Vakantie en reizen
Tuinfluiter
20-05-2024 om 09:48
Ja/Nee vakantie in Nederland
Ga jij regelmatig op vakantie in je eigen land
Peiling
Vakantie in Nederland
Madamecannibale
20-05-2024 om 20:07
Wel mee eens dat in het buitenland (afhankelijk van het land) je een goedkoper uit kunt zijn. Ik ben ook regelmatig spotgoedkoop naar een plek rond de middellandse zee gevlogen. Vaak is het eten en drinken daar ook goedkoper.
Maar met kleine kinderen heb ik helemaal geen zin meer in gedoe met vliegen enzo. Ik wil graag met de auto naar een huisje met vermaak op het park, en meenemen zoveel als in de auto past. Wij gaan dit jaar 7 nachten voor 700 euro, ik zag ook best wat aanbiedingen voor rond de 500 euro op verschillende Landalparken, maar wij hadden voorkeur voor een regio. Wij hebben dan een 8-persoonshuisje eind juni/begin juli met sauna, wasmachine en groot terras, op een park met zwembad, kids club, speeltuinen, dierenweide etc.
Dolfje
20-05-2024 om 20:13
We gaan regelmatig in Nederland een weekend weg heel soms een week als extra vakantie,maar toch heb ik nee gestemd omdat ik net als Watertoren toch meer zekerheid van warm weer wil.
Vorig jaar als korte vakantie 10 dagen Duitsland waar we er 5 in de regen hebben gelopen. Toen had ik zo'n spijt dat we niet naar het zuiden waren gevlogen.
amarna
20-05-2024 om 20:26
PinkFlower schreef op 20-05-2024 om 18:53:
[..]
Ik begrijp niet wek punt je wil maken?
Ik reageerde op jouw opmerking dat het in NL ook vaak mooi weer is en je elders ook pech met het weer kan hebben.
In mijn beleving is het in Zuid-Europa echt vaker zonniger en warmer dan in Nederland.
Madamecannibale
20-05-2024 om 20:41
amarna schreef op 20-05-2024 om 20:26:
[..]
Ik reageerde op jouw opmerking dat het in NL ook vaak mooi weer is en je elders ook pech met het weer kan hebben.
In mijn beleving is het in Zuid-Europa echt vaker zonniger en warmer dan in Nederland.
Het ligt er ook aan wat je verstaat onder mooi weer of slecht weer. Ik vind tussen de 20 en 25 graden helemaal prima.
Marty1984
20-05-2024 om 21:19
Madamecannibale schreef op 20-05-2024 om 20:41:
[..]
Het ligt er ook aan wat je verstaat onder mooi weer of slecht weer. Ik vind tussen de 20 en 25 graden helemaal prima.
Ik floreer pas bij 28 graden en zon. Kan ik eindelijk misschien een t-shirt aan. En bij 32 graden sandalen.
Bij 22 graden loop ik toch echt nog in een trui en een jas. Dat vind ik eventueel doenbaar voor een city-trip als het droog blijft, maar vind ik 3 maal niets voor een échte vakantie. Kan ik net zo goed thuis binnen zitten.
MidasWolf
20-05-2024 om 21:25
Toch ondanks dat het een klein land is het best een divers land. Het is inderdaad dat je hier ook veel kanten op kan.
yette
20-05-2024 om 21:45
In Nederland ga ik hooguit een of twee keer per jaar een lang weekend ergens heen. Verder ben ik zo'n 6-8 weken per jaar in mijn franse olijfgaard te vinden. Zoals nu. Het weer was vorige week wisselvallig, maar dat maakt me niet zo uit. Al het andere vind ik heerlijk en de lente is hier prachtig. Ik geniet! Groet vanaf ons kampvuurtje 
amarna
20-05-2024 om 21:58
[..]
Ik zwem en snorkel veel in zee. Dan is 22 graden te fris en het zeewater te koud. 30 graden vind ik heerlijk. Koffiedrinken aan een zonnig haventje. 'S Avonds flaneren in zomerjurk en sandalen.
Doemijdieglazenbol
20-05-2024 om 22:29
23 graden is mijn ideaal. Boven de 27 functioneer ik nauwelijks meer. (Beetje afhankelijk van luchtvochtigheid en briesjes). Maar ik kan ook echt niet op een bedje in de zon liggen. 
PinkFlower
20-05-2024 om 22:32
amarna schreef op 20-05-2024 om 20:26:
[..]
Dat is toch ook zo wat ik zeg? Ook in zuid-europa regent het af en toe. Ik heb genoeg zomers hier in Nederland gehad dat er voor weken geen tot nauwelijks regen viel.
PinkFlower
20-05-2024 om 22:34
[..]
Ja perfect. En dan af en toe een dag 28 ofzo om even niks te doen. De hele vakantie bloedhitte van 35+ graden waarin je niks kan doen is mijn inziens niet perse mooi weer. Ja zonnig en warm, maar mooi weer voor een actieve vakantie die ik graag heb is het niet.
PinkFlower
20-05-2024 om 22:36
yette schreef op 20-05-2024 om 21:45:
In Nederland ga ik hooguit een of twee keer per jaar een lang weekend ergens heen. Verder ben ik zo'n 6-8 weken per jaar in mijn franse olijfgaard te vinden. Zoals nu. Het weer was vorige week wisselvallig, maar dat maakt me niet zo uit. Al het andere vind ik heerlijk en de lente is hier prachtig. Ik geniet! Groet vanaf ons kampvuurtje
Oooh heerlijk! Geniet van het kampvuurtje 🔥
Mischa83
20-05-2024 om 22:36
We gaan dit jaar naar Terschelling! Ben benieuwd! Nederland is inderdaad een duur vakantieland, zeker als je in het hoogseizoen gaat.
Ik vind het hele concept van vakantie gewoon geweldig, zowel binnen als buiten NL. Lekker met je gezinnetje leuke dingen doen, luieren, eropuit, lekker eten, nieuwe dingen zien.
watertoren
20-05-2024 om 22:47
Ik vertrek aanstaande maandag voor een week naar Kusadasi in Turkije. Zo'n zin in.
Mischa83
20-05-2024 om 22:50
watertoren schreef op 20-05-2024 om 22:47:
Ik vertrek aanstaande maandag voor een week naar Kusadasi in Turkije. Zo'n zin in.
Wat heerlijk! Hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.