Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Alle ligstoelen bij zwembad op vakantie vol na 'handdoekje leggen. Wel eens meegemaakt?

Kampeerder schreef op 11-05-2026 om 09:56:

[..]

Dat is dus ook het mooie van kamperen. Na twee dagen kun je vertrekken. Dat belemmert je dan wel in de mogelijkheid het alsnog leuk te gaan vinden.

Wij zaten ooit in een Grieks appartement. Daar vlieg je heen en je kunt op de afgesproken dag pas weg. Wij vonden die manier van vakantie vieren achteraf dus niet zo leuk, en dit specifieke complex al helemaal niet. Toch geprobeerd er het beste van te maken. Na acht dagen vonden we het minder vreselijk dan op dag twee of drie. Dat kwam doordat we in de loop van de week meer konden toegeven aan hoe zo'n vakantie nou echt werkt. De eerste dagen hielden we te veel vast aan alles wat we op de camping gewend waren. Misten we het hebben van een auto heel erg.

Ik kan me voorstellen dat dat andersom ook zo werkt.

Niet per se. Ik heb ooit op een Spaanse camping gezeten, wel in een appartement want een tent is een brug te ver. We zaten in de middle of nowhere, zonder auto. Gaandeweg kwam ik erachter dat een strandvakantie als alleenstaande ouder met een 1,5-jarige en een kleuter geen handige zet is. Maar ja, toen zaten we er wel twee weken vast. De keren daarna ben ik ook steeds met eigen auto gegaan, zodat ik weg kon wanneer ik wilde. Of we gingen een weekje, wat dan wel jammer was als het wel leuk was (appartement in een kleinschalig complex op Kreta).

Momenteel zitten we in een vakantiehuis van minstens 180 m2, met zijn tweeën. Die afmeting was geen must maar er was hier niet veel aanbod en we willen wel een beetje comfort. Vaatwasser is wel de eerste vereiste Dit is trouwens wel een ideaal huis voor een groter gezin, er zijn drie tv’s (nog geen één geprobeerd), een enorme tuin, twee badkamers, keuken met twee ovens, magnetron en een airfryer. Ik kook in principe niet op vakantie, maar wat groente snijden en in de oven gooien vind ik niet per se koken.

MMcGonagall schreef op 11-05-2026 om 10:48:

[..]

Niet per se. Ik heb ooit op een Spaanse camping gezeten, wel in een appartement want een tent is een brug te ver. We zaten in de middle of nowhere, zonder auto. Gaandeweg kwam ik erachter dat een strandvakantie als alleenstaande ouder met een 1,5-jarige en een kleuter geen handige zet is. Maar ja, toen zaten we er wel twee weken vast. De keren daarna ben ik ook steeds met eigen auto gegaan, zodat ik weg kon wanneer ik wilde. Of we gingen een weekje, wat dan wel jammer was als het wel leuk was (appartement in een kleinschalig complex op Kreta).

Maar bij zo'n vakantie huur je toch ook een auto ter plaatse denk ik dan, want je gaat idd niet de hele tijd op zo'n complex zitten. Of je reist per ov. 

Dolfje schreef op 11-05-2026 om 08:28:

Ik vind zowat alle genoemde vakanties leuk en snap dat neerkijken op andermans vakantie niet zo.
Ik zit graag in een all in hotel en kijk uit naar de buffetten ( niet zelf koken en afwassen!), de ene keer zijn ze beter dan de andere en we gaan evengoed ook af en toe wel eens buiten de deur eten.
Kamperen hebben we ook regelmatig gedaan, met een tent, maar laatste tent was lek en we hebben geen auto mee dus dat wordt nu lastiger. Misschien ooit weer eens naar zo'n ingerichte tent. Vind het buiten zijn dan zo fijn.
Appartementje en elke dag voor het ontbijt boodschappen doen en voor avond eten ergens uit eten ook fijn.
Huisjes hebben we met twee eigenlijk nooit gedaan, vaak is dat zo duur in verhouding . Met vrienden wel paar keer in een villa gezeten. Ook gezellig. En eigen zwembad erbij.

Hetzelfde met rondreizen of op 1 plek, mij maak je overal blij mee

Helemaal eens. Ik heb ook alles al wel eens geprobeerd. All inclusive puur voor de rust in een hele drukke periode, camperen (in huur caravan) nu met de kinderen, rondreizen en verblijven in allerlei soorten accomodaties, stedentrips, bungelowpark enz. Alles heeft zo zijn voors en tegens. Een huurhuis/app vind ik alleen leuk met andere mensen. Ik reis vaak alleen en dan is dat wel heel alleen. Ook zonder iemand te spreken voelt een hotel dan toch meer als 'onder de mensen' zijn. 

Hier geen zwembadvakanties met bedjes en badlakens. Mijn laatste all inclusive vakantie was in 2012, maar dat was buiten het hoogseizoen dus geen probleem.
Als wij op vakantie gaan zwemmen liggen we op een handdoek of huren we een bedje.

Ysenda schreef op 11-05-2026 om 10:57:

[..]

Maar bij zo'n vakantie huur je toch ook een auto ter plaatse denk ik dan, want je gaat idd niet de hele tijd op zo'n complex zitten. Of je reist per ov.

Was een Estivantvakantie dus we hebben wel uitstapjes gemaakt. Het was niet zo’n leuke groep, of althans niet mijn soort mensen, dus ik heb niet veel aansluiting gevonden. Nou ja, dat kun je hebben. Toen de kinderen eenmaal een zwemdiploma hadden, werd een strandvakantie ook relaxter.

[..]

Dat is dus ook het mooie van kamperen. Na twee dagen kun je vertrekken. Dat belemmert je dan wel in de mogelijkheid het alsnog leuk te gaan vinden.

Wij zaten ooit in een Grieks appartement. Daar vlieg je heen en je kunt op de afgesproken dag pas weg. Wij vonden die manier van vakantie vieren achteraf dus niet zo leuk, en dit specifieke complex al helemaal niet. Toch geprobeerd er het beste van te maken. Na acht dagen vonden we het minder vreselijk dan op dag twee of drie. Dat kwam doordat we in de loop van de week meer konden toegeven aan hoe zo'n vakantie nou echt werkt. De eerste dagen hielden we te veel vast aan alles wat we op de camping gewend waren. Misten we het hebben van een auto heel erg.

Ik ga niet toeleven naar een vakantie waar ik behoefte aan heb, voor spaar, om vervolgens ergens te zijn waar ik van te voren al weet dat ik er dus niet wil zijn. 
nee, de camping is niet onze vorm van vakantie vieren. 
dat kan ook de conclusie zijn.

Euphoria schreef op 11-05-2026 om 11:57:

[..]

Ik ga niet toeleven naar een vakantie waar ik behoefte aan heb, voor spaar, om vervolgens ergens te zijn waar ik van te voren al weet dat ik er dus niet wil zijn.

Dat snap ik. Ging mij meer om als je geboekt en toch al betaald had. 

MMcGonagall schreef op 10-05-2026 om 22:18:

Wat mij betreft gaat het meestal niet om het bedje maar om de bijbehorende parasol. De echte zonners (halfuurtje voorkant, halfuurtje achterkant) vind je meestal op het strand op een handdoekje of inderdaad een luchtbed. Ik vind de quasi verbazing wel grappig, dat doorzie je natuurlijk gelijk. Ook de reacties van mensen die kamperen het ultieme genieten vinden zijn erg leuk. Ik zou willen dat ik ervan zou houden, dan kun je een stuk vaker op vakantie en heb je gewoon je eigen bedje mee. Helaas blijf ik liever thuis dan op een camping te staan. Dat vind ik iets wat leuk is voor kinderen en die van mij waren er ook al op relatief jonge leeftijd klaar mee. Die wilden een bedje en parasol om dan drie uur sudoku’s te maken, een boek te lezen of filmpjes kijken op hun telefoon. En af en toe even een rondje zwemmen.

Wij vieren vakantie wel op een camping,maar niet in een tent. We huren altijd een grote stacaravan met eigen keuken en sanitair. Wèl de gezellige reuring van een camping, maar toch comfort. Ik neem altijd ons eigen beddengoed mee.  Dat je kamperen alleen leuk vindt voor kinderen is natuurlijk heel erg subjectief. Er zijn hordes ruim-volwassenen die het erg fijn vinden.

Euphoria schreef op 11-05-2026 om 11:57:

[..]

Groot gelijk, tuurlijk kan dat een conclusie zijn. Jij houdt niet van kamperen, ik niet van de bergen. Dat is ook niet wat ik bedoel. Jij schrijft gewoon normaal waar je van houdt en waar je niet van houdt. Ik schreef over het dedain waar sommigen over schrijven. Afgeven waarop ze denken dat elitair Nederland op neerkijkt. Bv. All inclusive vakanties.  Schrijven over “ zoveel vragen”, gadver dat is arrogantie vermommen als zogenaamde verbazing.

Meesje schreef op 11-05-2026 om 10:59:

[..]

Helemaal eens. Ik heb ook alles al wel eens geprobeerd. All inclusive puur voor de rust in een hele drukke periode, camperen (in huur caravan) nu met de kinderen, rondreizen en verblijven in allerlei soorten accomodaties, stedentrips, bungelowpark enz. Alles heeft zo zijn voors en tegens. Een huurhuis/app vind ik alleen leuk met andere mensen. Ik reis vaak alleen en dan is dat wel heel alleen. Ook zonder iemand te spreken voelt een hotel dan toch meer als 'onder de mensen' zijn.

Ik kies als ik alleen reis regelmatig voor een prive kamer in een hostel, dan heb je al snel contact als je staat te koken. Ik kies dan ook wel eens voor een klein appartement maar dan moet dat wel een wasmachine hebben want dan kan ik mijn was even ophangen en weer inpakken. Dat vind ik in een hostel toch weer lastiger. 

Nee, nooit meegemaakt. We gaan altijd direct na de schoolvakanties.  Bij het Griekse hotel waar we 13 x geweest (ligt aan het strand) zijn huurden we strandbedjes, door de gemeente geexploiteerd.
Bij ons hotel van de laatste 4 jaar altijd rustig bij het zwembad.

[..]

Wij vieren 9 van de 10 keer vakantie in een Grieks appartement. Maar wel met huurauto. 

Alice12 schreef op 11-05-2026 om 14:57:

[..]

Groot gelijk, tuurlijk kan dat een conclusie zijn. Jij houdt niet van kamperen, ik niet van de bergen. Dat is ook niet wat ik bedoel. Jij schrijft gewoon normaal waar je van houdt en waar je niet van houdt. Ik schreef over het dedain waar sommigen over schrijven. Afgeven waarop ze denken dat elitair Nederland op neerkijkt. Bv. All inclusive vakanties. Schrijven over “ zoveel vragen”, gadver dat is arrogantie vermommen als zogenaamde verbazing.

Ik was het volledig met jou eens.

Ik ging er van uit dat duidelijk was dat ik op een andere forummer reageerde. Namelijk op Kampeerder. Die ging er van uit dat als ik het maar een kans zou geven de liefde vanzelf zou ontstaan. Maar dat gaat niet gebeuren, vandaar.

Ik begrijp de lol niet van een huis huren, mijn eigen huis ‘wint’ het dan eigenlijk altijd. Een all inclusieve is niets voor mij omdat ik glutenvrij moet eten. Het leukste van vakantie vind ik per dag bedenken wat ik wil doen, niks plannen. Niet verrassend dus dat Zweden een grote favoriet is van mij: glutenvrije opties in elke supermarkt en het allemansrättan. kamperen waar je maar wilt!

ToetieToover schreef op 11-05-2026 om 20:58:

Ik begrijp de lol niet van een huis huren, mijn eigen huis ‘wint’ het dan eigenlijk altijd. Een all inclusieve is niets voor mij omdat ik glutenvrij moet eten. Het leukste van vakantie vind ik per dag bedenken wat ik wil doen, niks plannen. Niet verrassend dus dat Zweden een grote favoriet is van mij: glutenvrije opties in elke supermarkt en het allemansrättan. kamperen waar je maar wilt!

Wat huur je dan in Zweden? Wij hebben daar superleuke huisjes gehad, zowel op wat kleinschaliger parkjes als op een groter resort (wintersportresort maar wij waren er in de zomer). Allemaal grote huizen met alles wat ik nodig had. Heel handig, een droogkast waarin je je handdoeken kon hangen na het zwemmen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.