Vakantie en reizen
Rekenenisleuktaalook
11-03-2026 om 18:26
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 18:14:
[..]
Wat zijn de luxe dingen waarop jullie selecteren?
Vroeger keken wij naar een sauna, maar uiteindelijk maakte niemand er gebruik van, ook de open haard bleef vaak uit.
Nu zou ik een hottub wel leuk vinden maar ik verwacht ook dat die misschien wel ongebruikt zou blijven.
Wat zijn de luxe dingen die je t meest waardeerd in een groepsaccommodatie ?
En elke slaapkamer een eigen badkamer vind ik echt een must.
Het hoeft niet heel luxe, maar wel een ruimte waar meegebrachte fietsen veilig gestald kunnen worden.
Niet alleen bij een groepsaccommodatie hoor. Ook bij huisje voor twee zoek ik dat.
En een echt adres zodat je bijvoorbeeld pizza kan laten bezorgen.
Fiorah
11-03-2026 om 19:01
Het hangt van het soort groep af denk ik? Als ik met familie ga, dat zijn geen luxe-mensen. Dan is 2 badkamers op 4 gezinnen een luxe. En dan is juist alles wat praktisch is fijn.
Waar ik wel echt op selecteer: verlate check-out. Ga je een weekendje weg, kom je op vrijdag om 16u aan, moet je er op zondag op 10 uur weer uit, met een horde jonge kinderen. Daar kan ik echt goed chagrijnig van worden.
Rekenenisleuktaalook
11-03-2026 om 19:18
Fiorah schreef op 11-03-2026 om 19:01:
Het hangt van het soort groep af denk ik? Als ik met familie ga, dat zijn geen luxe-mensen. Dan is 2 badkamers op 4 gezinnen een luxe. En dan is juist alles wat praktisch is fijn.
Waar ik wel echt op selecteer: verlate check-out. Ga je een weekendje weg, kom je op vrijdag om 16u aan, moet je er op zondag op 10 uur weer uit, met een horde jonge kinderen. Daar kan ik echt goed chagrijnig van worden.
Wij boekten dan gerust extra dag(en). Boekten t/m maandagochtend en dan op zondagavond om 19:00 uur naar huis rijden. Jongste in pyjama en thuis meteen in bed.
Of bij een dichtbij buitenlandse bestemming met check-in zaterdag om 16:00 uur kwamen we pas zondagmorgen aan. Vertrokken om 06:00 van thuis en arriveerden om 10:00. Anders zit je toch ook vaak pas om 10:00 uur aan het ontbijt. Dus voor ons geen gevoel van verlies van tijd.
BlairW
11-03-2026 om 19:35
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 18:14:
[..]
Wat zijn de luxe dingen waarop jullie selecteren?
Vroeger keken wij naar een sauna, maar uiteindelijk maakte niemand er gebruik van, ook de open haard bleef vaak uit.
Nu zou ik een hottub wel leuk vinden maar ik verwacht ook dat die misschien wel ongebruikt zou blijven.
Wat zijn de luxe dingen die je t meest waardeerd in een groepsaccommodatie ?
En elke slaapkamer een eigen badkamer vind ik echt een must.
Wij selecteren vooral op aantal kamers inderdaad. We hebben 2 kinderen mee die een eigen kamer willen. Dus met 3 gezinnen selecteren we dan op 5 slaapkamers en het liefst ook 5 badkamers. Daarnaast altijd een binnenzwembad en sauna. Het liefst ook nog een jacuzzi, maar die combi met alles kom je niet zo vaak tegen. Wij maken veel gebruik van die wellness faciliteiten. Qua luxe waarderen we het dus heel erg als dit er allemaal is en ook wel dat het er echt luxe uit ziet. Soms heb je zo’n wellness ruimte die er dan heel sfeerloos uit ziet, of zo’n lelijke jacuzzi buiten. Het ziet er mooier uit als die netjes is ingebouwd en de wellness ruimte mooi aangekleed is. Wij reserveren altijd via www.ardennes-etape.nl, daar kan je op heel veel dingen selecteren en staan goede foto’s op.
Binnenkort gaan we naar dit huis : https://www.ardennes-etape.nl/vakantiehuizen-ardennen/Vaux-sur-sure/Luxe-villa-Sauna-Zwembad-107163-01/Weekend-0_12-20260904.html
Hier zit een soort hotel-service bij met dus opgemaakte bedden en handdoeken. Scheelt weer slepen en gedoe met welk formaat beddengoed je mee moet nemen enz. Grote tuin met uitzicht spreekt ons ook aan en rustig gelegen. We hadden ook een huis gezien, maar daar lag de snelweg vlakbij. Stonden wel geluidsschermen, maar dat gaf toch een minder goed gevoel. Die viel dus alweer af
verder is ruimte binnen ook belangrijk. Met zoveel mensen wil je een beetje fatsoenlijk de ruimte hebben en niet opgepropt zitten.
Groentetuin
11-03-2026 om 20:15
BlairW schreef op 11-03-2026 om 19:35:
[..]
Wij selecteren vooral op aantal kamers inderdaad. We hebben 2 kinderen mee die een eigen kamer willen. Dus met 3 gezinnen selecteren we dan op 5 slaapkamers en het liefst ook 5 badkamers. Daarnaast altijd een binnenzwembad en sauna. Het liefst ook nog een jacuzzi, maar die combi met alles kom je niet zo vaak tegen. Wij maken veel gebruik van die wellness faciliteiten. Qua luxe waarderen we het dus heel erg als dit er allemaal is en ook wel dat het er echt luxe uit ziet. Soms heb je zo’n wellness ruimte die er dan heel sfeerloos uit ziet, of zo’n lelijke jacuzzi buiten. Het ziet er mooier uit als die netjes is ingebouwd en de wellness ruimte mooi aangekleed is. Wij reserveren altijd via www.ardennes-etape.nl, daar kan je op heel veel dingen selecteren en staan goede foto’s op.
Binnenkort gaan we naar dit huis : https://www.ardennes-etape.nl/vakantiehuizen-ardennen/Vaux-sur-sure/Luxe-villa-Sauna-Zwembad-107163-01/Weekend-0_12-20260904.htmlHier zit een soort hotel-service bij met dus opgemaakte bedden en handdoeken. Scheelt weer slepen en gedoe met welk formaat beddengoed je mee moet nemen enz. Grote tuin met uitzicht spreekt ons ook aan en rustig gelegen. We hadden ook een huis gezien, maar daar lag de snelweg vlakbij. Stonden wel geluidsschermen, maar dat gaf toch een minder goed gevoel. Die viel dus alweer af
verder is ruimte binnen ook belangrijk. Met zoveel mensen wil je een beetje fatsoenlijk de ruimte hebben en niet opgepropt zitten.
Wat een mooie accommodatie!
Zelf vond ik deze ook erg mooi
Groepsaccommodatie Groesbeek - https://heuvelrijkbergendal.nl/groepsaccommodatie-groesbeek.
BlairW
11-03-2026 om 20:29
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 20:15:
[..]
Wat een mooie accommodatie!
Zelf vond ik deze ook erg mooi
Groepsaccommodatie Groesbeek - https://heuvelrijkbergendal.nl/groepsaccommodatie-groesbeek.
Die ziet er ook goed uit inderdaad! Voor ons een beetje te groot haha! Maar wel mooi luxe. Enige nadeel vind ik met zulke grote accomodaties dat er vaak meerdere woonkamers zijn. Je kan meestal niet echt op 1 plek met allemaal lekker op de bank zitten. Hier zijn ook 2 zithoeken gecreëerd als ik zo de plattegrond bekijk, maar denk dat daar niet genoeg plek is voor iedereen. Dan is de “eetzaal” eigenlijk de enige plek waar je echt gezamenlijk kan zitten.
Wij hadden zoiets bij Landal al. Was een 12-persoons huis, maar had ook 2 zithoeken en geen plek voor allemaal. Nu waren bij dat huis ook 2 huizen samengetrokken tot 1 huis en dat was sowieso al wat vreemd. 2 Keukens, 2 trappen en boven kon je niet door lopen van de ene naar de andere kant. Was niet echt handig.