Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Maken jullie een vakantiebudget?

Peiling

Vakantiebudget
93 stemmen
4%
15%
23%
54%
4%

BlairW schreef op 16-07-2025 om 00:11:

[..]

We weten inmiddels allemaal wel wat voor luxepoes je bent ja. Maar dat maakt kamperen niet ineens geen vakantie.

Ik ben vroeger nooit een luxepoes geweest, nu wel omdat het kan. Mijn ouders hadden geen geld dus wij gingen nooit op vakantie. Ik was jaloers op vriendinnen die naar Spanje gingen. Ik was 15 toen ik mee mocht met een vriendin naar Renesse. Ouders sliepen in de caravan en vriendin en ik in een tentje. Alles was zo primitief, ook het eten, Ik heb huilend mijn vader gebeld of jij mij kwam halen en dat heeft hij ook gedaan gelukkig. De tweede keer camperen was toen ik 17 was en ik verkering had met een jongen en we gingen naar Frankrijk. Ik zal het nooit vergeten Pont du gard. Ik weet dat kamperen niet meer zo erg is als vroeger toen ik 17 was. Ik vergeet nooit meer dat ik in Frankrijk op de Camping muntjes mee moest nemen om te douchen. Ik wist niet dat die muntjes zo snel op waren dus ik stond onder de douche met volop shampoo en kon mijn haar niet uitspoelen.

@Watertoren,
Hadden ze toen jij 17 was al wel echte toiletten op de Franse camping? 

Plassen ging 40 jaar geleden nog nét, liefst in de rivier, maar poepen boven dat gat???

Na drie dagen stapten we in de auto, op zoek naar een bos waar ik de struiken in kon...

watertoren schreef op 16-07-2025 om 01:44:

[..]

Ik ben vroeger nooit een luxepoes geweest, nu wel omdat het kan. Mijn ouders hadden geen geld dus wij gingen nooit op vakantie. Ik was jaloers op vriendinnen die naar Spanje gingen. Ik was 15 toen ik mee mocht met een vriendin naar Renesse. Ouders sliepen in de caravan en vriendin en ik in een tentje. Alles was zo primitief, ook het eten, Ik heb huilend mijn vader gebeld of jij mij kwam halen en dat heeft hij ook gedaan gelukkig. De tweede keer camperen was toen ik 17 was en ik verkering had met een jongen en we gingen naar Frankrijk. Ik zal het nooit vergeten Pont du gard. Ik weet dat kamperen niet meer zo erg is als vroeger toen ik 17 was. Ik vergeet nooit meer dat ik in Frankrijk op de Camping muntjes mee moest nemen om te douchen. Ik wist niet dat die muntjes zo snel op waren dus ik stond onder de douche met volop shampoo en kon mijn haar niet uitspoelen.

Het komt op mij over alsof je toch altijd even een soort sneer moet geven op bepaalde dingen. Alsof je neer kijkt op nu dan mensen die kamperen als vakantie. 
Maar inderdaad, wat jij beschrijft lijkt in de verste verte niet op hoe ik kampeer nee. Ik zet mijn luxe caravan op de plek met de mover, heb een grotere koelkast er in dan thuis, heb al jaren geen campings meer meegemaakt met muntjes voor de douche en de wc is gewoon normaal en er hangt zelfs toiletpapier. En ik eet niet primitief, waarom zou ik dat doen? Het is vakantie, dan wil ik ook lekker eten. 

Tindens de corona eten we het allerluxte ooit op de camping. Meestal is er geen plaats voor in de auto, maar op 40 kilometer kun je best twee keer rijden (drie fietsen in totaal mee, doen we anders niet) en dus was er ook plek voor de skottelbraai.

Op de terugweg is de auto helemaal volgestouwd voor één rit en fietsten zoon en ik een toeristische route naar huis. Tussenstops bij een rommelmarkt en opa&oma.

Hier ook altijd de skottel mee met de paëllapan, grillplaat en de pizzasteen. En in de caravan gewoon 3 pitten. En dan heb ik ook nog een Omnia oven mee, dus ik kan zo ongeveer alles wel maken

Ik kook thuis graag en uitgebreid maar vakantie betekent voor mij ook niet koken. Niet verzinnen van wat ga ik vanavond eten en vooral geen boodschappen hoeven doen.

watertoren schreef op 16-07-2025 om 08:06:

Ik kook thuis graag en uitgebreid maar vakantie betekent voor mij ook niet koken. Niet verzinnen van wat ga ik vanavond eten en vooral geen boodschappen hoeven doen.

Voor mij ook al vind ik buitenlandse supermarkten wel leuk om te bezoeken. 

Dolfje schreef op 16-07-2025 om 08:06:

[..]

Voor mij ook al vind ik buitenlandse supermarkten wel leuk om te bezoeken.

Wij gaan in Frankrijk altijd even een Hyper-U in als er eentje in de buurt is. Altijd leuk.

Herfstappeltaart schreef op 16-07-2025 om 08:08:

[..]

Wij gaan in Frankrijk altijd even een Hyper-U in als er eentje in de buurt is. Altijd leuk.

Ja je kijkt je ogen uit. Frankrijk is al meer dan 15 jaar geleden denk ik dat we daar waren maar vond de supermarkt echt wel de moeite waard.

Wij hebben geen vakantiebudget. Wij kijken van te voren wel naar de prijs van de camping. Vinden wij deze acceptabel dan boeken wij en anders zoeken wij door. Gaan dit jaar voor het eerst met eigen caravan. 

Sinds geboorte kind gaan wij met de auto op vakantie. Tot op heden is dat altijd naar Frankrijk. Naast benzinekosten komt er dus ook tol bij. Ik reken eigenlijk nooit uit wat dit kost. Vorig jaar en dit jaar reizen wij in meerdere dagen. Dus komen er nog extra kosten bij voor overnachtingen.

Op plaats van bestemming bepalen wij per dag of wij zin hebben in een uitstapje. Soms lunchen wij buiten de deur of gaan wij uiteten. Soms beiden op 1 dag. Andere dagen steken wij de bbq aan. Ik vind het heerlijk om in de grote Franse supermarkten te struinen. Spreek geen woord Frans dus soms is het gokken wat we eten .

De.keer dat de Duitse buurman op de Franse camping enthousiast riep "Ha, es gibt ja Panze!" aten we die avond vegetarisch.

Boeuf = rundvlees = prima.
We wisten alleen niet welk onderdeel. 😄

Wel ongeveer een vakantie budget . Soms er over heen , soms er onder .
Buitenlandse supermarkten vind ik ook leuk . Zelfs in een kleine Spar kan ik nog genieten haha . Neem ook vaak lokale producten mee naar huis .

Dolfje schreef op 14-07-2025 om 13:55:

Nee geen vaststaand budget maar ik hou ongeveer rekening met 100€ per dag voor zijn tweetjes. De ene keer zitten we er onder en als we dure excursies doen er boven.

hier komt het bij ons ook op uit, maar dat is niet omdat we dat budgetteren, het komt zo uit. 

Dit jaar geven we wel vrij veel geld in totaal uit, hebben in maart al een dure vakantie gehad  van 2 weken en zijn in juni weggeweest wat eigenlijk een lang weekend weg in Nl zou zijn werd 10 dagen naar een Canarisch eiland. En we gaan in november 2 weken maar weet nog niet waarheen. 
Volgend jaar komt de dure vakantie waarschijnlijk in november dus ik wil dan in de winter het weekje weg wat goedkoper proberen te houden en dan in juni ook. Zo let ik een beetje op het budget

Wij kijken na de zomervakantie altijd hoeveel budget er nog over is van ons jaarbudget en daarna bepalen we wat we de rest van het jaar nog gaan doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.