Vakantie en reizen
Tuinfluiter
20-05-2024 om 09:48
Ja/Nee vakantie in Nederland
Ga jij regelmatig op vakantie in je eigen land
Peiling
Vakantie in Nederland
Malm
20-05-2024 om 22:53
sinds we kinderen hebben gaan we meestal in eigen land op vakantie. Vorig jaar voor het eerst in al die jaren regen gehad, maar niet hele dagen lang, wel wat buien. Veluwe is hier favoriet, Drenthe ook, maar we zijn laatst naar Zeeland geweest, en man en kinderen hebben een nieuwe favoriete bestemming. Zelf ben ik als kind vaak in Zeeland geweest, goede herinneringen aan, daarom heb ik ze maar meegenomen. In de zomer waarschijnlijk dus ook weer Zeeland.
watertoren
20-05-2024 om 23:06
Mischa83 schreef op 20-05-2024 om 22:50:
[..]
Wat heerlijk! Hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben!
Dank je wel! Ik ga nu voor het derde jaar samen met mijn broer op vakantie. Hij is ook alleen, ik ben weduwe en hij is gescheiden. Wij kunnen het heel goed vinden samen. Mensen gaan er wel automatisch van uit dat wij een stel zijn en kijken raar op als ik het heb over zijn kamer of mijn kamer.
amarna
20-05-2024 om 23:17
watertoren schreef op 20-05-2024 om 22:47:
Ik vertrek aanstaande maandag voor een week naar Kusadasi in Turkije. Zo'n zin in.
Heerlijk! Veel plezier!
Mammoet
20-05-2024 om 23:25
Net terug van 12 dagen Veluwe, heerlijk op de camping en zo mooi! Gelukkig klopte er steeds weinig van de weersvoorspellingen en trokken de meeste buien aan ons voorbij. Heel veel in korte broek gelopen ![]()
FancyDuck29
21-05-2024 om 07:53
Ja hoor! Als we in NL blijven komen we uit in Zeeland/Waddeneilanden of bosrijk gebied. Ik weet niet of ik echt een lange vakantie in NL zou boeken, maar 4-7 dagen wel.
Broodjebrie
21-05-2024 om 08:21
Mammoet schreef op 20-05-2024 om 23:25:
Net terug van 12 dagen Veluwe, heerlijk op de camping en zo mooi! Gelukkig klopte er steeds weinig van de weersvoorspellingen en trokken de meeste buien aan ons voorbij. Heel veel in korte broek gelopen
Ooh de Veluwe is zo mooi!!
MRI
21-05-2024 om 10:10
watertoren schreef op 20-05-2024 om 10:00:
Voor mij een hele grote dikke NEE. Mijn zoon is inmiddels 31 maar toen hij 2 jaar was hadden wij een huis geboekt voor 2 weken in Hellendoorn. De eerste week alleen maar regen gehad en de voorspellingen voor de tweede week was ook regen. Toen zijn we naar huis gegaan en hebben een last minute reis geboekt voor 2 weken Mallorca. Voor mij dus nooit meer een vaokantie in Nederland. Ik wil verzekerd zijn van mooi weer.
ot: nou lekker blijven vliegen en de hitte komt vanzelf hier naar toe ![]()
on topic: Ja natuurlijk vakantie in Nederland, zoveel mooie plekken
Lena55
21-05-2024 om 10:21
Zeker. Ik heb een hekel aan hitte en ook aan reizen. Vliegen doen we überhaupt niet. Dus we gaan eigenlijk altijd naar Nederland, Noord-Frankrijk of Duitsland. Als de kinderen groter zijn wil ik graag met ze naar Scandinavië, Schotland en Ierland. Ik ben verder niet zo'n vakantieganger, dus heel tevreden met Nederland en Noord-Europa.
Duufje
21-05-2024 om 13:05
Ja gestemd
Hoewel we ook naar het buitenland gaan.
Maar ik kan in Nederland net zo genieten als in het buitenland en we zijn ook een aantal jaar helemaal in Nederland gebleven. Tegenwoordig gaan we vooral weekends weg in Nederland en de langere vakanties doen we vaak wel in het buitenland (niet ver, we blijven eigenlijk altijd in Europa).
Poezenmeisje
21-05-2024 om 15:04
Tuinfluiter schreef op 20-05-2024 om 10:37:
Het weer wordt vaak als nadeel genoemd maar het is mij in Nederland nog nooit overkomen dat een vakantie totaal verregend is. Ik heb blijkbaar geluk.
Nu ik niet meer in schoolvakanties hoef kijk ik vaak op het laatste moment voor een huisje. Vrijdag ga ik een week naar Zuid Limburg en het huisje was niet heel duur.
Een huisje is in de regen waarschijnlijk beter uit te houden dan een tentje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.