Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Ga jij terug naar een bestemming van eerder?

Ik zat even te lezen bij de buren. Daar een topic over je meest vreselijke vakantie. Daar kwam voorbij dat mensen het vreselijk vonden om naar een bestemming te gaan waar ze eerder waren. En het vreselijk vonden dan dezelfde mensen te ontmoeten die ook elk jaar terug gaan. Hoe denk jij hierover?

Peiling

Ga jij (ooit) terug?
71 stemmen
20%
25%
23%
27%
6%

Beterlaat2021! schreef op 08-06-2026 om 10:19:

Ik kén iemand die al 40 jaar (ofzo) naar het zélfde bungalowpark gaat.... Dat gaat mij wel te ver.

Een collega van mij gaat al ruim 25 jaar, ieder jaar naar de Center Parcs in haar eigen woonplaats. Daar begrijp ik dan echt helemaal niets van. Ik ga op vakantie om even in een andere omgeving te zijn. 

MIDA schreef op 09-06-2026 om 13:32:

[..]

Een collega van mij gaat al ruim 25 jaar, ieder jaar naar de Center Parcs in haar eigen woonplaats. Daar begrijp ik dan echt helemaal niets van. Ik ga op vakantie om even in een andere omgeving te zijn.

Oh dat is wel heel bijzonder.. ik ga juist in een andere omgeving. Hier zitten ook meerdere parken in de omgeving maar daar ga ik echt niet heen. 

Kampeerder

Kampeerder

09-06-2026 om 18:35 Topicstarter

MIDA schreef op 09-06-2026 om 13:32:

[..]

Oh echt? 

Als vakantie met het gezin of juist voor een vrienden/familieweekend? Wij gingen wel vaker naar de camping op 15 minuten van huis, maar dat was dan een kort verblijf, en kwamen dan de camping nauwelijks af. 

Kinderen in het zwembad, wij bij de tent, vrienden die meegingen of langskwamen of opa en oma die niet meer mobiel waren kwamen eens kijken op de camping. Met elke nieuwe tent wel gedaan om uit te proberen. wisten we gelijk wat er nog geregeld of gekocht moest worden. 

Ik ben vorig jaar voor het eerst in Tokyo geweest. Dit jaar weer (ben net een week terug) en ik ben mijn volgende reis naar Japan voor volgend jaar alweer langzaam aan het plannen. Dit keer niet alleen naar Tokyo. Er valt nog heel veel te zien en te ontdekken!

Ja en het was niet de bedoeling.
We zouden de boot bij mijn zus en zwager afleveren aan het Gardameer. Nachtje blijven en dan door naar Toscane. Maar het was zo'n mooie rustige camping met ruime plekken aan het water (ja ook dat kan aan het Gardameer) en gezellig dat ik nu 15 jaar later Toscane nog steeds niet heb bereikt.

Ik ga regelmatig in de zomervakantie met twee van onze vier kinderen naar een camping ongeveer 15 km van onze woonplaats.
Mijn man is dan aan het werk en onze andere twee kinderen doen in die twee weken mee aan activiteiten weken van een vereniging waarvan zij lid zijn en die de hele dag in beslag nemen van half tien tot vier.
In die twee weken op de camping kunnen de kinderen naar hartelust op de camping zwemmen, meedoen aan activiteiten, lummelen, eyc en voor mij geldt hetzelfde. Al kies ik er dan vooral voor om lekker even het bos in te gaan voor een mooie wandeling omdat je van de camping af zo in het bos bent of te gaan fietsen. Het is dichtbij genoeg dat man met de andere kinderen ook af en toe kan aanhaken bij het eten wat erg gezellig is. Ook is het wel praktisch want de was gaat soms ook wel vies mee heen en schoon weer terug en het voelt meer als vakantie dan als ze thuis zijn. En voor hem is het ook fijn omdat hij thuiswerkt voor het grootste deel van zijn tijd en dit dus heerlijk rustig is. 

Kampeerder schreef op 09-06-2026 om 18:35:

[..]

Oh echt?

Als vakantie met het gezin of juist voor een vrienden/familieweekend? Wij gingen wel vaker naar de camping op 15 minuten van huis, maar dat was dan een kort verblijf, en kwamen dan de camping nauwelijks af.

Kinderen in het zwembad, wij bij de tent, vrienden die meegingen of langskwamen of opa en oma die niet meer mobiel waren kwamen eens kijken op de camping. Met elke nieuwe tent wel gedaan om uit te proberen. wisten we gelijk wat er nog geregeld of gekocht moest worden.

Ze gaat met haar inmiddels volwassen dochter en haar man. Ze zegt dat  ze het park niet afkomen en daar is een mooi zwembad en de plaza met gezellige restaurantjes en dat ze dat genoeg vakantie vindt. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zou dat nooit doen.

CherokeeRose schreef op 10-06-2026 om 12:52:

Ik ben vorig jaar voor het eerst in Tokyo geweest. Dit jaar weer (ben net een week terug) en ik ben mijn volgende reis naar Japan voor volgend jaar alweer langzaam aan het plannen. Dit keer niet alleen naar Tokyo. Er valt nog heel veel te zien en te ontdekken!

persoonlijk vind ik Japan echt zo'n bestemming die je meerdere aan''moet'' doen, Land is zo groot er is overal wel wat te ontdekken en iedere streek is anders 

Ja, wij zijn wel teruggegaan. Luxemburg kent zulke mooie delen, daar hebben we in een gebied al verschillende campings aangedaan. Daar zie ik ons de rest van ons leven ook terugkomen. Prachtige bestemming, veel te doen, dichtbij genoeg voor een lang weekend. Echt top.

Maar tussendoor hebben we ook andere bestemmingen gehad. Dus we wisselen het een beetje af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.