Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Alle ligstoelen bij zwembad op vakantie vol na 'handdoekje leggen. Wel eens meegemaakt?

Godzijdank nooit dat soort taferelen meegemaakt. Maar wij gaan meestal met caravan naar een camping. En ik hou al helemaal niet van aan een zwembad liggen. Zeker niet met het soort volk wat dan zo kansloos een handdoekje gaat leggen.

Bizar hoor. Oorlogen in deze wereld, hongersnood, armoede, mensen die ernstig ziek zijn en overlijden. En voor sommigen is het op vakantie enorm belangrijk om goed bedje bij het zwembad te hebben. De definitie van first world problems toch wel.

Ik moet erg lachen om de mensen die hier aangeven dan zo'n handdoek op te vouwen en er zelf op te gaan liggen en doen alsof hun neus bloedt. Hilarisch. Goede actie. 

Raar gedoe, dat ligbedjes bezet willen houden. In de tijd dat ik nog de hele dag bij het zwembad rond hing legden wij gewoon onze handdoek op de grond en gingen daarop liggen. De bedjes waren voor oudere mensen vonden wij.

Wij liggen altijd aan het strand. soms gaan we rond een uur of vijf wel naar het zwembad. Aan de bar en af en toe een duikje doen. Ik heb wel gemerkt dat een aantal sterren een hotel heeft ook heeft te maken met ligbedden.

VerdrietigHoor schreef op 08-05-2026 om 21:53:

In welke landen gebeurt dit? Ter plaatse een camping stoeltje aanschaffen is geen optie?
Luchtbedje als je wilt liggen? Zoiets? https://www.bol.com/nl/nl/p/intex-splash-opblaasbaar-loungebed/9300000144790010

Is er geen strand met zee in deze landen? Park waar je kan chillen?
Meertje?

Ik lees hier "uren", mensen liggen naast een zwembad voor "uren"?
Privé huisje met zwembad dan niet de allerbeste oplossing?

Waarom vanuit een waterland waar het zomers best heel erg warm wordt naast een zwembad liggen in een ander land en je irriteren over een bedje?

Gewoon op de grond met een dikke handdoek geen optie? Zeiltje eronder?

De vragen lijken maar niet te stoppen en verbazing ook niet.
Ieder zijn vakantie natuurlijk, maar mentale stress/irritatie over een bedje naast een zwembad lijkt mij zo niet bij vakantie passen.

Oh bah, minachting verpakken als verbazing. Of kom je echt uit een ei, dat je je nu pas realiseert dat al die hotels met zwembaden wereldwijd bestaan omdat veel mensen daar graag aan liggen op vakantie? 

En nee, dat doen mensen bij voorkeur niet op een keiharde ondergrond. Ontzéttend raar inderdaad. 

DeOnbekende schreef op 10-05-2026 om 18:36:

[..]

Oh bah, minachting verpakken als verbazing. Of kom je echt uit een ei, dat je je nu pas realiseert dat al die hotels met zwembaden wereldwijd bestaan omdat veel mensen daar graag aan liggen op vakantie?

En nee, dat doen mensen bij voorkeur niet op een keiharde ondergrond. Ontzéttend raar inderdaad.

Ik wilde het net schrijven. Zogenaamd heel verbaasd zijn , maar eigenlijk denigrerend en blasé schrijven. 

DeOnbekende schreef op 10-05-2026 om 18:36:

[..]

Oh bah, minachting verpakken als verbazing. Of kom je echt uit een ei, dat je je nu pas realiseert dat al die hotels met zwembaden wereldwijd bestaan omdat veel mensen daar graag aan liggen op vakantie?

Nou idd. Verdrietigoor is er net achter gekomen dat er hotels bestaan en dat mensen daar daadwerkelijk op bedjes gaan liggen. Maar in welk land die hotels staan weet ze nog niet. Moeten we dat nog vertellen? Nog nooit buiten je eigen dorp geweest Verdrietig? Nog nooit met het plebs op vakantie geweest, maar alleen in privé huisjes? De vragen lijken maar niet te stoppen en de verbazing ook niet. 

Oei, ik heb op blote zwembad tenen getrapt. Verbazing was er wel degelijk, nog steeds overigens. Dit klinkt verre van ontzorging als er zelfs krantenartikelen aan de irritaties worden gewijd. De rest waren tips. Ik vermoed dat in die landen ook een Amazon of plaatselijke bol hebben, stuur zo'n luchtbedje naar je hotel en je probleem is opgelost. Vraag desnoods of ze het voor je opblazen en neerzetten - dan ben je echt volledig ontzorgd. Mag je als denigrerend lezen, dat is aan de ontvanger. 

En dan een snelronde van de vragen: Wel in het buitenland geweest, niet om uren aan een zwembad te liggen en ook niet in een all-in resort. Ik ben meer het type huisje, soms met en soms zonder zwembad. Ik ben wel degelijk gevormd uit een ei maar dat is niet zo bijzonder, ik ga er vanuit dat iedereen dat hier is. 

Overigens genoeg handdoeken op de grond in de zomer bij het plaatselijk zwembad hier, ik woon dan ook in een bijzonder dorp. Vind ik zelf dan. 

VerdrietigHoor schreef op 10-05-2026 om 21:01:

Oei, ik heb op blote zwembad tenen getrapt. Verbazing was er wel degelijk, nog steeds overigens. Dit klinkt verre van ontzorging als er zelfs krantenartikelen aan de irritaties worden gewijd. De rest waren tips. Ik vermoed dat in die landen ook een Amazon of plaatselijke bol hebben, stuur zo'n luchtbedje naar je hotel en je probleem is opgelost. Vraag desnoods of ze het voor je opblazen en neerzetten - dan ben je echt volledig ontzorgd. Mag je als denigrerend lezen, dat is aan de ontvanger.

En dan een snelronde van de vragen: Wel in het buitenland geweest, niet om uren aan een zwembad te liggen en ook niet in een all-in resort. Ik ben meer het type huisje, soms met en soms zonder zwembad. Ik ben wel degelijk gevormd uit een ei maar dat is niet zo bijzonder, ik ga er vanuit dat iedereen dat hier is.

Overigens genoeg handdoeken op de grond in de zomer bij het plaatselijk zwembad hier, ik woon dan ook in een bijzonder dorp. Vind ik zelf dan.

Gadver, wat een vervelende manier van schrijven heb jij. Maar goed, ik hoop dat je je pleziertje gehad hebt. 

Wat mij betreft gaat het meestal niet om het bedje maar om de bijbehorende parasol. De echte zonners (halfuurtje voorkant, halfuurtje achterkant) vind je meestal op het strand op een handdoekje of inderdaad een luchtbed. Ik vind de quasi verbazing wel grappig, dat doorzie je natuurlijk gelijk. Ook de reacties van mensen die kamperen het ultieme genieten vinden zijn erg leuk. Ik zou willen dat ik ervan zou houden, dan kun je een stuk vaker op vakantie en heb je gewoon je eigen bedje mee. Helaas blijf ik liever thuis dan op een camping te staan. Dat vind ik iets wat leuk is voor kinderen en die van mij waren er ook al op relatief jonge leeftijd klaar mee. Die wilden een bedje en parasol om dan drie uur sudoku’s te maken, een boek te lezen of filmpjes kijken op hun telefoon. En af en toe even een rondje zwemmen.

VerdrietigHoor schreef op 10-05-2026 om 21:01:

Wat nobel. Ik denk echter dat de meesten hier niet op hun achterhoofd zijn gevallen en deze baanbrekende "tips" zelf ook wel kunnen bedenken. Toch willen ze liever geen week op een klef luchtbed liggen. Het is me wat allemaal hè, met die vakantiegangers!

Ik vind een huisje saai, ik heb graag reuring om me heen - maar dan niet die van een camping. Vandaar dat ik toch weer lekker een hotel met zwembad heb geboekt dit jaar. 

MMcGonagall schreef op 10-05-2026 om 22:18:

Wat mij betreft gaat het meestal niet om het bedje maar om de bijbehorende parasol. De echte zonners (halfuurtje voorkant, halfuurtje achterkant) vind je meestal op het strand op een handdoekje of inderdaad een luchtbed. Ik vind de quasi verbazing wel grappig, dat doorzie je natuurlijk gelijk. Ook de reacties van mensen die kamperen het ultieme genieten vinden zijn erg leuk. Ik zou willen dat ik ervan zou houden, dan kun je een stuk vaker op vakantie en heb je gewoon je eigen bedje mee. Helaas blijf ik liever thuis dan op een camping te staan. Dat vind ik iets wat leuk is voor kinderen en die van mij waren er ook al op relatief jonge leeftijd klaar mee. Die wilden een bedje en parasol om dan drie uur sudoku’s te maken, een boek te lezen of filmpjes kijken op hun telefoon. En af en toe even een rondje zwemmen.

Iets willen is het begin van het doen! 

Wij zijn dol op kamperen, ook nu de kinderen niet meer mee gaan, gaan wij kamperen. Wel met eigen spullen. Mijn eigen stoel, mijn eigen bed. Precies díe stoel die ik lekker vind zitten. 

Zwemmen leuk, maar niet langs het bad op een bedje hangen. Ik ken de verhalen, de filmpjes maar heb het zelf nog nooit meegemaakt. 

Ik vind zowat alle genoemde vakanties leuk en snap dat neerkijken op andermans vakantie niet zo.
Ik  zit graag in een all in hotel en kijk uit naar de buffetten  ( niet zelf koken en afwassen!), de ene keer zijn ze beter dan de andere en we gaan evengoed ook af en toe wel eens  buiten de deur eten.  
Kamperen hebben we ook regelmatig gedaan, met een tent, maar laatste tent was lek en we hebben geen auto mee dus dat wordt nu lastiger.  Misschien ooit weer eens naar zo'n ingerichte  tent. Vind het buiten zijn dan zo fijn.
Appartementje en elke dag voor het ontbijt boodschappen doen en voor avond eten ergens uit eten ook fijn.  
Huisjes hebben we met twee eigenlijk nooit gedaan, vaak is dat zo duur in verhouding . Met vrienden wel paar keer in een villa gezeten. Ook gezellig. En eigen zwembad erbij.

Hetzelfde met rondreizen of op 1 plek, mij maak je overal blij mee   

Erg eens met Dolfje. Ik snap dat neerkijken op bepaald soort vakanties ook echt niet. Vooral op de all inclusive vakanties wordt met een bepaald dedain neergekeken. Ik vind het ze typisch Nederlands om met een bepaalde hooghartigheid neer te kijken op een bepaald soort vakanties. Waarom niet gewoon leven en laten leven. Ik vind all inclusive leuk, maar we hebben ook een caravan. Ik houd ook van stedentripjes, maar liever geen eindeloze wandelingen in de bergen. 

Kampeerder schreef op 11-05-2026 om 07:52:

[..]

Iets willen is het begin van het doen!

Wij zijn dol op kamperen, ook nu de kinderen niet meer mee gaan, gaan wij kamperen. Wel met eigen spullen. Mijn eigen stoel, mijn eigen bed. Precies díe stoel die ik lekker vind zitten.

Zwemmen leuk, maar niet langs het bad op een bedje hangen. Ik ken de verhalen, de filmpjes maar heb het zelf nog nooit meegemaakt.

Echt niet.

We hebben het gedaan. Het een kans gegeven dus. Na twee nachten zijn we vertrokken. We vonden het echt echt echt ontzettend helemaal niks. Een camping is het voor ons echt echt echt niet.

heeft trouwens niets te maken met er op neer kijken.

Euphoria schreef op 11-05-2026 om 09:21:

[..]

Echt niet.

We hebben het gedaan. Het een kans gegeven dus. Na twee nachten zijn we vertrokken. We vonden het echt echt echt ontzettend helemaal niks. Een camping is het voor ons echt echt echt niet.

heeft trouwens niets te maken met er op neer kijken.

Dat is dus ook het mooie van kamperen. Na twee dagen kun je vertrekken. Dat belemmert je dan wel in de mogelijkheid het alsnog leuk te gaan vinden. 

Wij zaten ooit in een Grieks appartement. Daar vlieg je heen en je kunt op de afgesproken dag pas weg. Wij vonden die manier van vakantie vieren achteraf dus niet zo leuk, en dit specifieke complex al helemaal niet. Toch geprobeerd er het beste van te maken. Na acht dagen vonden we het minder vreselijk dan op dag twee of drie. Dat kwam doordat we in de loop van de week meer konden toegeven aan hoe zo'n vakantie nou echt werkt. De eerste dagen hielden we te veel vast aan alles wat we op de camping gewend waren. Misten we het hebben van een auto heel erg. 

Ik kan me voorstellen dat dat andersom ook zo werkt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.