Vakantie en reizen
Zeespiegel
13-07-2026 om 08:18
Navigatie
wat zijn jullie ervaringen met navigatie systemen? Wij hadden tot nu toe altijd TomTom, maar daar lopen we ertegenaan dat het nog goede apparaat niet meer goed genoeg is voor de huidige life-software. Daarnaast gebruik ik mijn smartphone. Maar deze geeft veel minder duidelijke instructies dan de TomTom. Wat kunnen jullie aanbevelen? Iets waarbij je niet om de haverklap het apparaat moet vervangen vanwege de software.
Broadway
13-07-2026 om 15:03
wij gebruiken waze via android auto. met geluid erbij. ik vind dat wel fijn.
CharlieB
13-07-2026 om 15:11
Ik gebruik altijd Google maps, zonder geluid. Op mijn telefoon, want geen scherm in de auto. Heb ook weleens met een vaste navigatie in een auto gereden, maar die was niet realtime. Best vervelend als je ergens in Duitsland rijdt en er plots een hele weg is afgesloten en hij niet anders kan dan je telkens weer die weg op te sturen.
BlairW
14-07-2026 om 09:18
Man gebruikt Waze en ik heb Apple kaarten. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik het geluid ook alweer aan zet, want dat doet het niet nu. Maar vind ik niet zo erg, ik kijk wel op het scherm. Hij connect in beide auto’s gewoon met het grote scherm, want we zoeken onze auto’s speciaal uit met Apple CarPlay. De TomTom heb ik echt al jaren niet meer en mijn auto heeft geen eigen navigatie. Kost veel om dat alsnog er op te nemen en is niet nodig. De grote auto heeft het wel en soms pak ik die, want die geeft dan in de ruit voor je ook aan waar je heen moet. Dat doet ie niet als ik via mijn telefoon navigeer.
Chiquita
14-07-2026 om 12:10
De app van tomtom. Had al jaren tomtom, prettige korte 'bevelen', kon en kan niet wennen aan google maps, al die lange omschrijvingen die onderweg gegeven worden (ik luister meer zodat ik ogen op de weg kan houden). Plus dat ik bij maps geen stem zelf kan uitzoeken