Vakantie en reizen
wild-flower
07-05-2026 om 11:07
Alle ligstoelen bij zwembad op vakantie vol na 'handdoekje leggen. Wel eens meegemaakt?

Eindelijk vakantie, maar elke ochtend vroeg al hetzelfde frustrerende tafereel:
alle ligstoeltjes naast het zwembad zijn al bezet met handdoeken, nog
vóór iemand er daadwerkelijk ligt.
Voor een Duitse toerist die met zijn gezin op vakantie was op het
Griekse eiland Kos, liep die ergernis zo hoog op dat hij naar de rechter
stapte. Met succes. Hij kreeg bijna 1000 euro schadevergoeding wegens een reisgebrek.
Hebben jullie ook wel eens last van 'handdoekje leggen' bij zwembaden?
Wat doen jullie er aan?
https://www.ad.nl/buitenland/duitse-toerist-stapt-naar-rechter-na-handdoekje-leggen-op-kos-en-krijgt-bijna-1000-euro-schadevergoeding~a91655c0/
wild-flower
12-05-2026 om 12:41
Een goede oplossing voor het 'handdoekje leggen' zou een parkeerkaart kunnen zijn.
Verlaat je het zwembad, dan leg je de blauwe kaart op de handdoek met het tijdstip waarop je bent weggegaan. Ligt je handdoek er na 45 minuten nog, dan wordt die weggehaald door een medewerker.
Ysenda
12-05-2026 om 13:01
Bakblik schreef op 12-05-2026 om 11:51:
[..]
Wat een irritant gedrag van zulke mensen. Op de meeste campings krijg je 80-100 vierkante meter als je met een gezin komt kamperen. Daar moet alles dan op. Als je met een grote caravan en voortent en bijzet tent komt en je hebt dan te weinig plek om te zitten dan zet je zelf je auto maar op de parkeerplaats en niet bij je buren.
Vorig jaar heeft onze auto 5 minuten bij de buren gestaan, omdat we onze vouwwagen anders niet op de juiste plek konden manoeuvreren. Toen onze wagen stond hebben we de auto weer teruggehaald. De buren waren overigens niet thuis.
Dat snap ik, dat vind ik ook geen probleem, maar als ik omdat de grond niet op het hele stuk vlak is mijn tentje op de grens zet omdat dat stukje wel vlak is of omdat het een beter uitzicht of zon inval heeft dan wil ik niet dat de rest van mijn plekje de parkeerplaats van de buren wordt.
Het toppunt was iemand die vond dat ik niet op die camping hoorde en dat ik mijn tentje maar moest verplaatsen, want het was te klein voor de plek.
Miepjecody
12-05-2026 om 13:13
Groentetuin schreef op 12-05-2026 om 09:56:
Voor al die mensen die wel luxe willen en niet kamperen,maar zich wel thuis willen voelen
Maar niet al inclusief: een camper!!
En dan geen busje,maar een grotere
Jaren gekampeerd omdat de kinderen het leuk vonden op een camping, met tent, vouwwagen, caravan,voor mij was t echt niet leuk.
Hotel vakantie was wel aan mij besteed.
Maar echt leuk werd het pas met een camper
Je eigen huis bij je, alle gemakken, gaan waar en wanneer je wilt, ben je uitgekeken dan rij je verder.
Soms alleen midden in de natuur, soms op een stads camperplaats in of bij t centrum,soms op een camping.
Maar vooral je eigen bedoening mee .
Uit maar thuis!
Ieder zn ding. Vreselijk zo'n gevaarte mee en veel rijden met al die malloten op de weg. En zoveel spullen, en het ding schoonmaken, een stalling ervoor nodig.
ToetieToover
12-05-2026 om 14:00
krulliebollie schreef op 12-05-2026 om 08:59:
[..]
Hier ook 2 coeliaken en wij zijn in het verleden naar AI in Spanje geweest. Was echt goed geregeld qua glutenvrij. Ze hielden rekening met kruisbesmetting en dochterlief mocht alles bestellen wat er ook op het reguliere buffet te vinden was. Voor haar was het een paradijs. Wij hebben het wel een keer of 3 gedaan en het is altijd goed gegaan.
Na een paar keer wilden wij weer wat anders en zijn we weer naar huisjes of appartementen gegaan.
O ik kan me helemaal voorstellen dat dit paradijselijk was! Op die manier wil ik best all inclusive. Wil je mij vertellen waar het was (mag per PB uiteraard)?
krulliebollie
12-05-2026 om 14:39
ToetieToover schreef op 12-05-2026 om 14:00:
[..]
O ik kan me helemaal voorstellen dat dit paradijselijk was! Op die manier wil ik best all inclusive. Wil je mij vertellen waar het was (mag per PB uiteraard)?
Protur Safari Park op Mallorca. Is wel echt heel groot maar ze hadden zelfs glutenvrij bier van de tap dus was man ook blij. En verder waren we bij een RIU hotel op Lanzarote. Wat kleiner als Protur maar ook goed geregeld. Voor de eerlijkheid vermeld ik er wel bij dat het 10 jaar geleden is. Verder nog 1 keer ook op Tenerife maar ik weet niet meer welk hotel dit was. Volgens mij is dit hotel van keten gewisseld.. doet RIU ook. Meestal bel of mail met het hotel voor het boeken om ook te checken hoe ze met kruisbesmetting omgaan. We zijn allergisch voor restaurants en hotels die meteen roepen dat alles kan en het geen probleem is ( die onderschatten het meestal enorm en blijken er toch toestanden te zijn).
Kennisen zijn in Turkije geweest haar een hotel met een helemaal aparte glutenvrije afdeling/buffet. Was erg goed geregeld. Volgens mij iets van Mirage hotel.
Vrijevlinder
12-05-2026 om 18:02
Ysenda schreef op 12-05-2026 om 13:01:
[..]
Dat snap ik, dat vind ik ook geen probleem, maar als ik omdat de grond niet op het hele stuk vlak is mijn tentje op de grens zet omdat dat stukje wel vlak is of omdat het een beter uitzicht of zon inval heeft dan wil ik niet dat de rest van mijn plekje de parkeerplaats van de buren wordt.
Het toppunt was iemand die vond dat ik niet op die camping hoorde en dat ik mijn tentje maar moest verplaatsen, want het was te klein voor de plek.
Het lijkt me bijzonder vervelend dat je je eigen stuk waar je voor betaald hebt, moet 'bewaken' en er discussies door krijgt.
Ging het zonder slag of stoot of moest je jezelf ook nog verdedigen?
Kampeerder
12-05-2026 om 18:22
Vrijevlinder schreef op 12-05-2026 om 18:02:
[..]
Het lijkt me bijzonder vervelend dat je je eigen stuk waar je voor betaald hebt, moet 'bewaken' en er discussies door krijgt.
Dat is op campings steeds vaker gemeengoed. Vorig jaar stonden wij naast mensen die achter hun plaats de nooduitgang van de camping hadden. Vanaf daar was je sneller in het bos dan via de hoofdingang. Zij hadden de hele dag door verschillende mensen over hun plaats lopen. Toen ze zeiden dat vervelend te vinden was het ruzie. Mensen liepen gewoon tussen die mensen hun tafel/stoelen en hun caravan door.
ToetieToover
12-05-2026 om 19:28
krulliebollie schreef op 12-05-2026 om 14:39:
[..]
Protur Safari Park op Mallorca. Is wel echt heel groot maar ze hadden zelfs glutenvrij bier van de tap dus was man ook blij. En verder waren we bij een RIU hotel op Lanzarote. Wat kleiner als Protur maar ook goed geregeld. Voor de eerlijkheid vermeld ik er wel bij dat het 10 jaar geleden is. Verder nog 1 keer ook op Tenerife maar ik weet niet meer welk hotel dit was. Volgens mij is dit hotel van keten gewisseld.. doet RIU ook. Meestal bel of mail met het hotel voor het boeken om ook te checken hoe ze met kruisbesmetting omgaan. We zijn allergisch voor restaurants en hotels die meteen roepen dat alles kan en het geen probleem is ( die onderschatten het meestal enorm en blijken er toch toestanden te zijn).
Kennisen zijn in Turkije geweest haar een hotel met een helemaal aparte glutenvrije afdeling/buffet. Was erg goed geregeld. Volgens mij iets van Mirage hotel.
Bedankt voor de tips!
Ysenda
12-05-2026 om 19:41
Vrijevlinder schreef op 12-05-2026 om 18:02:
[..]
Ik heb mijn tarp erbij gezet. Die is van een 6 persoons tunneltent.
Auwereel
13-05-2026 om 20:13
Ysenda schreef op 12-05-2026 om 13:01:
[..]
Dat werd gezegd dat je te klein was? Ik heb meegemaakt dat ik 's ochtends mijn tent niet goed uit kon omdat een auto tegen de ingang van mijn tent geparkeerd stond. Ik keek zo in z'n uitlaat. Dat was niet zeggen "jij bent klein", maar meer dóen.
Vrijevlinder
14-05-2026 om 09:25
Wat erg, zeg. Ik zou er bijzonder slecht tegen kunnen als mensen steeds over 'mijn' stuk grond lopen, ze hun auto op mijn stuk parkeren, en dat je tegen een uitlaat moet aankijken.
Ik heb ooit gehad dat kinderen mijn achtertuin gebruikten om in hun tuin te komen. Ik vond dat bijzonder onvrij.
DeOnbekende
16-05-2026 om 06:20
Vrijevlinder schreef op 14-05-2026 om 09:25:
Wat erg, zeg. Ik zou er bijzonder slecht tegen kunnen als mensen steeds over 'mijn' stuk grond lopen, ze hun auto op mijn stuk parkeren, en dat je tegen een uitlaat moet aankijken.
Ik heb ooit gehad dat kinderen mijn achtertuin gebruikten om in hun tuin te komen. Ik vond dat bijzonder onvrij.
Dit is geen tuin, maar een kampeerplaats. Onhandig van de camping dat ze mensen neerzetten op de plek van een doorgang, want natuurlijk gaan mensen daar gebruik van maken als dat sneller is.
Kampeerder
16-05-2026 om 07:06
DeOnbekende schreef op 16-05-2026 om 06:20:
[..]
Dit is geen tuin, maar een kampeerplaats. Onhandig van de camping dat ze mensen neerzetten op de plek van een doorgang, want natuurlijk gaan mensen daar gebruik van maken als dat sneller is.
Nu draai je het om. Het was geen extra uitgang, maar een nooduitgang, een vluchtroute. Als mensen dat gewoon als feit zouden accepteren dan heeft niemand overlast. Ik denk dat bij nood mijn buren geen bezwaar hadden gehad dat mensen over hun plaats hadden gelopen. En als je zoiets dan willens en wetens wel doet, dan loop je door tot het einde van die mensen hun plaats en ga je langs de rand naar achter. Dan loop je niet tussen de tafel en de tent door. Dat is gewoon een ongeschreven regel op de camping.
Verder lag het aan een doodlopend laantje dus mensen kwamen er ook niet steeds toevallig langs. Wij stonden er in 2021 ook, zelfde laantje, zelfde nooduitgang zelden iemand gezien. Het is, zoals met veel dingen, gewoon een stukje egocentrisch gedrag.