Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Winter Spelen 2022 Bejing.

As Vrijdag 4 februari starten de Olympische Spelen. 
Wie kijkt er ook mee? 

Medailles voor Nederland:

8 x Goud:

Irene Schouten  3 km

Ireen Wüst 1500 m

Kjeld Nuis 1500 m

Irene Schouten 5 km

Suzanne Schulting 1000 m

Dames relay shorttrack

Thomas Krol 1000 m

Irene Schouten massastart

5 x Zilver:

Patrick Roest 5 km

Suzanne Schulting  500 m

Thomas Krol 1500 m 

Patrick Roest 10 km 

Jutta Leerdam 1000 m

4 x Brons: 

Antoinette de Jong 1500 m

Kimberly Bos  Skeleton

Dames ploegenachtervolging schaatsen

Suzanne Schulting 1500 m

Totaal 17 medailles!



logo-2022w.png


Friezinnetje

Friezinnetje

30-01-2022 om 12:42 Topicstarter

Ik ga zeker kijken en heb de 2e week van de OS vrij. Dus dan kan ik heel veel kijken. Shorttrack is de favoriet. 

Ik kijk weer gezellig mee, voor wat er overdag wordt uitgezonden

Zin in.

Ik kijk uit naar schaatsen en spectaculaire sporten als de skicross. Die laatste vooral vanwege de crashes

ScarceKudu74

ScarceKudu74

30-01-2022 om 13:28

Leuk! Ik ga zeker kijken, zoveel mogelijk  

Ja leuk vooral sporten die ik normaal nooit kijk. Net skicross opgezocht lijkt mij leuk ga ik zeker kijken. Is daar niet ook een snowboard variant van.

Tuinfluiter schreef op 30-01-2022 om 13:45:

Ja leuk vooral sporten die ik normaal nooit kijk. Net skicross opgezocht lijkt mij leuk ga ik zeker kijken. Is daar niet ook een snowboard variant van.

Ja, klopt maar die is net iets minder spectaculair. Bij ski's ney wat spectaculairdere crashes. Jep, ik kijk dat echt als ramptoerist

Op het andere uiterste, heb ik me 4 jaar geleden ook ontzettend vermaakt met curling 😂

Ja ik! Ik kijk er heel erg naar uit. Hopelijk houdt Corona zich rustig, of alleen bij de concurrenten van Sven op de 5 km.

Dingen waarin spectaculaire sprongen voorkomen met een snowboard vind ik wel leuk om te zien. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

30-01-2022 om 14:06

Lollypopje schreef op 30-01-2022 om 13:55:

[..]

Ja, klopt maar die is net iets minder spectaculair. Bij ski's ney wat spectaculairdere crashes. Jep, ik kijk dat echt als ramptoerist

Op het andere uiterste, heb ik me 4 jaar geleden ook ontzettend vermaakt met curling 😂

😂😂 curling is nou eens echt slaapverwekkend,  maar ook dat kijk ik bij de OS

Peen schreef op 30-01-2022 om 14:06:

[..]

😂😂 curling is nou eens echt slaapverwekkend, maar ook dat kijk ik bij de OS

Misschien had ik geluk, maar de wedstrijd die ik zag vond ik serieus spannend 😂

Wat ik dan weer saai vind zijn dingen als langlauven. Daar kijk ik echt niet naar

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-01-2022 om 15:01

Present! Ik hou vooral van (langebaan)schaatsen en skispringen. Maar tijdens de OS kijk ik alles wat langkomt. Ik werk nu nog grotendeels thuis, dus de tv zal de hele dag zachtjes op de achtergrond aanstaan denk ik.

Lollypopje schreef op 30-01-2022 om 14:09:

[..]

Misschien had ik geluk, maar de wedstrijd die ik zag vond ik serieus spannend 😂

Wat ik dan weer saai vind zijn dingen als langlauven. Daar kijk ik echt niet naar

Curling kijk ik ook naar en biathlon.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

30-01-2022 om 15:36

Hebben jullie ook Discovery+ oid? Dan kun je echt alles zien en terugkijken. Bij de NOS is het toch altijd alleen maar schaatsen, zo saai. 

Ik ga zeker zo veel mogelijk kijken 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-01-2022 om 16:10

Peen schreef op 30-01-2022 om 15:36:

Hebben jullie ook Discovery+ oid? Dan kun je echt alles zien en terugkijken. Bij de NOS is het toch altijd alleen maar schaatsen, zo saai.

Heb ik niet. Maar de Nos had bij de zomerspelen een hoop livestreams, dan kun je ook de hier minder populaire sporten zien. Ik neem aan dat dat bij de winterspelen ook zo is.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

30-01-2022 om 16:13

Coreopsis schreef op 30-01-2022 om 16:10:

[..]

Heb ik niet. Maar de Nos had bij de zomerspelen een hoop livestreams, dan kun je ook de hier minder populaire sporten zien. Ik neem aan dat dat bij de winterspelen ook zo is.

Dat zal wel idd. Op tv vind ik ze altijd erg eenzijdig helaas, bij de zomerspelen ook. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.