Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Alle ligstoelen bij zwembad op vakantie vol na 'handdoekje leggen. Wel eens meegemaakt?

Wij gaan meestal gewoon zwemmen op vakantie. 

Verfrissend dat mensen hier gewoon durven toegeven dat ze het doen. En het zelf niet raar of asociaal vinden, dat is dan wel weer grappig.

Een keer in zo'n hotel geweest, dag 3 alles netjes opgevouwen in een hoekje gelegd en rustig gaan zitten, er druppelden vervolgens meer mensen binnen en niemand begreep wie het 'had gedaan'. Ik heb maling aan dat soort gedoe.

Op Gran Canaria zat ik bij kleine appartementencomplexen waar dit niet speelde.

Op onze naturistencamping in Nederland kan het zijn dat de ligbedjes op een gegeven moment op zijn, dan pak je een gewone stoel.
Handdoekjes laten liggen (langer dan toiletbezoek) wordt daar niet gewaardeerd en als je naar het terras gaat, moet je handdoek mee om op te zitten.

Ik ben nogal vroeg wakker vaak, en werkelijk, soms om 6.00 zie ik al mensen lopen met hun handdoekjes. Het laatste hotel waar ik verbleef, gebeurde dat ook, en er waren genoeg plekken. 

Het punt is dat mensen kuddedieren zijn, en als de een het doen, gaat de ander het ook doen omdat ze bang zijn dat ze geen plek meer hebben. 

Poezenmeisje schreef op 07-05-2026 om 21:22:

Op Gran Canaria zat ik bij kleine appartementencomplexen waar dit niet speelde.

Op onze naturistencamping in Nederland kan het zijn dat de ligbedjes op een gegeven moment op zijn, dan pak je een gewone stoel.
Handdoekjes laten liggen (langer dan toiletbezoek) wordt daar niet gewaardeerd en als je naar het terras gaat, moet je handdoek mee om op te zitten.

Niet te lang zwemmen dus 😉

Van de zomer zag ik het hier in de sauna ook. En daar is het ook niet de bedoeling. Ik vind het altijd lastig omdat ik aan kom lopen en eem bedje wil en dan dus geen zicht heb op wie even weg en wie gewoon een sauna pakt en de handdoek laat liggen. Maar ik heb wel eens een handdoek opgevouwen op het voeteinde van het bedje gelegd en ben er zelf gaan liggen met mijn handdoek. Was toen wel blij dat de eigenaresse pas na meer dan 30 min terug kwam. Heb haar netjes haar handdoek gewezen en weer gaan liggen. Ze keek boos, maar zei niks. 

Meesje schreef op 07-05-2026 om 22:29:

[..]

Niet te lang zwemmen dus 😉

Met 20 ligbedjes weet je wel of diegene in het zwembad ligt. Anoniem ben je daar niet.

😄

MMcGonagall schreef op 07-05-2026 om 19:19:

Verfrissend dat mensen hier gewoon durven toegeven dat ze het doen. En het zelf niet raar of asociaal vinden, dat is dan wel weer grappig.

Nou ik zie vooral mensen toegeven dat ze eerst hun handdoek neerleggen en dan gaan ontbijten.

Niet dat ze daarna nog de hele dag op excursie gaan. Of, andere optie, een bedje in de zon en een bedje in de schaduw reserveren.

Dat vind ik toch echt wat anders.

Ik doe overigens beide niet. Ik weiger om op vakantie voor dag en dauw mijn bed uit te komen. En ik selecteer hotels ook wel op handdoeken beleid. Reviews zijn vaak veelzeggend.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.