Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Betalen voor stoelreservering

We hebben dit jaar een pakketreis en vliegen met een (kennelijk) goedkope luchtvaartmaatschappij. Nu krijg ik de optie om voor 8 euro stoelen te reserveren. Normaal doe ik dat nooit en kunnen we toch altijd bij elkaar zitten, maar op het plaatje van het vliegtuig lijkt het aardig vol te stromen. Ik moet nog even met mijn dochter overleggen, maar het staat mij tegen om bovenop mijn (vind ik toch al) dure tickets nog weer 2 x 2 x 8 euro te betalen.
Doen jullie dat?


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

10-08-2021 om 10:43

Als ik een pakketreis zou boeken, zou ik dat wel lullig vinden. Ik doe dat nooit, maar ik zou er dan wel van uitgaan dat normale dingen als stoelreservering en bagage erbij in zitten. Of dat ik al tijdens de boeking zou zien dat ik daarvoor moet bijbetalen.

Zelf zou ik nu wel bijbetalen. Als ik op vakantie ga vind ik het gezellig om bij mijn reisgenoten in het vliegtuig te zitten.

Ik doe het nooit, maar ik reis ook meestal alleen. Als ik met iemand anders reis, doe ik het ook niet hoor. We kunnen best 2 of 3 uur niet naast elkaar zitten. 

Als je met minderjarige kinderen reist, is het misschien een ander verhaal. 

Ik heb het laatste keer vliegen ( voor corona ) wel gedaan omdat ik best een beetje angstig ben in het vliegtuig leek het mij prettiger om mijn man naast mij te hebben om mij een beetje af te leiden gedurende de vlucht. Was maar een uurtje naar londen maar toch. 

Heel simpel. Als ik per se naast mijn reisgenoot wil zitten wel, ja. Als het jammer maar oké is als we eventueel niet naast elkaar zitten, dan niet. De prijs is daarbij minder belangrijk. Als ik met mijn peuter reis, dan leg ik (wellicht knarsetandend) zo €100 extra neer voor een stoelreservering. Als ik met mijn partner reis, dan betaal ik nog geen €4 om naast hem te zitten ( ). 

Wij doen het meestal wel maar een aantal keren was het achteraf helemaal niet nodig omdat het vliegtuig niet vol zat en zelfs de stoel naast ons leeg was. Zeker als je buiten het seizoen gaat ben je er vrij zeker van dat je naast elkaar kunt zitten.

Ik doe het altijd wel, maar alleen omdat ik een uitgesproken voorkeur heb voor een bepaalde plek in het vliegtuig.. 

Eclips schreef op 10-08-2021 om 10:56:

Ik doe het altijd wel, maar alleen omdat ik een uitgesproken voorkeur heb voor een bepaalde plek in het vliegtuig..

Bij de nooduitgang? Dat proberen wij ook altijd.

bij mij wisselt het of we het doen of niet. En vaak als we het niet doen zijn er bij zeker bij het online inchecken ook nog wel mogelijkheden om naast elkaar te zitten en bij de kortere vluchten vind ik het ook niet zo erg als we niet naast elkaar zitten. 

Normaal gesproken niet omdat ik op tijd online incheck en dan stoelen kan kiezen.. Nog nooit gehad dat het niet naast elkaar kon. Nu heb ik het wel gedaan omdat ik op het vliegveld moet inchecken vanwege corona dus zekere voor het onzekere genomen.. Maar ik reis met mijn dochter van 13..
Ik zou in jullie geval voor 16 euro pp niet zo moeilijk doen.. 

Wednesday schreef op 10-08-2021 om 10:43:

Als ik een pakketreis zou boeken, zou ik dat wel lullig vinden. Ik doe dat nooit, maar ik zou er dan wel van uitgaan dat normale dingen als stoelreservering en bagage erbij in zitten. Of dat ik al tijdens de boeking zou zien dat ik daarvoor moet bijbetalen.

Zelf zou ik nu wel bijbetalen. Als ik op vakantie ga vind ik het gezellig om bij mijn reisgenoten in het vliegtuig te zitten.

Bagage en stoelreservering zit er nooit meer standaard bij in mijn beleving.... 

ik heb het wel gedaan voor onze komende reis. Maar ik reis met kleine kinderen. 
1 keer niet gedaan omdat het vliegtuig bijna leeg was en we met een groepje waren (8 man). Toen heeft de luchtvaartmaatschappij ontzettend zijn best gedaan om ons te spreiden. Duurde hartstikke lang bij de incheckbalie. Eenmaal in de lucht zagen we hoe leeg het vliegtuig was. Er paar zijn bij elkaar gaan zitten. Ik had 2 lege stoelen naast me. Zo'n onzin.

Bij een korte vlucht doe ik het zeker niet. Overigens is toch mijn ervaring dat als je in een gezelschap reist (dus in 1 boeking) je meestal toch wel bij elkaar ingedeeld bent. 

Hoe lang is je vlucht? Als het een vlucht is van maar een paar uur zou het voor mij anders zijn dan een vlucht van 8 uur.

Bloempot schreef op 10-08-2021 om 11:05:

ik heb het wel gedaan voor onze komende reis. Maar ik reis met kleine kinderen.
1 keer niet gedaan omdat het vliegtuig bijna leeg was en we met een groepje waren (8 man). Toen heeft de luchtvaartmaatschappij ontzettend zijn best gedaan om ons te spreiden. Duurde hartstikke lang bij de incheckbalie. Eenmaal in de lucht zagen we hoe leeg het vliegtuig was. Er paar zijn bij elkaar gaan zitten. Ik had 2 lege stoelen naast me. Zo'n onzin.

Dat doen ze om brandstof te besparen. Hoe beter het vliegtuig in balans is, hoe minder de piloot bij hoeft te sturen. 

Guppekop schreef op 10-08-2021 om 11:08:

Bij een korte vlucht doe ik het zeker niet. Overigens is toch mijn ervaring dat als je in een gezelschap reist (dus in 1 boeking) je meestal toch wel bij elkaar ingedeeld bent.

Volgens mij worden de stoelen ter plekke bij het inchecken verdeeld en niet vantevoren.. Dus dan bestaat de kans altijd dat er geen plaatsen meer bij elkaar zijn..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.