Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Nachtje weg, maar waar

Het vervolg op mijn topic "date meevragen voor een nachtje weg" 
Het was even puzzelen, vrij vragen enzovoorts, maar het is gelukt, we kunnen volgende week een nachtje weg! Twee lukt niet, maar dat is oke, doen we later weleens.
Het idee is nu om rond het middaguur te vertrekken, ergens te slapen en de volgende dag te hebben. Maar hoe te beginnen? Gewoon een mooi hotel bij voordeeluitjes.nl bijvoorbeeld? Of is dat te mooi om waar te zijn?
Is gelijk diner erbij boeken leuk? Andere dingen waar ik op moet letten?
Tips zijn natuurlijk ook welkom 😁
Liefst ergens in de natuur, beetje sfeervol, maar niet te kneuterig zodat we ook nog een beetje privacy hebben.
Uurtje rondom Utrecht ongeveer. Oja, en de prijs, zo'n €150 - €200 denk ik aan.

Sowieso zin in, kan me de laatste keer niet herinneren!


Kijk eens op social deal. Daar staan leuke aanbiedingen op. Bv aan de kust of in Brabant.  Veel plezier!

Veluwe ?
Doen wij regelmatig.
Booking com hotels
Fletcher 
Ik zou mij eens oriënteren als ik jou was.
Eten kan maar ergens eten is ook leuk 
Veel plezier

Airbnb voor twee personen voor 100 is makkelijk te doen. Dan hou je nog geld over voor een etentje.

Ik ga zelf bijna altijd naar huisjes, dus kan niet echt hotels aanraden, maar de Veluwe is prachtig om een dagje te wandelen of fietsen, en de Utrechtse Heuvelrug bij Driebergen-Zeist of Doorn ook.

Ik heb wel een aantal keer cursus van mijn werk gehad in hotel Zonheuvel in Doorn, en ik ben daar met wandelingen ook wel eens langs gekomen. De locatie is mooi, je loopt van daar uit zo het bos in. Maar ik heb er niet overnacht of gedineerd, dus weet niet of het gezellig of romantisch is. Wij zaten in een bijgebouw.

Ik zou zelf op google maps naar hotels gaan zoeken in de omgeving waar je heen wilt. En zoveel mogelijk bij het hotel zelf boeken, want die sites als Booking knijpen de ondernemers uit.

Een kasteelovernachting. Zou met de grote ketenhotels oppassen gezien de azc opvang.

Ik ben fan van vipio.com, overnachtingen zijn net wat anders dan de standaard hotelkamer in mijn ogen 

Hotelspecials heeft ook vaak leuke aanbiedingen.

Van der Valk De Cantharel in Apeldoorn is echt een aanrader, prachtig aan de bosrand. Je kunt het dan bijvoorbeeld combineren met een dagje naar Paleis Het Loo.

Voordeeluitjes.nl is trouwens een prima site hoor, gewoon even de reviews van de hotels checken vooraf en dan kun je daar prima boeken.

Ik zou van der Valk links laten liggen. 

Heb je helemaal geen ervaring met uitjes boeken? Ik zou zoeken op de activiteit die je wilt doen, dan weet je de locatie waar je moet zijn dan een hotel met hoge beoordelingen op Booking, en dan op Thefork of Tripadvisor een restaurant en daar alvast reserveren.
Het laatste wat ik had gezocht was een hotel in een kasteeltje in Groningen. Superleuk, maar helaas ging de activiteit die ik wilde doen destijds niet door i.v.m. Corona.
Helemaal aan de andere kant van het land, Valkenburg. Daar heb je veel te doen, leuk centrum, en wel wat hotels die heel OK zijn (niet dat grote, daar komen allemaal honden).

Utrecht had ik even gemist, maar Valkenburg is dan niet zo heel veel verder.

Evaluna

Evaluna

17-09-2022 om 17:46 Topicstarter

Dank voor alle tips! 
Het lijkt me leuk er een fijne wandeling aan te knopen. Valkenburg is wel ver weg denk ik voor een nachtje.

Goed plan om de grote ketens te mijden. Wel veel keuze hoor, aan de bosrand klinkt goed, zal eens kijken.
Die zonneheuvel in Doorn had niet zulke goede recensies over het hotelgedeelte. Ziet er wel mooi uit overigens.
Ik zoek nog even verder...

redbulletje schreef op 17-09-2022 om 16:35:

Ik zou van der Valk links laten liggen.

Sommige zijn écht heel luxe. Zo’n luxe kamer (en uitgebreid ontbijt) als in die in Apeldoorn, heb ik op maar heel weinig plekken in Nederland gehad. Dus zo algemeen zou ik het niet stellen! 

Heel andere tip: deze! Ook in een heel fijne omgeving: 

https://www.westerburcht.nl/

Ik heb er zelf niet geslapen, maar ik stuur iedereen naar Groesbeek 😂. De Wolfsberg of zo? Mooi hotel met mooi restaurant erin in een prachtige wandelomgeving.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

17-09-2022 om 20:46

redbulletje schreef op 17-09-2022 om 16:35:

Ik zou van der Valk links laten liggen.

Ik niet. Dat zijn af en toe prima hotels (en betaalbaar) om in te verblijven.
Ik zou Fletcher dan weer links laten liggen... 

Evaluna

Evaluna

17-09-2022 om 20:48 Topicstarter

Fiorah schreef op 17-09-2022 om 20:36:

Ik heb er zelf niet geslapen, maar ik stuur iedereen naar Groesbeek 😂. De Wolfsberg of zo? Mooi hotel met mooi restaurant erin in een prachtige wandelomgeving.

Ziet er prachtig uit, helaas vol op mijn datum!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.