Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Winter Spelen 2022 Bejing.


Tuinfluiter schreef op 04-02-2022 om 16:22:

[..]

Nee ben ik met je eens ze wauwelen vaak maar een eind weg.

Vind het wel altijd leuk als ervan die onverwachte landen meedoen.

Ik ook. Juist daarom vind ik het dan veel leuker informatie te horen over deze delegatie. Maargoed kleine ergernis.

Morgen in elk geval lekker schaatsen kijken en gelukkig is dat op een tijdstip dat ik al wakker ben.

Ik mag in quarantaine, kan ik mooi de spelen kijken. Elk nadeel heb zijn voordeel.

Schemerlampje schreef op 04-02-2022 om 16:45:

Ik mag in quarantaine, kan ik mooi de spelen kijken. Elk nadeel heb zijn voordeel.

Beterschap Schemerlampje.

Jaaaa dit topic zocht ik! 

Heb van de week al curling gezien, ijshockey en kunstschaatsen landenwedstrijd. Probeer zoveel mogelijk te kijken. Vindt wintersporten vaak leuker dan zomersporten (om te zien dan hè.. )

Heeft iemand enig idee waarom alle teams bij de curling wedstrijden opkomen onder begeleiding van een doedelzak?

Behalve dat het geluid niet echt mijn smaak is, vind ik het ook een heel aparte gewaarwording zo'n Chinees met een doedelzak.

Friezinnetje

Friezinnetje

04-02-2022 om 23:11 Topicstarter

Crazycatlady schreef op 04-02-2022 om 23:06:

Heeft iemand enig idee waarom alle teams bij de curling wedstrijden opkomen onder begeleiding van een doedelzak?

Behalve dat het geluid niet echt mijn smaak is, vind ik het ook een heel aparte gewaarwording zo'n Chinees met een doedelzak.

Volgens mij is Curling van oorsprong begonnen in Schotland


Friezinnetje schreef op 04-02-2022 om 23:11:

[..]

Volgens mij is Curling van oorsprong begonnen in Schotland

Zou een logische verklaring zijn.

Friezinnetje

Friezinnetje

04-02-2022 om 23:15 Topicstarter

Crazycatlady schreef op 04-02-2022 om 23:14:


[..]

Zou een logische verklaring zijn.

ik zag er vanmiddag een wedstrijd van, maar niet met de allergrootste aandacht en meende dat de verslaggever dat zei. Dus helemaal zeker ben ik niet

Wikipedia: 



n het algemeen wordt aangenomen dat de sport in het 16e-eeuwse Schotland is bedacht, alhoewel het schilderij Jagers in de sneeuw van Bruegel uit 1565 Nederlandse boeren afbeeldt die het spel spelen. Curling zoals het tegenwoordig gespeeld wordt, is in Schotland ontwikkeld (zie Newtonmore Curling Club Hut).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-02-2022 om 07:23

Friezinnetje schreef op 04-02-2022 om 23:15:

[..]

ik zag er vanmiddag een wedstrijd van, maar niet met de allergrootste aandacht en meende dat de verslaggever dat zei. Dus helemaal zeker ben ik niet

Wikipedia:



n het algemeen wordt aangenomen dat de sport in het 16e-eeuwse Schotland is bedacht, alhoewel het schilderij Jagers in de sneeuw van Bruegel uit 1565 Nederlandse boeren afbeeldt die het spel spelen. Curling zoals het tegenwoordig gespeeld wordt, is in Schotland ontwikkeld (zie Newtonmore Curling Club Hut).

Ah. Dus eigenlijk zou die doedelzak gecompleteerd moeten worden met klompen.

Friezinnetje

Friezinnetje

05-02-2022 om 08:06 Topicstarter

Ik zit voor de tv. Curling, schansspringen er nu voor. 

Straks schaatsen kijken en daarna nog shorttrack. Medaillekansen op beide onderdelen. 

leuk, Loekie is er weer 😍

Friezinnetje

Friezinnetje

05-02-2022 om 09:30 Topicstarter

Nou, de schaatsers kunnen los. Ben benieuwd. 

Peperkamp is net niet door bij het slopestyle naar de finale

Friezinnetje

Friezinnetje

05-02-2022 om 09:31 Topicstarter

En daar hebben we Pechstein ook nog. 49 jaar! 

Friezinnetje schreef op 05-02-2022 om 09:31:

En daar hebben we Pechstein ook nog. 49 jaar!

Ik vind het vooral bizar dat ze het nog wil, terwijl ze uberhaupt nooit meer op het niveau komt dat ze ooit had.

Friezinnetje

Friezinnetje

05-02-2022 om 09:33 Topicstarter

Lollypopje schreef op 05-02-2022 om 09:33:

[..]

Ik vind het vooral bizar dat ze het nog wil, terwijl ze uberhaupt nooit meer op het niveau komt dat ze ooit had.

nee pcies. Haar 8e OS. Bizar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.