Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Nachtje weg, maar waar


Fletcher zou ik niet heen gaan, d.w.z., ik heb wel eens bij Fletcher gegeten en ik vond het eten echt afschuwelijk. Dat zal misschien niet overal zo zijn maar ik zie het niet meer zitten.

Van der Valk in Harderwijk. Mooie kamers, lekker eten. En je wandelt er zo het bos in of naar het Beekhuizerzand. En Harderwijk heeft een leuke binnenstad. Marius van Dokkummuseum is leuk.

Fletcher vind ik ook niks, dan echt liever vd Ball.

al eerder genoemd: Vipio. Leuke en originele overnachtingen! 

wij zijn pas naar Van der Valk in Dwingeloo-Spier geweest. Alle kamers zijn/worden daar gerenoveerd, erg mooi, zo aan de bosrand, heerlijk gegeten in het hotel.
Je kon er een e-chopper huren en zo de natuur in gaan. Wij waren er echt tevreden over.

Wij vonden de Wipselberg in Beekbergen erg mooi en hebben daar ook prima gegeten. 

redbulletje schreef op 17-09-2022 om 16:35:

Ik zou van der Valk links laten liggen.

Juist niet, heerlijke hotels en je wordt altijd heel netjes behandeld. Kamers zijn super en het eten is altijd goed. Ze hebben vaak leuke arrangementen. 

Wat ik ook erg leuk vond was Bitter en Zoet in Veenhuizen. We hadden een kamer met enorm hoge plafonds, een enorme badkamer met zo’n bad op pootjes. Het eten was echt supergoed daar. Het gevangenismuseum is erg leuk. 

Hotel Kruller in Otterlo was ook prima. Daar loop je een klein stukje en dan zit je in Nationaal Park de Hoge Veluwe.

SuzyQFive schreef op 18-09-2022 om 09:42:

Hotel Kruller in Otterlo was ook prima. Daar loop je een klein stukje en dan zit je in Nationaal Park de Hoge Veluwe.

In het hotel ben ik nooit geweest, maar Otterlo vind ik geweldig. Je kunt de Hoge Veluwe op (grotere kans op spotten wilde zwijnen, en rondleiding in jachthuis Hubertus vind ik echt de moeite waard), maar je kunt ook gratis de andere kant op en gewoon lekker in het bos en op de heide fietsen of wandelen, richting Ede.

Daar zit er nog één, in Otterlo, een fijn hotel. Ik zoek even, De Wever Lodge. Ligt op een mooi plekje.

Iets totaal anders, maar ook absoluut de moeite waard: Hotel Gaia in Diepenveen. In het bos, weliswaar heel anders dan Veluwe, maar toch echt mooi, en lekker eten.

Abdij de Westerburcht is ook een aanrader. Mooie omgeving, fijne kamer. Wij hadden die met sauna, maar er zijn verschillende thema’s.
Ook betaalbare arrangementen met diner.  

Kijk eens op bijzonderplekje.nl Daar kun je filteren op 'bos'. Of idd via Vipio, zoals hier al eerder is genoemd.

En iemand noemde Vd Valk De Cantharel. Dat is wel een aanrader hoor. De ene Van der Valk is echt de andere niet en Cantharel is heel sfeervol en ligt midden in het bos. Hun restaurant 'Huisje James' staat goed bekend. Al zul je daar op korte termijn wellicht niet terecht kunnen. Ook een aanrader, maar waarschijnlijk al volgeboekt: Boutique hotel Beekhuizen.

Evaluna

Evaluna

18-09-2022 om 20:42 Topicstarter

Wat keuzes! Dank iedereen, ik heb alles uitgebreid bekeken. Inmiddels wel duidelijk dat ik graag naar de Veluwe wil, uit het hotel zo in het bos staan lijkt me heerlijk.
Ook wil ik graag een hotel, geen b&b, dus de bijzondere plekjes vallen af, bewaar ik voor een ander keertje.
Zie bijvoorbeeld hotel Stoppelberg in Beekbergen, zie er leuk uit en mooie omgeving. 
Of hotel Mennorode in Elspeet, gevonden op voordeeluitjes.
De wipselberg staat ook op mn lijstje.
Ik zoek nog even verder.

De Wipselberg is dus waar ik zo afschuwelijk slecht gegeten heb, maar dat kan natuurlijk een momentopname zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.