Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tips voor vakantiedagen thuis

Ik heb vandaag nu 3 weken vakantie en ga over anderhalve week 8 dagen naar de zon met mijn dochter van 13.. 
Maar nu het weer hier niet zo best is weet ik eigenlijk niet zo goed wat te gaan doen in die overige tijd? Ik wil geen grote drukte opzoeken ivm corona, wil geen risico lopen dat we niet op vakantie kunnen..
Ben even inspiratieloos ..


Mooie boswandeling, strandwandeling, boottochtje door een natuurgebied in de buurt, zoiets? Daarna gezellig samen lunchen.
Naar een museum? Schaf een museumjaarkaart aan als je die nog niet hebt en laat je verrassen met wat er allemaal te zien is in je buurt of met een korte reis. Met de trein kom je er vaak prima, wel even mondkapje op maar het is nu niet druk in de trein. 

Juist nu je moet reserveren zijn musea netjes rustig. 

Vind ze knutselen leuk? 
Hier veel inspiratie: 
https://www.ladylemonade.nl/category/diy-knutselen-kind-idee-tips-maken
 

Oeloeboeloe schreef op 31-07-2021 om 08:57:

Vind ze knutselen leuk?
Hier veel inspiratie:
https://www.ladylemonade.nl/category/diy-knutselen-kind-idee-tips-maken

Oh sorry ik las verkeerd. Ze is 13 

Samen haar kamer schilderen en leuk opnieuw inrichten?

Winkelen, haren vlechten, nagels lakken, serie kijken, taart bakken, kleding kast opruimen (en dan hopen dat je nog wat leuks vind), museum, proefles van een sport (boksen, spinnen, zwemsport, tennis, squash, aerobics, buikdansen etc.), je eigen stad/dorp verkennen, koekjes bakken voor bij de thee, sieraden maken, kamer decoreren, elkaars make up doen (als ze dat gebruikt? (kan hilarisch zijn))

Mamali

Mamali

31-07-2021 om 09:07 Topicstarter

Teigera schreef op 31-07-2021 om 09:03:

Samen haar kamer schilderen en leuk opnieuw inrichten?

Die optie had ik idd wel in gedachten ja, nog even moed verzamelen haha 

Mamali

Mamali

31-07-2021 om 09:09 Topicstarter

Oeloeboeloe schreef op 31-07-2021 om 09:06:

Winkelen, haren vlechten, nagels lakken, serie kijken, taart bakken, kleding kast opruimen (en dan hopen dat je nog wat leuks vind), museum, proefles van een sport (boksen, spinnen, zwemsport, tennis, squash, aerobics, buikdansen etc.), je eigen stad/dorp verkennen, koekjes bakken voor bij de thee, sieraden maken, kamer decoreren, elkaars make up doen (als ze dat gebruikt? (kan hilarisch zijn))

Het is geen meisje meisje dus er valt al veel af 😉.. 

Mamali

Mamali

31-07-2021 om 09:10 Topicstarter

Teigera schreef op 31-07-2021 om 08:52:

Mooie boswandeling, strandwandeling, boottochtje door een natuurgebied in de buurt, zoiets? Daarna gezellig samen lunchen.
Naar een museum? Schaf een museumjaarkaart aan als je die nog niet hebt en laat je verrassen met wat er allemaal te zien is in je buurt of met een korte reis. Met de trein kom je er vaak prima, wel even mondkapje op maar het is nu niet druk in de trein.

Strand, bos en lunch leuk ja! 

Mamali

Mamali

31-07-2021 om 09:10 Topicstarter

Oeloeboeloe schreef op 31-07-2021 om 08:58:

[..]

Oh sorry ik las verkeerd. Ze is 13

😉

Mamali schreef op 31-07-2021 om 09:09:

[..]

Het is geen meisje meisje dus er valt al veel af 😉..

Kon ik niet weten toch? Dan toch maar proefles (kick)boksen

Mamali

Mamali

31-07-2021 om 09:13 Topicstarter

Oeloeboeloe schreef op 31-07-2021 om 09:10:

[..]

Kon ik niet weten toch? Dan toch maar proefles (kick)boksen

Nee klopt kan je niet weten maar dacht zet het er even bij voor anderen die willen reageren.. 

Dierentuin? Is lekker buiten.

Oeloeboeloe schreef op 31-07-2021 om 08:58:

[..]

Oh sorry ik las verkeerd. Ze is 13

Dan kan je ook knutselen. 
origami bv

Of kleuren voor volwassenen, calligraferen 

Kies eens een (VVV/internet) stadswandeling uit in je eigen stad (of als je in een dorp woont: in de dichtstbijzijnde stad waar je vaak komt). Soms kom je dan op verrassend leuke plekken die je helemaal niet kende of waar je normaal nooit komt. Je eigen omgeving opnieuw leren kennen door toeristenogen, zeg maar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.