad volledig uitgedost met allerlei fietskleding en helmen , maar vervelende situaties levert dat nog niet op. Blijkbaar zijn de mensen die niet kunnen fietsen al eerder gestrand.

Ik werk wel in Amsterdam maar niet in de binnenstad, daar ben ik al jaren niet meer geweest, dat ontwijk vanwege de drukte, ik heb er ook niets meer te zoeken.

Ik fiets er ( helaas) iedere dag en ik moet zeggen dat ik er wel echt dagelijks last van heeft. Sochtends om 7.45 valt het nog wel mee maar in de loop van de dag staan, liggen, dansen ze op het fietspad om zichzelf met het hotel te fotograferen of filmen zich niet realiserend dat ze op het fietspad staan, een fietsbel niet herkennen en je soms moet roepen om ze duidelijk te krijgen dat je er aan komt. En nee, ik fiets al echt op aangepast tempo hoor.. ik wil niemand in mijn wiel hebben hangen. 

krulliebollie schreef op 23-04-2025 om 09:58:

[..]

Ik fiets er ( helaas) iedere dag en ik moet zeggen dat ik er wel echt dagelijks last van heeft. Sochtends om 7.45 valt het nog wel mee maar in de loop van de dag staan, liggen, dansen ze op het fietspad om zichzelf met het hotel te fotograferen of filmen zich niet realiserend dat ze op het fietspad staan, een fietsbel niet herkennen en je soms moet roepen om ze duidelijk te krijgen dat je er aan komt. En nee, ik fiets al echt op aangepast tempo hoor.. ik wil niemand in mijn wiel hebben hangen.

Oh ja, ik loop daar alleen, dat scheelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.