Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Hoe doe jij dat? Praktische zaken bij het sporten

Ken je dat? Dat gehannes voor je gaat hardlopen? Waar laat ik m’n sleutels en telefoon? Waar zijn m’n dopjes?
En, in mijn geval, moet ik nog poepen? Want als ik niet ga voor m’n rondje dan moet ik ergens onderweg.
Dus iPhone, zakdoekjes en opgetrommeld plastic zakje tussen m’n beha en top, sleutels in het vakje in m’n broek (ook met een zakdoekje ertussen want ik haat dat gerammel) en gaan. 
Hoe doe jij dat met jouw buitensport? Waar laat je je spullen als je gaat lopen, fietsen, paardrijden, zwemmen etc. Wat doe je als je moet poepen of plassen? 


Naar de wc hoef ik gelukkig nooit, dus dat zou ik niet weten. Verder laat ik mn sleutels thuis of in de auto. Ik doe dan een andere (reserve/enkele) sleutel in zo'n band om mn arm en m'n telefoon ook. In de mondkapjes periode vouwde ik dat er gewoon bij.
Oordopjes zijn bij mij draadloos. Ideaal! 

Verder laat ik in de auto een tas achter met opberghoesjes, handdoek en drinken. 

DanGun

DanGun

26-07-2021 om 06:38 Topicstarter

Ik heb sowieso al twee sleutel want appartement. En ik loop gewoon de deur uit, heb diverse leuke routes vlakbij m’n huis dus dat is wel lekker.
Dopjes zijn ook draadloze, ideaal inderdaad. Als je weet waar je ze hebt gelaten tenminste 😂
Vind je zo’n band handig? Ik heb er ergens eentje liggen maar ben geen fan. Net als zo’n flipbelt, daar kon ik ook niet aan wennen 

Ja, vind ik fijn. Ik doe m'n sleutel ook gewoon in het grote vak van m'n telefoon. Het hoesje is dan ook groter dan mn telefoon. Bewust voor gekozen zodat ik nog wat ruimte had voor o.a. sleutels.

ik nam altijd maar 2 sleutels mee en die stopte ik in mijn sok. Water en trui liet ik bij de fiets. 

Hoe lang ga je dan?
Ik neem 1 sleutel mee, thats all

Ik neem alleen mijn telefoon mee, heb een goeie broek die niet afzak met 2 grote broekzakken. 
En een kleintje boven de kont voor een sleutel.
En ik draag een over ear koptelefoon. 

Probeer een flipbelt! Daar zitten dan mijn telefoon, pasjes en sleutelbos in.

Ik ga altijd op de fiets en in de winter laat ik jas, trainingsbroek, vest en flesje water in een tasje aan mijn fiets hangen. Gaat al meer dan 15 jaar goed. (maar natuurlijk niet de mooiste kleding dan daarin) 

DanGun

DanGun

26-07-2021 om 07:35 Topicstarter

NinjeTurtle schreef op 26-07-2021 om 07:01:

Hoe lang ga je dan?
Ik neem 1 sleutel mee, thats all

Half uurtje tot een uur. Niet lang. Maar vaak s ochtends heel vroeg (vanochtend ging ik rond 5 uur weg) dus telefoon is wel prettig. Als ik zo vroeg ga doe ik meestal geen oortjes in, dat voelt wat veiliger (idioot misschien maar anders ben je echt zo afgesloten van je omgeving) 

DanGun

DanGun

26-07-2021 om 07:36 Topicstarter

anijsblokje schreef op 26-07-2021 om 07:23:

Probeer een flipbelt! Daar zitten dan mijn telefoon, pasjes en sleutelbos in.

Ik ga altijd op de fiets en in de winter laat ik jas, trainingsbroek, vest en flesje water in een tasje aan mijn fiets hangen. Gaat al meer dan 15 jaar goed. (maar natuurlijk niet de mooiste kleding dan daarin)

Ik zat al te denken om m weer eens op te zoeken

Bij het hardlopen draai ik mijn sleutel door mijn schoenveters. Of, als ik een broek aan heb met zo’n klein rits zakje achterin, in de broek. Voor mijn telefoon heb ik een smalle heuptas (die was jaren geleden ook heel handig met fitnessen, toen ik nog geen draadloze oortjes had). En als ik ga rennen met een jasje, dan zit mijn telefoon meestal in mijn binnenzak.

Ik heb een hele oude versie van deze:

https://www.nike.com/nl/t/smalle-heuptas-2-CTzv4G/N1000828-082?nikemt=true&cp=42723660840_search_%7C%7C13072538322%7C120983612814%7C%7Cm%7CEN%7Ccssproducts%7C521197819888&ds_rl=1252249&gclid=Cj0KCQjwl_SHBhCQARIsAFIFRVXt0Zd26HS4ZbMkRw4YfWOkFEpZZzCmARJPGrYHF12JyF8wVi7mCrYaAuwaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Heel stevig en er past verrassend veel in. Hij zit me ook niet in de weg.

Ik heb sinds kort ook een flipbelt. Ideaal! 

Sleutel in m’n bh. Verder niks. Geen oortjes, geen water.

van die schoenveters is ook n leuke!

ik heb een sleutelkastje met cijfercode bij de voordeur  . Dus die sleutel neem ik niet mee.

ik neem 1 sleutel mee, geen dopjes, telefoon, tissues en andere troep. Als ik meer meeneem dan ga ik (heel) ver en neem ik ook een camelbak met drinken mee. Daar kan ik alles in gooien.
Op de fiets heb ik een tasje op de bovenbuis waar ook al mijn troep in gooi en met zwemmen gooi ik alles in mijn boei.
Tijdens iedere buitensport activiteit moeten poepen lijkt mij wel een probleem. Ben je al bij de huisarts en/of bekken therapeut geweest hiervoor?

DanGun

DanGun

26-07-2021 om 09:08 Topicstarter

Perzikboom schreef op 26-07-2021 om 09:03:

ik neem 1 sleutel mee, geen dopjes, telefoon, tissues en andere troep. Als ik meer meeneem dan ga ik (heel) ver en neem ik ook een camelbak met drinken mee. Daar kan ik alles in gooien.
Op de fiets heb ik een tasje op de bovenbuis waar ook al mijn troep in gooi en met zwemmen gooi ik alles in mijn boei.
Tijdens iedere buitensport activiteit moeten poepen lijkt mij wel een probleem. Ben je al bij de huisarts en/of bekken therapeut geweest hiervoor?

Water neem ik ook niet mee, alleen als ik lang ga wandelen. 
Ja dat poepen is lastig. Ik heb nu eenmaal actieve darmen. Allerlei onderzoeken gehad, niks ernstigs, alleen een beetje lastig soms. Het gebeurt ook niet altijd hoor maar is gewoon iets waar ik rekening mee moet houden. Dus ik plan m’n routes zo dat er of een openbaar toilet is, dat er bosjes zijn of ik loop in de buurt van m’n huis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.