Vakantie en reizen
Due-scimmie
11-03-2026 om 12:21
Ik zou dan stoppen met werken en hbo verpleegkunde gaan studeren denk ik. Hypotheken aflossen, vakantiehuisje voor de verhuur erbij. Geld opzij zetten voor de kinderen.
Ow en de vouwwagen kopen die we prachtig vinden maar veel te duur. En met de kinderen op reis naar Australië en mijn vader dit ook cadeau doen.
Maar zou zover ik nu zou denken gewoon blijven wonen in hetzelfde rijtjeshuis.
Rekenenisleuktaalook
11-03-2026 om 12:22
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 10:37:
[..]
Totaal andere input dan ik in gedachten had,maar daarom erg leuk.
Ik ging uit van een luxe groepsaccommodatie voor families, ook omdat we dat zelf wel eens boeken.
Dus ik dacht meer aan :wel of niet een basket/volleybal/voetbal veld?
Speel zolder of kelder voor kinderen?
Zwembadje of hottub?
Fietsen beschikbaar stellen?
Hoe binnen inrichten?
Wat is leuk wat juist niet
Etc etc
Wat jij aankaart is een totaal andere doelgroep waar ik niet aan gedacht had. De locatie zou er erg geschikt voor zijn( grenst aan natuurgebied)
Maar ik denk wel gelijk :deze groepen zoeken alleen iets als afsluiting schooljaar,niet het hele jaar rond dus daarom niet rendabel denk ik.
Dank voor je input
Het een sluit het andere niet uit natuurlijk. Als je één keer per jaar verhuurt aan zoiets als onze groep hoef je niet heel veel winst in te leveren natuurlijk. Gewoon een keer per jaar jouw geluk gunnen aan mensen voor wie het moeilijk is om zoiets te organiseren.
Groentetuin
11-03-2026 om 12:24
Netherfield schreef op 11-03-2026 om 11:59:
Helaas gisteravond geen 3,8 miljoen (ik had een 1/5 lot) gewonnen in de Staatsloterij. Ik zou met dat geld:
- hypotheek aflossen
- beide kinderen een huis kopen (max half miljoen per huis)
- met de overige 2,5 miljoen in de vastgoed gaan, appartementjes kopen, laten opknappen door ploegje vaste mensen, leuk inrichten en verhuren aan expats. Ja, daar zit nu hogere belasting aan maar dat lukt vast wel. In de tijd die man en ik dan over hebben, lekker reizen en wat vrijwilligerswerk ofzo.
Maar ik had precies 0 euro gewonnen dus we dromen nog even verder.
Ik had 2 euro gewonnen gisteravond ( ook 1/5 lot)
Daarmee kan ik mijn fantasie niet waarmaken.
Maar volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen.
Groentetuin
11-03-2026 om 12:29
Schemerlampje schreef op 11-03-2026 om 11:03:
Wat ik bij groepsaccommodaties fijn vind, is als de slaapkamers en de gezamenlijke ruimte niet in één gebouw zijn. Zodat mensen die rust willen of willen slapen geen last hebben van de mensen die nog willen doorzakken/spelletjes willen spelen.
Zelf zou ik met heel veel geld, een appartementje kopen voor studerende oudste. Zelf willen we op termijn ook naar iets gelijkvloers. Beide kinderen willen we leningloos laten studeren.
Verder zou er ook flink wat naar goede doelen gaan. Misschien daarvoor een fonds oprichten, waaruit dan elk jaar donaties kunnen worden gedaan. Verder zullen we ook wat uitdelen aan broers en zussen.
Ik vind het juist vervelend als je nog naar buiten moet.(Dan valt een groepsaccommodatie bij mij juist eerder af)
Wel moeten de kamers afgescheiden zijn van de woonkamer.
Leuk om te lezen dat anderen daar anders over denken
Groentetuin
11-03-2026 om 12:40
Bailey26 schreef op 11-03-2026 om 12:11:
Als ik echt heel veel geld zou hebben dan kocht ik een boerderij aan de rand van de stad. Vervolgens moet dat dan een zorgboerderij worden. Deels voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan de andere kant een dagbesteding voor kinderen.
Ruim 48 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt en idd de zorgboerderij fantasie heb ik ook gehad
zelfs samen met een collega plannen gemaakt.
Maar nu gestopt met werken,is die fantasie mij te bewerkelijk .
Ik fantaseer over de groepsaccommodatie maar die wil ik niet eens zelf gaan runnen.
Er mogen bijgebouwen bij ( geld genoeg in mijn fantasie) dus ook een huisje voor een beheerder.
We zijn net terug van 4 maanden met de camper weg (de balkan en Griekenland) en we willen heel Europa nog ontdekken.
veel van onze fantasieen hebben we al waargemaakt.
Beterlaat2021!
11-03-2026 om 13:25
Een knusvakantie-huisje voor twee personen, in Drenthe, Veluwe, Achterhoek ofzo.
BlairW
11-03-2026 om 13:38
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 12:29:
[..]
Ik vind het juist vervelend als je nog naar buiten moet.(Dan valt een groepsaccommodatie bij mij juist eerder af)
Wel moeten de kamers afgescheiden zijn van de woonkamer.
Leuk om te lezen dat anderen daar anders over denken
Hier hetzelfde, wij huren vaak met 8en een luxe huis en regelmatig is er dan een woon/gameroom (met bijvoorbeeld biljart, tafelvoetbal etc) in een ander gebouw. Net zoals de wellness (zwembad/jacuzzi/sauna). Dat valt altijd af bij ons. Geen zin om buitenom te moeten met je drankje en onhandig als de rest daar dan niet zit en je wat wil overleggen of zo. Steeds heen en weer lopen, wordt hem niet voor ons.
Wat wij in een groepsaccommodatie zoeken : Luxe, liefst een binnenzwembad, jacuzzi voor voldoende mensen en een sauna (stoomcabine is ook goed). Slaapkamers met elk een eigen badkamer. Fijne, grote tafel om spelletjes aan te spelen met goede stoelen (hoe vaak je niet van die hoge bartafels met krukken tegen komt tegenwoordig!!). Een goede zithoek met genoeg plek voor iedereen. Goed uitgeruste keuken met voldoende ruimte. Opgemaakte bedden en handdoeken inbegrepen. Wasmachine en droger in het huis. Goed geïsoleerd of vrijstaand, zodat er geen herrie van buren kan zijn.
Als ik zelf veel geld zou hebben, zou ik een groter huis kopen met wat grond voor 1 of 2 paarden voor mezelf en dochter. En ik zou mijn baan opzeggen en veel op reis gaan ook. Komend jaar gaan we al een droomreis maken, die in 2020 niet door ging vanwege corona. Daar kijken we al ontzettend naar uit!
Fiorah
11-03-2026 om 13:54
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 10:11:
to trapt af
Bij ons in de gemeente staat een prachtige kavel te koop.
Ik droom altijd al van een camping oid, maar dat mag hier niet
Wel ideaal voor bv een groot groepsverblijf ( er mag een erg grote woning gebouwd met bijgebouwen)
Dus fantaseer ik er vrolijk op los.
De vraag is: wat zou jij aantrekkelijk vinden om een groepsverblijf te boeken?
Waarom juist wel en waarom juist niet?
Budget is in mijn fantasie ruim, maar t moet uiteraard uiteindelijk winstgevend zijn.
Ik vind dat er bijna nooit voldoende comfortabele zitplekken zijn. Met je eigen gezin wil je misschien best met 3 personen op een 2,5 zits bank, maar ingeklemd tussen schoonmoeder en zwager is een heel ander verhaal. Dus een woonkamer met écht genoeg plek om comfortabel te zitten.
En ik vind het fijn als er simpel wat geschoven kan worden met de bedden zodat je bv. toch een kind bij de ouders kwijt kan of juist drie kinderen op één kamer.
Groentetuin
11-03-2026 om 14:01
Fiorah schreef op 11-03-2026 om 13:54:
[..]
Ik vind dat er bijna nooit voldoende comfortabele zitplekken zijn. Met je eigen gezin wil je misschien best met 3 personen op een 2,5 zits bank, maar ingeklemd tussen schoonmoeder en zwager is een heel ander verhaal. Dus een woonkamer met écht genoeg plek om comfortabel te zitten.
En ik vind het fijn als er simpel wat geschoven kan worden met de bedden zodat je bv. toch een kind bij de ouders kwijt kan of juist drie kinderen op één kamer.
Helemaal mee eens!
Auwereel
11-03-2026 om 14:30
Ik zou voor iemand gaan zorgen die mijn wensdromen helpt organiseren. Mijn huis heeft een opknapbeurt nodig en daar heb ik geld voor opzij gezet maar ik zie zo op tegen al dat gedoe! Verhuizen naar een luxe huis die geen opknapbeurt nodig heeft zou ook een optie zijn, maar wederom, gedoe!
Ik dacht dat dit een slechte eigenschap was, dat ik opzie tegen het gedoe van geld uitgeven, maar gelukkig blijk ik niet uniek:
https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/artikelen/de-klimaatpsycholoog-helpt
Rekenenisleuktaalook
11-03-2026 om 14:34
Fiorah schreef op 11-03-2026 om 13:54:
[..]
Oh ja, dat!
Gezin van vijf en echt wel eens gehad dat er maar vier echte zitplaatsen waren. Zat er steeds één op een eetkamerstoel. En het was nog wel een zespersoonshuis.
En inderdaad kamers groot genoeg om voor sommige gasten een drie-persoonskamer te maken.
Netherfield
11-03-2026 om 15:15
Het liefst alle slaapkamers even groot en de bedden hetzelfde, niet dat de kinderen in een bezemkast-met-raam in een stapelbed liggen terwijl de rest luxe boxsprings heeft.
Schemerlampje
11-03-2026 om 15:33
BlairW schreef op 11-03-2026 om 13:38:
[..]
Hier hetzelfde, wij huren vaak met 8en een luxe huis en regelmatig is er dan een woon/gameroom (met bijvoorbeeld biljart, tafelvoetbal etc) in een ander gebouw. Net zoals de wellness (zwembad/jacuzzi/sauna). Dat valt altijd af bij ons. Geen zin om buitenom te moeten met je drankje en onhandig als de rest daar dan niet zit en je wat wil overleggen of zo. Steeds heen en weer lopen, wordt hem niet voor ons.
Wat wij in een groepsaccommodatie zoeken : Luxe, liefst een binnenzwembad, jacuzzi voor voldoende mensen en een sauna (stoomcabine is ook goed). Slaapkamers met elk een eigen badkamer. Fijne, grote tafel om spelletjes aan te spelen met goede stoelen (hoe vaak je niet van die hoge bartafels met krukken tegen komt tegenwoordig!!). Een goede zithoek met genoeg plek voor iedereen. Goed uitgeruste keuken met voldoende ruimte. Opgemaakte bedden en handdoeken inbegrepen. Wasmachine en droger in het huis. Goed geïsoleerd of vrijstaand, zodat er geen herrie van buren kan zijn.
Als ik zelf veel geld zou hebben, zou ik een groter huis kopen met wat grond voor 1 of 2 paarden voor mezelf en dochter. En ik zou mijn baan opzeggen en veel op reis gaan ook. Komend jaar gaan we al een droomreis maken, die in 2020 niet door ging vanwege corona. Daar kijken we al ontzettend naar uit!
Maar dan heb je het over verschillende ruimtes waar je overdag bent. Ik heb het over één gebouw waar je alles doet als je wakker bent. En een apart gebouw, of vooruit een aparte vleugel, voor de slaapkamers. In ieder geval zo dat als je wil slapen geen last hebt van degenen die dat nog niet willen.
BlairW
11-03-2026 om 17:29
Schemerlampje schreef op 11-03-2026 om 15:33:
[..]
Maar dan heb je het over verschillende ruimtes waar je overdag bent. Ik heb het over één gebouw waar je alles doet als je wakker bent. En een apart gebouw, of vooruit een aparte vleugel, voor de slaapkamers. In ieder geval zo dat als je wil slapen geen last hebt van degenen die dat nog niet willen.
Vind ik ook niks, want ik wil gewoon zo naar mijn slaapkamer kunnen lopen en niet buitenom hoeven. Wij hebben eigenlijk altijd wel goed geïsoleerde huizen en geen last van elkaar als er boven mensen slapen en beneden mensen nog spelletjes spelen of zo. Alleen bij ketens zoals Landal is dat vaak wel, maar wij huren altijd luxe vakantiehuizen en dan is daar al rekening mee gehouden bij de bouw 
Groentetuin
11-03-2026 om 18:14
BlairW schreef op 11-03-2026 om 17:29:
[..]
Vind ik ook niks, want ik wil gewoon zo naar mijn slaapkamer kunnen lopen en niet buitenom hoeven. Wij hebben eigenlijk altijd wel goed geïsoleerde huizen en geen last van elkaar als er boven mensen slapen en beneden mensen nog spelletjes spelen of zo. Alleen bij ketens zoals Landal is dat vaak wel, maar wij huren altijd luxe vakantiehuizen en dan is daar al rekening mee gehouden bij de bouw
Wat zijn de luxe dingen waarop jullie selecteren?
Vroeger keken wij naar een sauna, maar uiteindelijk maakte niemand er gebruik van, ook de open haard bleef vaak uit.
Nu zou ik een hottub wel leuk vinden maar ik verwacht ook dat die misschien wel ongebruikt zou blijven.
Wat zijn de luxe dingen die je t meest waardeerd in een groepsaccommodatie ?
En elke slaapkamer een eigen badkamer vind ik echt een must.